View Single Post
  #5  
Vechi 24.07.2007, 22:02:48
urzicuta urzicuta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 11.07.2007
Mesaje: 858
Implicit

:)Ma bucur ca vorbim o limba comuna!.iIn Step se pune accentul pe explorare, pe partea practica , se lucreaza pe centre de activitate,fiecare dupa cum il taie capul,e f.greu pt.educator sa evalueze,iar in Waldorf pe creativitatea copilului,se incurajeaza mai mult latura artistica a personalitatii.In inv.alternativ este o munca de Sisif,inv.sunt pers.altruiste,daruite(nu generalizez)dispuse sa se autoperfectioneze,merg la simpozioane,consfatuiri..sunt mai informate,in traditional au ramas multi nostalgici,nu intru in amanunte,sunt colegii mei si unii si altii,...cat despre elevi ai punctat f.bine Iustin elevii citesc f.putin,din cauza altui gen de atractie(pt.care incep si eu sa manifest interes:cool:)calculatorul.In loc de carti la sf.de an parintii cer pt.copiii lor...jocuri.Copiii se rezuma la citirea lectiei din manual,unul-doi la o clasa avand ca hobby lectura.In plus,daca nu o vad pe mama citind,ei de ar citi???(modelul lipseste)Ca urmare capacitatea lor de comunicare verbala e 0.Eu plec cu gatul umflat de cat vorbesc (observati logoreea)si slava Domnului ii antrenez destul in discutii conversatie euristica,problematizari,Brainstorming(metodele nu lipsesc).Ai cu ce,dar n-ai cu cine!Nu stiu drept urmare sa-si dezvolte nici creativitatea,sa gaseasca utilitate produselor realizate de ei,sa formuleze intrebari,NU STIU SA COMUNICE.In schimb ii imita pe cei de la Vacanta Mare,pe Becali...perfect!..si sunt doar clasa I!Acasa n-au o carte,de biblioteca nu mai vorbesc..le-am dat un chestionar(ca vezi eu cu raca ma ocup)din care a reiesit ca doar 3 elevi au biblioteca in casa..si vreo 3 carti in ea...de Sandra Brown..altul cica-n biblioteca are toatele numerele revistei Spiderman(se lauda muma-sa).:DSa lucreze in echipa nu vor,au dezvoltat un egoism feroce,sufereau cumplit daca nu erau recompensati cu calificativ FB pt.munca lor.In sf.eu am reusit sa fac treaba buna cu ei,i-am tratat ca pe copiii mei,le-am aratat
afectiune dar i-am si penalizat de i-a usturat.Cea mai mare problema cu care noi,educatorii ne confruntam sunt parintii hiperprotectori ai caror copii sunt cel mai greu adaptabili...In fine as putea sa scriu pana maine.In concluzie aveti grija;LIPSA de supraveghere,indiferenta nostra duce la pierderea copiulului de sub control,acesta devenind apoi copil problema,inadaptat social!Cu cat noi suntem mai instruiti cu atat creste si respectul lor fata de noi,observ asta la copiii mei..eu lucrez,fac si ei activitati practice;taie, cos,lipesc,picteaza,modeleaza cu lut,deschid eu o carte,ma imita si ei si iau cartea cu povesti in mana.Ce parere aveti despre bataie,daca mai sunteti pe fir????In sfarsit, inchei ,ca v-am plictisit destul;educatia morala,religioasa lipseste cu desavarsire...ce bafta pe ei ca au o ora de rel pe saptamana!Dar e ca picatura in ocean,nu sunt dusi la Biserica duminica,nu sunt impartasiti,se mai duc si ei sa aprinda cate o lumanare fara sa inteleaga nici unii care este semnificatia gestului..vin cu cate 3-4cruci la gat sa ma impresioneze pe mine(desi parintii stiu ca eu nu sunt usor impresionabila)fiindca le tin predici de 3-4 ore la intalnirile cu parintii..in rest.A! Stiti ce se vrea? Mai mult de aceea am propus dezbaterea:se vrea multa libertate in inv,traditional,tendinta este sa-i copiem pe cei din Step,sa se lucreze mai mult pe grupe,mai putin individual...si cat mai putin,sa nu-i suprasolicitam...ca se plang mititeii de atata materie...Nu materia e multa,e prost structurata si predata in stilul amintit:Gheorghe e scos la tabla si scrie saracul toata ora de-si pune ghips a doua zi,pt.ca l-a uitat doamna la tabla acaparata cu totul de un articol din Cancan.Incotro ne indreptam cu educatia,voi unde sunteti..nu va prefaceti ca nu stiti nimic din toate acestea,de ce nu trageti nici un semnal de alarma?Eu sunt pregatita sa schimb lumea,dar nu pot singura!Cum va cresteti copiii,oameni buni?Si ce vreti pentru ei?
Reply With Quote