View Single Post
  #3  
Vechi 13.05.2011, 16:37:20
Ioana-Andreea's Avatar
Ioana-Andreea Ioana-Andreea is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.11.2009
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 626
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Ioana-Andreea
Implicit

[COLOR=red][/COLOR]

[COLOR=navy][/COLOR]


[COLOR=navy][/COLOR][COLOR=navy][/COLOR] [COLOR=navy][/COLOR]
-În Testamentul Vechi icoanele au fost făcute chiar cu porunca lui Dumnezeu (vezi Ieș. 25, 18-22; 26, 31 ș.a.).
-Dumnezeu Însuși - Care a poruncit categoric prin porunca I a Decalogului a nu ne închina la idoli - a poruncit a se face chipurile de heruvimi, ceea ce înseamnă că acești heruvimi lucrați de mână de om sunt icoane și nu idoli.
-Perdelele, covoarele și alte obiecte din biserica veche au fost făcute cu chipuri de heruvimi, la porunca lui Dumnezeu (Ieș. 36, 8 si 37, 7-9; II Paral. 3, 10-14; III Regi 6, 23-28).
- Înaintea icoanelor din Vechiul Testament se aduceau jertfe (III Regi 3, 15).
- Înaintea acestor icoane ale heruvimilor se cântau lui Dumnezeu cântări de laudă și de preamărire (Ps. 137, 1).
- Înaintea icoanelor din Vechiul Testament se aprindeau candele, preoții le tămâiau cu mare cinste, după porunca lui Dumnezeu și iudeii le venerau și se închinau la ele (vezi Ieș.30, 1, 6-8; 27, 20-21, Iosua 7, 6).
- Cinstirea acestor chipuri de heruvimi - ce erau în templu - niciodată nu a fost dezaprobată de Hristos sau de Sfinții Apostoli.
-Atât Mântuitorul cât și Sfinții Apostoli au cinstit și s-au închinat în templu înaintea acestor chipuri făcute de mâini omenești (Marcu 11,7; Fapte 24, 11 ș.a.).
-În Testamentul Nou închinarea la idoli este oprită cu anatema, iar închinarea la sfintele icoane nicidecum, nefiind totuna icoana cu idolul; idolii se socoteau a fi zei sau dumnezei, pe când icoana, este numai o închipuire, a cărei cinste trece la chipul cel dintâi, adică la cel zugrăvit pe ea: fie a lui Dumnezeu, fie al Maicii Domnului sau al vreunui sfânt.


Asa cum un tata saruta fotografia fiului plecat in strainatate de 10 ani,fara ca acest fapt sa insemne ca fotografia va fi confundata cu persoana respectiva,asa si crestinii saruta imaginea Domnului,stiind,in acelasi timp,ca Dumnezeu este in Cer.




Crestinii se roagă în prezenta icoanelor (asa cum evreii se rugau în prezenta icoanelor Templului), dar nu la icoane.

Crestinii ortodocsi venerează icoanele, ceea ce înseamnă ca le respecta pentru ca sunt obiecte sfinte si pentru ca respecta pe cei pe care îi reprezintă. Nu ne închinam icoanelor asa cum nu ne închinam steagului tarii. Respectul fata de steag reprezintă aceeasi atitudine ca si fata de icoane, un fel de venerare. Asa cum nu veneram lemnul sau vopseaua, ci persoana pictata în icoana, tot asa patriotii nu venerează tesatura si culorile, ci tara reprezentata de steag.
Evreii întelegeau diferenta dintre venerare si închinare (adorare). Un evreu pios isi săruta salul de rugăciune înainte sa si-l pună si săruta Tora înainte sa o citească în sinagoga. Cu siguranta Iisus a făcut la fel, înainte sa citească Scriptura în sinagoga.

Isaia le spunea paganilor ca imaginile nu vad,nu aud,etc..Dar crestinii nu afirma ca icoanele ar avea viata,deci icoanele nu sunt idoli.


[COLOR=red]Catacombe din primul secol,cu icoane:[/COLOR]
[COLOR=navy]http://www.youtube.com/watch?v=6zR4uoTN7GA [/COLOR]
[COLOR=navy]http://www.teologiepentruazi.ro/2007...ombele-romane/ [/COLOR]
[COLOR=navy]http://starceanub.wordpress.com/2007...din-catacombe/[/COLOR]
[COLOR=navy]7. [/COLOR][COLOR=navy]ÎnT[/COLOR]
[COLOR=navy][/COLOR]
__________________
"Viata nu este nimic altceva decat un sir de apropieri si departari de Dumnezeu" - Pr. Emilianos Simonopetritul
Reply With Quote