Dupa fapte se pare ca nu chiar toti dumnezeii pagini sint demoni sau inchipuiri , in VT Dumnzeu nu vorbeste asa cu titlu general despre toti din intreaga lume ci doar punctual despre anumite nume.
Caci altfel nu ar mai spune: "Mie Mi se inchina popoarele de la un capat la celalalt al pamintului." sau alte versete prin care spune ca El nu judeca neamurile cu partinire si ele nazuiesc sa fie salvate de El.
Dealtfel promite ca o sa vina ca sa adune laolalta toate popoarele, va arata slava Lui in ochii tuturor popoarelor si ne va da un semn.
In viitor se vor schimba multe , daca nu va fi o singura religie nu va avea cum Egiptul, Asiria si Israelul sa faca pace frateasca intre ele dupa cum se arata in unele versete "..lucrul mainilor Mele."
Faptul ca noi nu stim ce fapte de sfintenie fac altii nu inseamna ca doar noi facem, faptul ca si altii au moaste izvoritoare de mir si noi nu stim nu inseamna automat ca nu sint lucrarile Domnului. Duhul merge unde voieste El nu unde vrem noi.
Faptul ca fiecare bisericuta isi aroga exclusivitatea lui Dumneeu denota o orbire, o copilarie , necunosterea scripturii sau partinire concurentiala.
Dumnezeu nu poate fi bagat intro cutiuta imaginara de catre oameni ,
El isi iubeste toti copiii in egala masura, cu atit mai mult pe oile pierdute fie ele credincioase sau inca nu. Altfel de ar fi mai placut Domnului unul care implineste Legea firii de la sine decit un credincos care nu o implineste?
Fiindca El este mai aproape de Dumnezeu si se raporteaza la constiinta lui care este o manifestare a binelui care isi are sorgintea tot la Dumnezeu si nu la cel rau cum incearca unii sa sugereze (sau fara nici un fel de sorginte asa put si simplu de parca ar fi picat din cer).
Poate daca te nasteai in mijlocul Chinei sau undeva in alta religie de care sa fii atasat poate ca gindeai la fel: acea religie ai fi vazut-o ca unica salvatoare. Mai cu seama ca occidentul este vazut de orientali ca fiind mai pacatos decit societatea lor orientala. Si judecind astfel aparent dupa fapte ar avea motive sa creada si mai mult insa unii dintre ei sint mai intelepti, suficient de intelepti incit sa isi dea seama ca toate religiile morale bazate pe o nazuinta sincera atunci cnd nu sint pervertite intentionat conduc la acelasi Dumnezeu prin acelasi botez si aceeasi desavirsire.
Si eu daca as fi fost preot poate as fi zis la fel dintr-un motiv sau altul.
Eu sint din Constanta si vad cum si la alte religii intotdeauna cei mai aproape de Dumnezeu prin traire sint cei mai religiosi si mai evlaviosi chiar si intre musulmani.
Uneori o religie poate fi judecata prin fapte alteori nu , de ex cind cei din alte religii au vazut la TV cum IPS Snagovenu intreaba pe ala care voia o parohie :"Cit de bogat esti?" auzind ca si altii dintre fostii lui colegi l-au acuzat de materialism ce idee sa-si faca despre crestinatate?
Sau despre alti preoti care nu inmorminteaza oameni daca rudele nu au bani sau daca Primaria nu le plateste taxa in conditiile in care acel om si-a platit in viata toate impozitele inclusiv cele din care se varsa de la buget catre Biserica.
Acest lucru se intimpla fiindca biserica este si divina si umana iar omenescul a tins intotdeauna sa aibe suprematie. Asa incit nu este bine nici sa idealizam partea clericala doar pt ca sint ai nostri si nici sa demonizam pe altii din reflex. Uscaturi sint peste tot dar si oameni valorosi.
Depinde care parte a paharului vrem sa o vedem.
Adevarul trebuie cintarit cu darul deosebirii duhurilor iar acest dar este purtat de f. putini dintre clerici si de mai multi intre calugari, de aceea definitia lui este diferita atunci cind vine de la preot fara de definirea lui facuta de un calugar sporit care nu tine cond de ce spune dogma multimilor caci el cunaste din propria sa experienta.
Insa viziunea asta partinitoare care exista si intre ramurile crestinismului in ciuda realitatilor care demonstreaza contrariul -celor dispusi sa o vada- este o simpla copilarie, o premisa falsa necesara in lupta partinica. A ajuns sa fie atit de bine promovata incit chiar si cei care isi dau seama de absurditatea ei se vad in imposibilitatea de a o combate atunci cind lucrurile depasesc o anumita masura.
Poate de aceea Iisus le spune preotilor care au scos draci in numele Lui ca nu ii cunoste iar cei care au scos draci nu sint chiar niste pacatosi si faptul ca preotului nu ii vine sa creada ca este acuzat inseamna ca alte pacate nu are din punctul de vedere al spovedaniei insa nu realizeaza importanta amanuntelor dogmatice gresite.
Bine bine am putea spune dar desconsiderarea lucrarii Duhului in alte parti nu ne deranjaeza atit de tare, foarte bine am trat pina acum si cu ele deci atunci cu ce il deranjeaza pe Dumnezeu atita lucru?
Pai deocamdata se pare ca nu deranjeaza insa ar putea deveni extrem de deranjanta in conditiile in care ar dori sa adune laolalta toate popoarele intro singura religie ridicata de la zero si destinata unui singur pastor.
la urma urmei Dumnezeu lucreaza si in viata celor care nu au capatat inca credinta- si astfel de marturii exista de la cei care au capatat credinta intre timp- deci cu atit mai mult lucreaza in viata nazuitorilor, credinciosilor.
Last edited by Mihai36; 26.06.2011 at 16:15:11.
|