Citat:
În prealabil postat de catalin2
In acel citat nu scrie deloc ce ai inteles tu, scrie exact invers. Nu degeaba spune in catehism: "Oricine poate sa citeasca Sfanta Scriptura, insa nu si s-o talcuiasca (s-o explice) si nici sa invete pe altii. Caci zice insusi cuvantul Scripturii: "Aceasta trebuie s-o stiti mai intai de toate, ca nici o proorocie (invatatura) a Scripturii nu se talcuieste dupa bunul plac al fiecaruia" (2 Petru 1, 20); "Oare toti sunt Apostoli? Sau toti prooroci? Sau toti invatatori?" (1 Corinteni 112, 29)."
In pasaj scrie clar ca incorectitudinea ii caracteriza pe farisei, nu corectitudinea. Ca au inventat invataturi paralele cu ceea ce li s-a dat, nu ca nu trebuie sa tina cont de ele. Din cauza ca iubeau mai mult duhul lumesc cautau sa para credinciosi, smeriti in ochii lumii, desi nu erau asa.
Nu mai spune acolo ca nu au ascultat de prooroci si de inteleptii trimisi? Noi avem pe sfinti. De ce zici sa nu ascultam de sfinti? Nu e acelasi lucru cu ce zice Iisus de prooroci? Sfintii sunt mai mari decat proorocii, sunt prietenii lui Dumnezeu.
|
Și așa a apărut școala de corecție, și apoi moda trendy: politicaly corect.
Viceversa vicentoarsa viceglobul pământesc deși v-am zis că nu există nici un glob de pământ și în cer nu sunt planete, pământuri sau tot felul de sori ci stele-logostele, păi stimate cătălin2, dumneata pricepi bine spui? Atunci sper că îți dai seama că în citatul dat de tine sf. Ap. Pavel vorbește de mădularele bisericii, iar sf. Ap. Petru despre faptul că nu după bunul plac al fiecăruia se tâlcuiește scriptura, adică pentru ca prin ea să-ți faci acoperire libertății de a sluji poftelor rele. Iar dumneata folosești citatul pentru a contrazice o interpretare atât de înaltă și frumoasă făcută de MariS_ , și vrei să susți în continuare că nu are dreptate?
Păi tocmai asta susține contrazisul că se dădeau și se arătau fariseii foarte corecți dar erau viceversa corecți, adică erau incorecți, strâmbi și absurzi, băgând în toate cele ale Domnului superstiția perfecțiunii învârtoșate, superstiția delicatesurilor puterii învârtoșărilor, așa ca o mare superstiție, ca o mare nevoință, cu o foarte mare rigoare de a ține toate pretențiile absurde și care nu mântuie pe nimeni de nimic fiindcă sunt cerute nu de Dumnezeu ci de tot felul de oameni prefăcuți care spălând porcul pe afară aveau pretenția că astfel se curăță el și pe dinlăuntru așa ca un fel de minune, ca o superstiție păgână. Și le-a spus Domnul spălați mai înainte blidul în interior: nu mai fiți vicleni și adulterini, hoți, răzbunători, strâmbi, nedrepți, proști, răi, ucigași, lăudăroși, ci fiți ascultători și împlinitori tainici, și atunci va fi curat blidul și pe dinafară.
Deci e vorba așa cum spunea MariS_ că bunătatea și lipsa invidiei și dorul după Dumnezeu te poate aduce la starea permanentă de curăție interioară și exterioară nelăudăroasă, căci altfel porcul spălat se întoarce la pocirla lui, și unde este ea situată? În interiorul blidului. Asta dacă cerem ca să fim corecți, dar corect sau cinstit este cel ce cinstește el și nu care el caută să fie cinstit ca să primească de la oameni și să poarte marele titlu de corect sau cinstit, căci și fecioara Maică a fost cea mai umilă dând cinste Domnului și așa a căpătat ea de la Dumnezeu cea mai mare cinstire, căci s-a umilit pe sine și a cinstit pe Dumnezeu și atunci și Domnul a preacinstit-o pe ea.
Deci teoretic nu ai pentru ce să dai slavă celor ce se dau ei corecți după bunul lor plac, se arată ei pe afară mari canoniști și prespălați în timp ce s-au întors la pocirla lor din interior. Dar omul credul crede ce i se dă lui să vadă, momelile și sulimenelile celor ce se prefac perfect că nu se prefac... cârdului de țapi bine camuflați sub piei de oi țesălate, că ăștia-s mai răi ca lupii, fiindcă te împung când nu te aștepți sau te aștepți mai puțin, atunci mai ales când ești căzut între tâlhari susținând ei că cică e musai din vina ta, căci dacă nu păcătuiai sigur nu cădeai.



. E vorba de virtute și nu de miliție sau muniție păstrată în ascuns.