"Waldorf,Step by step etc)dar care sub tutela New Age pun copilul in cantrul educatiei,diminuind autoritatea educatorului." Adica le cer copiilor sa aleaga ce le place sa faca in acea zi "sa devina responsabil", profesoarele ii lasa liberi in clasa si ele stau toata ziua la cafele si barfa. Am aflat asta de la o mama care-si lua copilul mai devreme si asa i-a gasit mereu. Cand a inteles ca copilul e pe cale sa nu invete mai nimic si l-a dat la o scoala normala, a descoperit ca era cu mult in urma la toate materiile si a fost nevoie de cateva luni de straduinte pentru a-i ajunge din urma pe colegi. De ce ne miram ca sunt copii de clasa a VI-a, aVII-a care nu stiu sa scrie si sa citeasca? Deoarece parintii cred ca daca-i dau copilului desene animate de la 2 ani si jocuri pe calculator de la 4-5 ani, el va deveni un geniu. Lucrurile stau chiar pe dos.
Ceea ce realismul nihilist modelează este personalitatea unui individ care-și întemeiază suficiența de sine pe o cultură pseudoștiințifică, și pe pseudoargumentele culturii de popularizare promovate de televiziune. El disprețuiește tot ceea ce este legat de revelație, de credință, de tradițiile și experiența înaintașilor și chiar de adevărata știință. Acest om foarte probabil, va crede că se trage din maimuță, căci această ideologie (darwinismul) este bine reprezentată pe micul ecran, chiar dacă științific această ipoteză a fost respinsă definitiv. Un astfel de om, hrănindu-și orgoliul cu o mulțime de curiozități și nimicuri mediatice, găsește un răspuns „științific” la toate, deși în realitate nu și-a dezvoltat capacitatea de a urmări sau construi un raționament logic” .
Este ușor să-i privim cu ironie pe cei care trag semnale de alarmă asupra efectelor consumului imaginilor TV. Ni se pare că ei nu sunt conștienți de câte lucruri interesante pot fi văzute, de la imaginile despre lumea animalelor și până la ultimele descoperiri științifice, de la cele mai recente știri până la relatările despre cele mai vechi credințe religioase. În lipsa unei perspective duhovnicești în privința televizorului, acesta apare doar ca folositor. Iar dacă învățătorii ne atrag atenția asupra faptului că au observat o scădere semnificativă a randamentului la învățătură al elevilor începând cu clasa a III-a deoarece aceștia petrec în fața televizorului sau a jocurilor pe calculator un timp cel puțin egal cu cel petrecut la școală, e mult mai ușor să spunem că învățătorii și profesorii sunt incompetenți sau nu-și dau interesul. Iar dacă un număr crescând de adolescenți stau zile și nopți întregi la Intenet, uitând nu numai de activitățile cotidiene (școală sau familie), dar și de hrană, e mai ușor să se spună că așa sunt tinerii, pun „pasiune în tot ce fac”. Daca aveti rabdare sa cititi, va dau si amanunte.
|