Multitudinea de informatii trebuie interpretate cit mai corect posibil intro forma unitara.
Daca Mesia a fost promis (in lipsa conceptului de Fiu-cu toate ca Zaharia tocmai scrisese amintind de cei doi Fii) cu mentiunea ca e va naste din fecioara precum si alte elemente de recunoastere -ca va fi vindut pe 30 de arginti- atunci evreii mai profunzi au cautat sa vada daca nu cumva El este Acela , si chiar unii dintre farisei stiau ca trebuie sa vina Mesia si Mangaeitorul. Lor IIsus li sa revelat dupa puterea fiecaruia de simtire chiar si impotriva vointei lor iar celor care nu puteau purta in sinea lor ideea prezentei unei alte autoritati spirituale ori din interese "de grup" (apararea credintei si a bisericii) nu au dorit sa fie Mesia cautind doar posibile specte negative Iisus nu li sa descoperit.
Iisus nu are nimic de cistigat daca este recunoscut insa noi avem de cistigat chiar si numai prin faptul de a nu contesta si acauta nod in paura insa cu atit mai mult avem de cistigat daca urmam invataturile lui ca un elev care trece de lao clasa inferioara la una superioara.
Lucrurile trebuie intelese intuitiv, pe cit posibil din punctul lui Dumnezeu de vedere. Uneori trebuie sesizate nu doar comparatiile, metaforele, simbolurile dar si exagerarea ca forma de stil prin care se accentueaza unele aspecte de mai mare necesitate.
Legamintul nu a fost intrerupt ci el a fost cumva upgradat "Eu nu am venit sa stric Legea ci sa o implinesc (imbogatesc/completez)".
Faptul ca punerea in practica a invataturii Sale da roade , faptul ca Dumnezeu da revelatii confirmind faptul ca Iisus este calea (ca arhetip al desavirsirii noastre viitoare) da nu doar credinta ci si certitudini.
perceptia lui Iisus nu trebuie facuta doar mental dar si intuitiv sau mai bin spus cu o anumita impartialitate care sa permita perceptia corecta incluisv a binecuvintarilor si puterii profunzimii cuvintelor Sale .
Simboistica luptei iudeilor si fariseilor cu Iisus este continuta in povestea lui Iacov care a fost provocat de catre Dumnezeu insa el in orgoliul lui s-a dat drept o persoana corecta si anume fratele Fiului lui Dumnezeu , Dumnezeu bineinteles s-a lasat invins si drept rasplata i- dat un nume nou si alte bonusuri de care nici el nu este constient.
Necesitatea crucificarii vine din necesitatea manifestarii iertarii ca putere divina cu ajutorul careia a lucrat o anume lucrare despre care noua ne este explicat doar vag , abstract-conceptual. Si de care beneficiaza toate popoarele de atunci in veac.
Era deci de asteptat ca iudeii "oile pierdute" sa nu il poata recunoaste toti caci nu aveai exercitiul esentei pe care urma sa o aduca inlauntrul nostru si anume iertarea findca nu cred ca mai erau altii in lume la ora aia in afara de ei care sa mai aibe legea talionului.
Insa nu trebuie judecati iudeii atit de aspru fiindca daca stam sa ne gindim bine citi oare dintre noi daca am fi trait acele vremuri am fi putut accepta sa iasim din cuvintul preotilor. Chiar si astazi daca ar veni Dumnezeu personal spunind ca este El insusi nu l-am crede decit daca ar face mari semne exterioare credibile sau/si revelatii interioare ocolind atenti dezimformarile si marturiile false imotriva-i din partea celor care se vor simti deranjati de o astfel de prezenta inopinata si cu totul incredibila.
Asa incit pentru cineva care are o cultura spirituala adecvata, care deja traieste ceea ce El predica este floare la ureche auzind prima data sa poata simti realitatea Sa sprirituala. Cum a fost Ghandi de ex. care nu a avut nevoie decit de o singura citire a Bibliei fara alta calauzire exterioara.
Punind in practica atit individual cit si la nivel de mase iertarea a reusit pe baza unitatii poporului -fara opozitie armata- eliberarea intregului popor (eretic) de sub ocupatia unui popor "crestin".
|