Liga "Pro Europa" propune ca la ora de religie sa se predea la fel ca-n Occident, in mod egal toate religiile lumii ca ,vezi Doamne, ii indoctrinam pe copii cu ortodoxia noastra. Adica, imi dau la scoala copilul ortodox si vine acasa musulman sau adventist.
Inca ceva despre efectele televiziunii:
A-i învăța pe copii cu televizorul și a cultiva acest obicei în viața noastră înseamnă, de fapt, a modela niște structuri neuronale care determină cortexul să răspundă la provocările realității potrivit tipului de experiență propus de vizionarea televizorului; înseamnă să învățăm creierul cu atitudinea pasivă, să-l facem dependent de "plăcerea facilă a ecranului video", să "îi slăbim abilitățile mentale" obișnuindu-l să nu reflecteze, să nu gândească realitatea, să nu dialogheze sau să nu se concentreze cu atenție la problemele pe care le întâmpină. Astfel, uitatul la TV nu va constitui numai o obișnuință cotidiană, ci se va cristaliza într-o structură corticală care va influiența semnificativ întregul orizont de conștiință și existență a telespectatorului.
În urmă cu mai bine de 70 de ani, când se discuta despre „binefacerile” cinematografiei în educație și învățământ, marele pedagog și vizionar, Vasile Băncilă trăgea un semnal de alarmă în privința efectului excesului de imagini asupra imaginației, cuvintele lui profetice fiind mai mult decât actuale în ceea ce privește televizualul: „Excesul de imagini poate obosi imaginația sau să o îndepărteze, fiindcă sufletul rămâne să se mulțumească numai cu imagini. În acel moment, omul a devenit o ființă exterioristă, care-și caută viața în afară, în noi și iarăși noi excitații. El a pierdut resortul creației interne și devine un cerșetor de senzații și imagini, nostalgic după altceva și aproape veșnic plictisit, fiindcă nu mai poate adăuga de la el nimic… Este tocmai imaginea omului actual, a omului modern” .
|