View Single Post
  #198  
Vechi 04.06.2011, 20:38:30
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

[SIZE=4][COLOR=#660000]Un marș al diversității de existență anormală[/COLOR][/SIZE] Alexandru Ulea Joi, 02 Iunie 2011
ZiarulLumina.ro


În săptămâna în care copiii își sărbătoresc ziua lor internațională, minoritățile sexuale doresc să se manifeste în public. Într-un timp în care ar trebui să domine inocența și puritatea, bărbați efeminați și femei dezinvolte petrec sau vizionează filme specifice, urmând ca sâmbătă să parcurgă un marș al diversității de existență anormală.

În condițiile în care unele țări din Europa au interzis astfel de manifestări în locurile publice, în România, ele se vor desfășura sub protecția autorităților și cu sprijinul primit de la diferite ambasade din țări occidentale. O exprimare fermă a propriului punct de vedere sau dovada unei verticalități morale ar putea fi baza unor acuzații de intoleranță din partea vestului emancipat sexual. Chiar la începutul lunii mai, Peter Vidmar, dublu olimpic în aur și numit șef al echipei olimpice a SUA pentru Olimpiada din 2012, a trebuit să demisioneze pentru suportul său material și susținerea unor demonstrații din 2008 împotriva mariajului între persoane de același sex. El nu a putut să nu se implice și a declarat că "este benefic pentru societatea noastră să aibă o definire tradițională a căsătoriei", potrivit USA Today. Dar autoritățile nu au acceptat exprimarea unor opinii personale asupra unor probleme controversate, cu atât mai puțin rolul de activist pentru drepturile civice. Așadar, o persoană cu funcție publică nu poate avea o părere personală, cu atât mai puțin să susțină o cauză care ar fi împotriva unui anumit trend. Deși unele realități sunt așa cum sunt, deși ele sunt răsturnate și etichetate ca normale, anormalul nu va fi niciodată acceptat ca normal de către omul firesc.

Homosexualitatea, o alegere conștientă

Statele care au arătat o atitudine mai tolerantă față de homosexuali se confruntă acum cu noi și noi probleme. Pe lângă problema legalizării căsătoriilor sau a parteneriatului civil între persoane de același sex, apare fenomenul îndoctrinării copiilor de pe băncile școlilor. Acest lucru a fost exprimat în mod direct și nevoalat de către Daniel Villarreal, un activist homosexual din SUA. Pe lângă faptul că susține recrutarea de copii în campaniile publicitare pro-gay, Villarreal afirmă că "noi vrem ca educatorii să predea generațiilor viitoare de copii acceptarea sexualității deviante. De fapt, însuși viitorul nostru depinde de acest lucru", conform LifeSiteNews.com. El speră ca viitorul să aducă nu doar mai multă acceptare din partea lumii, dar și practicarea homosexualității de către tinerii care acum sunt educați în acest spirit. Villarreal mai afirmă faptul că el și mulți alții "vor să îndoctrineze, să recruteze, să învețe și să expună copiii la sexualitatea deviantă", fără a vedea ceva rău în acest lucru. Ceea ce în trecut doar se prevedea, acum se propovăduiește în mod public ca deziderat.
În România, lucrurile nu au luat încă o turnură anormală. Majoritatea românilor nu acceptă să stea în preajma unui homosexual și mai mult de jumătate din tineri nu agreează ideea unui prieten gay. Deși cauzele homosexualității sunt multiple, nu s-a dovedit un factor genetic ce ar determina aceasta, chiar dacă studiile au fost făcute de cercetători homosexuali. Aceste atracții emoționale și/sau sexuale față de persoane de același sex apar ca urmare a unui complex de împrejurări, pornind de la un mediu familial nefuncțional, abuzuri sexuale în copilărie sau influențe primite din mediul social sau propagandistic. În acest sens, este recunoscut faptul că unii băieți crescuți de mame singure prea iubitoare sau într-o familie în care tatăl este absent emoțional au tendința de a fi mai efeminați. Psihologul Thomas Brecht susține faptul că "homosexualitatea este strâns legată de impulsurile psihologice greșit direcționate, de modurile de comportament nepotrivite și de problemele psihodinamice care ating profunzimile personalității. Însă toate influențele exterioare nu-i pot face pe oameni homosexuali, căci "orice homosexual este pe deplin răspunzător de comportamentul său, adică de discernământ", după cum au concluzionat doctorii participanți la Congresul Mondial de Psihiatrie de la Rio de Janeiro din 1994.
În acest sens, la întrebarea dacă homosexualii se pot schimba, răspunsul este "Da". Site-ul homosexualitate.ro aduce numeroase mărturii cu privire la rezolvarea acestei probleme care este posibilă, deși necesită timp și voință. Homosexualitatea nu este un dat, ea nu aparține firii umane. Aceasta se poate observa și din faptul că nu toți cei care sunt atrași de persoane de același sex cred că s-au născut așa, nu toți sunt mulțumiți de condiția lor și caută să-și schimbe înclinația pentru a putea avea o viață normală. Așa cum un comportament sexual se învață și se consolidează, tot la fel el poate fi canalizat spre o direcție naturală.

