Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75
Intelesul comun al "iesirii din lume" este abandonarea gandurilor rele, si prin aceasta, a faptelor rele.
Intelesul profund al "iesirii din lume" este acela de abandonare, in primul rand, a conceptiilor false, mincinoase cu privire la natura realitatii.
Cand aceasta intelepciune rasare in mintea curatita se pot abandona treptat si perceptiile impure, omul curatindu-se in interior pe deplin.
Daca ochiul tau este curat, tot trupul tau este curat.
Cel ce a 'iesit din lume' vede fundamental diferit o floare fata de cel ce este inca cu mintea 'in lume'.
Conceptia reprezinta modul in care mintea 'concepe' modul in care exista fenomenele in general si fiintarea persoanelor sau fapturilor in mod particular.
Conceptia falsa "concepe" formele in continuumul cognitiv ca avand o existenta independenta, in sine, separate de dumnezeire sau cauza cauzelor.
Conceptia corecta sesizeaza natura non-inerenta a formelor realizand astfel transparenta lor sau cunoasterea transcendenta.
O astfel de minte iese din intuneric la lumina.
O astfel de minte poate gusta pentru prima data ceea ce este intradevar libertatea .
Se spune ca Dumnezeu este dincolo de ganduri.
Si asa este.
"ochiul n-a vazut, urechea n-a auzit, mîna n-a atins si n-a ajuns în inima omului".
Cand mintea devine sloboda, prinde putere.
Astfel, poate purifica cu usurinta perceptiile ordinare si aduce pe pamant raiul.
Pentru ca Dumnezeu tasneste cu stralucire mare din toate formele si fapturile.
Deci cel ce 'iese din lume' intra in rai, aici pe pamant.
De aceea sfintii se numesc Prea-fericiti.
Sa fim cu totii de-a pururi cu mintea in Dumnezeu.
|
Ce inseamna sa privesti corect o floare
A privi corect o floare inseamna sa intelegi instantaneu, intr-un mod corect natura acesteia.
Natura profunda a unei flori este aspectul ei non-inerent sau faptul ca nu exista in-sine, intr-un mod intrinsec, complet autodeterminat.
Conceptia gresita asimileaza reflex floarea in procesul cognitiv ca fiind o entitate care exista in sine, independependenta de cauze si conditii....gen "o floare este o floare".
De ce este periculoasa conceptia gresita?
Conceptiile gresite sau impure infatiseaza mintii o realitate 'osificata' care este complet mincinoasa. Astfel, sufletul este presat de 'forme', dezvoltand aversiuni si atractii.
Acestea sunt miscari interioare ale sufletului, impure, cunoscute si sub numele de 'pacate'.
Este dificil sa "infranezi" aceste impuritati doar prin asceza mortificatoare.
Ideal este sa cunosti cu mintea natura profunda a formelor.
Copiii percep o realitate pura pentru ca obiectele din campul perceptiei lor nu sunt inca "osificate". Dar aceasta se datoreaza, nu puterii de cunoastere, ci puritatii fizice a suflurilor care sustin pentru un timp o cognitie usoara, unitara, curata.
Insa aceasta unitate se destrama odata cu dezvoltarea intelectului si exercitarii presiunilor de mediu, 'realitatea mincinoasa' preluand progresiv controlul.
Intoarcerea la copilarie sau "biruirea lumii" (mincinoase) este o conditie esentiala mantuirii.
Intelegerea intelectuala a naturii profunde a fenomenelor, reface progresiv unitatea realitatii, curatand aversiunile si atractiile.
Realitatea devine pentru cunoscator transparenta si luminoasa, asa cum este ea de fapt, de la Facerea Lumii - perfecta.
Cel care ajunge la aceasta curatie se poate ruga fara de ganduri,
fata in fata cu Dumnezeu.
Nivelurile intelegerii naturii profunde a fenomenelor
Sunt trei niveluri de intelegere a naturii non-inerente a formelor:
1. grosier
2. subtil
3. foarte subtil
Nivelul grosier al naturii non-inerente a florii este faptul ca floarea depinde de cauze si conditii.
O floare nu exista in-sine, ea depinde de samanta, de apa, de lumina ....
In fapt orice fenomen depinde de cauzele si conditiile care il genereaza.
Deci fenomenul nu exista in sine.
Acesta este aspectul grosier, care poate fi inteles cu usurinta.
Nivelul subtil al naturii non-inerente a florii este faptul ca floarea, pentru a fi inteleasa ca "floare" depinde de infinitele sale parti constitutive. Desi pare usor de validat aceasta afirmatie, profunzimea ei este adanca iar realizarea intelegerii depinde de un efort asiduu de analiza. De aceea se spune ca este subtila.
In fapt orice fenomen depinde de aspectele sale constitutive. Deci fenomenul nu exista in sine, ci depinde de partile sale.
Acesta este aspectul subtil, care poate fi inteles cu efort asiduu.
Nivelul foarte subtil al naturii non-inerente a florii il reprezinta chiar instanta mentala care realizeaza cognitiv "floarea". Altfel spus, o floare pentru a fi "floare" depinde de un proces cognitiv.
Lumea nu exista din punct de vedere subiectiv fara instanta cognitiei.
Dar noi nu sesizam acest aspect, fiind un aspect
foarte subtil.
Exersarea intelectului in cunoasterea corecta a formelor, creeaza o suplete fina a mintii care se raspandeste si in trup.
Aceasta finete reface unitatea mintii, sau mintea adamica inainte de cadere pentru ca nu mai este obstructionata de forme.
Nicio vedenie nu mai poate insela mintea, ispitele surpandu-se din interior.
Rugaciunea devine puternica si neobstructionata.
Toate puterile sufletului se vindeca si se aduna in nazuinta spre Dumnezeu.