View Single Post
  #89  
Vechi 23.06.2011, 13:36:08
ludovic ludovic is offline
Member
 
Data înregistrării: 15.01.2011
Mesaje: 90
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Luata invers, afirmatia dvs. e valabila? Adica daca cineva are o viata morala impecabila, inseamna ca e restaurat prin har?
"Fiindcă toți au păcătuit și sunt lipsiți de slava lui Dumnezeu" - Romani 3:23
"Dacă zicem că păcat nu avem, ne amăgim pe noi înșine și adevărul nu este întru noi." - 1 Ioan 1:8

Am dat aceste 2 versete pentru ca scot clar in evidenta ca nu exista om cu o viata morala impecabila. daca cineva zice ca nu are pacat atunci, conform cu ce zice Biblia , este un mincinos.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Conform acestei logici, atunci nici nu ar fi fost nevoie ca Hristos sa se fi intrupat si rastignit numai pt. atata lucru. Exista multi oameni (atei si necrestini) care duc o viata morala ireprosabila.
Biblia va contrazice, nu exista om care sa traiasca dupa standardele lui Dumnezeu.
Mai mult, in Romani se afirma urmatorul lucru:

"Dar dreptatea lui Dumnezeu vine prin credința în Iisus Hristos, pentru toți și peste toți cei ce cred, căci nu este deosebire.
Fiindcă toți au păcătuit și sunt lipsiți de slava lui Dumnezeu;
Îndreptându-se în dar cu harul Lui, prin răscumpărarea cea în Hristos Iisus. "

Dupa cum vedeti, fara Hristos e imposibil ca omul sa poata fi indreptat, oricat de moral ar fi el.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Daca ar fi asa, inseamna asta ca multi dintre ateii si dintre necrestinii care oricum nu beau, nu se imbata, nu fumeaza, nu iau droguri, nu traiesc in promiscuitate etc., sunt deja restaurati prin har, chiar daca ei nu cred in Hristos?
O singura minciuna e suficienta sa te trimita in iad , pentru acel pacat ai nevoie de iertare. Moralitatea cuiva nu il va putea ierta de pacate ci doar pocainta.


Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Si inainte de Hristos, oamenii puteau fi morali. Dreptii Vechiului Testament de exemplu.
Chiar si neevreii care nu aveau legea mozaica puteau fi morali: "caci si paganii, care nu au lege, din fire fac cele ale legii morale, ceea ce arata legea morala naturala inscrisa in inimile lor"..
Daca si paganii si ateii pot face cele ale legii morale, ce rost a avut Jertfa lui Hristos?
Confundati moralitatea cu sfintenia. Dreptii VT erau sfinti nu morali. Sfintenia inseamna ascultare de Dumnezeu, a fi moral inseamna sa ma consider suficient de bun ca sa tin legea
. Ateii despre care vb dumneavoastra exact asta afirma, ca ei nu au nevoie de Dumnezeu ca pot trai o viata morala fara El.
Legat de pagani, ar trebui sa dati tot pasajul din Romani care vb despre asta, pentru a va face o imagine mai clara:

"Fiindcă nu cei ce aud legea sunt drepți la Dumnezeu, ci cei ce împlinesc legea vor fi îndreptați.
Căci, când păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceștia, neavând lege, își sunt loruși lege,
Ceea ce arată fapta legii scrisă în inimile lor, prin mărturia conștiinței lor și prin judecățile lor, care îi învinovățesc sau îi și apără,
În ziua în care Dumnezeu va judeca, prin Iisus Hristos, după Evanghelia mea, cele ascunse ale oamenilor. "

Pasajul continua ,va recomand sa il cititi cu atentie. Ceea ce pavel spune este ca Legea a fost scrisa in inima omului si ca nimeni nu se poate dezvinovati.
Va amintiti de Cain?L-a omorat pe Abel dupa ce in prealabil Dumnezeu l-a avertizat asupra pacatului:

"Atunci a zis Domnul Dumnezeu către Cain: "Pentru ce te-ai întristat și pentru ce s-a posomorât fata ta?
Când faci bine, oare nu-ți este fața senină? Iar de nu faci bine, păcatul bate la ușă și caută să te târască, dar tu biruiește-l!"

Imediat dupa asta Cain l-a omorat pe Abel. Stia ca este rau, avusese sansa pocaintei insa a preferat sa nu asculte. Si in momentul acela nu era data nici o lege ,legea a venit abia la moise dupa mii de ani. Insa faptul ca nu era o lege nu l-a dezvinovatit pe Cain pentru crima comisa deoarece constiinta lui ii era lege.

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Confundati restaurarea prin har, care e o chestiune ontologica de mare profunzime, cu legea morala naturala inscrisa in constiinta fiecarui om.
Hristos s-a intrupat pt. ceva mult mai mult decat simpla restaurare a legii morale naturale, care oricum poate fi implinita si de pagani si de atei.
Hristos s-a intrupat pentru a face posibila impacarea omului cu Dumnezeu. Fara jertfa lui nimeni nu putea fi mantuit.
Confundati lucrurile, ateii prin definitie sunt cei care il resping pe Dumnezeu pe cand paganii sunt cei care nu au auzit de Dumnezeu. Sunt 2 categorii total diferite. Un om care nu a auzit niciodata de Hristos va fi judecat cum spune in Romani, pasajul de l-am redat mai sus.
Ateii in schimb sunt condamnati datorita respingerii lui Dumnezeu.
Nimeni nu poate tine legea perfect, lucru afirmat tot in romani. Deci afirmatia ca paganii si ateii pot tine legea intr-un mod perfect incat sa poate fi mantuiti e eronata.


Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Si inainte de Hristos si de cei nu sunt crestini (pt. ca toti oamenii sunt creati dupa Chipul lui Dumnezeu indiferent daca sunt crestini sau nu).

Legea morala naturala s-a dat la creatie tuturor si e inscrisa in constiinta. Legea morala din constiinta poate fi treptat pervertita dar nu stearsa de tot.

Legea mozaica prin Moise s-a dat pentru a-i aduce la normal pe cei ce o luasera pe aratura si nu mai respectau legea naturala inscrisa in constiinta

Dar prin Hristos au venit Harul si adevarul despre scopul omului in lume.
[/quote]

Legea a fost data ca un indrumator spre Hristos. Citit Galateni cap 3, redau o parte aici:

"Este deci Legea împotriva făgăduințelor lui Dumnezeu? Nicidecum! Căci dacă s-ar fi dat Lege, care să poată da viață, cu adevărat dreptatea ar veni din Lege.
Dar Scriptura a închis toate sub păcat, pentru ca făgăduința să se dea din credința în Iisus Hristos celor ce cred.
Iar înainte de venirea credinței, noi eram păziți sub Lege, fiind închiși pentru credința care avea să se descopere.
Astfel că Legea ne-a fost călăuză spre Hristos, pentru ca să ne îndreptăm din credință. "
Reply With Quote