Biserica nu poate aproba niciodată păcatul

Biserica Ortodoxă nu poate aproba homosexualitatea. Ea apără ființa umană de tot ceea ce o dezumanizează. Deși Biserica nu impune legea într-o societate pentru că nu dorește să îmbisericească lumea cu forța, ea este și rămâne inima și conștiința lumii. Ea va proclama întotdeauna normalul și va propovădui nu doar ceea ce este mai bine omului în relația sa cu Dumnezeu, dar Biserica va arăta întotdeauna ceea ce omul trebuie să facă pentru a fi fericit în relația cu ceilalți oameni, denunțând atitudinile care au efecte nocive asupra societății, în general, și a persoanei, în particular.
Biserica nu va aproba niciodată păcatul. Pr. prof. dr. Constantin Galeriu spunea că "se cuvine să precizăm că poziția noastră, a Bisericii, este spirituală și morală. Din punct de vedere juridic suntem pentru toleranță. Compătimim pe acești frați în suferința lor, dorind sincer să le venim în ajutor și ne rugăm pentru dânșii. Dar nu putem fi nicidecum pentru legalizarea răului, a păcatului. Nu putem spune: "răului - bine și binelui - rău" (Is. 5, 20)." Aceasta nu pentru că a hotărât-o cineva anume, ci pentru că pur și simplu păcatul este ceva nenatural. Homosexualul încearcă prin atitudinea lui să-și depășească firea limitată nu prin supranatural, așa cum propovăduiește Biserica, ci prin ne-natural. Dacă omul este chemat la viețuirea supralogică prin credință, prin păcat el face lucrurile ilogice și anormale.
În ciuda faptului că toți oamenii sunt păcătoși, păcatul nu trebuie acceptat niciodată. Omul, chiar dacă a făcut păcatul, caută în mod natural să-l ascundă, să se debaraseze de el, să nu se identifice cu el și, mai ales, să nu-l mai repete. Astfel, Biserica acceptă și nu numai că recomandă lăsarea păcatului, dar ea îl primește pe păcătosul care se pocăiește.

Atitudinea creștinului față de homosexuali trebuie să fie atitudinea lui Hristos

Atitudinea credinciosului față de persoanele homosexuale trebuie să fie atitudinea lui Hristos. Ele nu trebuie să aprobe în nici un caz păcatul, dar trebuie să se poarte cu iubire față de păcătos. Păcatul este un lucru ilogic, care nu se poate înțelege, nu i se vede rostul, dar atitudinea față de păcătos trebuie să reflecte vocația hristică a omului. "Creștinul trebuie să se roage pentru omul căzut și nu să-l osândească", scrie pr. Marc-Antoine Costa de Beauregard într-un studiu despre sexualitate. El trebuie să arate că doi bărbați pot fi prieteni buni fără a se recurge la comportamente distructive. Atitudinea de ostilitate, de violență fizică sau verbală nu fac cinste ucenicului lui Hristos, cel care a spus că prin dovedirea iubirii se recunoaște calitatea de ucenic al Lui. Deși trebuie dezaprobat public și în mod persistent păcatul, cel care se pocăiește trebuie primit cu dragoste și cu tot suportul moral și duhovnicesc de care are atâta nevoie pentru a putea depăși această atracție anormală. Doar prin participarea activă la viața Bisericii omul își poate schimba înclinațiile păcătoase, ajungând la adevărata descoperire și împlinire a sinelui.
Reply With Quote