Adică ei nu suferă pe Dumnezeu, îi descriu acuma pe ei, nu-L suportă așa cum e El și când ei simt taina umilinței la cineva, sau taina recunoașterii păcătoșeniei de sine, sau a recunoașterii neputinței omului, sau a recunoștinței fără lingușeli ei se înfurie din pismă atât de violent și de tare și de brusc încât trimit pe oricine în ispită ca să oprească ceea ce se întâmplă, să smintească lucrurile văzute printr-o ceartă iscată pentru ''ascultare'' de ochii gLumii și pentru respectarea fățarnică a unor funcții părintești ca să se supună careva, conform cu nălucelile pripite și îl scot în evidență ca nesupus pe Acela prin tactica asta nenorocită ce prinde la fricoși:
hoțul strigă hoții, trădătorul trădătroii, satana strigă satana ca în tulburarea respectivă iscată și în sminteala stârnită să te surpi apoi singur după ce a trecut vijelia căutând răspunsuri, sfârșind prin a fi copleșit de căutarea motivelor zi și noapte... dar nu există răspunsuri și nici motive ci iarăși a fost diavolul, ispititorul care nesuportând mântuirea iscă mare tărăboi pentru nimicuri... baalamuc iscat din năluceli pripite și nenorociri iminente, cade drobul de sare de pe dulap pe copil, ca din grijă și frică superstițioasă să te atragă în război, să fi parte la scandal, să aprobi judecățile gLumii crezând apoi unul sau altul cu viclenie că vor fi și ei începători ai mântuirii... sau au participat la soluționarea problemei,
defapt sunt uitările omenești, uitările ascultării, pe care unul le vede altuia și ar dori ca musai celălalt să le fi ținut cum trebuie ca să nu se fi ajuns
aici, în veșnica
nemulțumire pentru
neajunsurile și trădările altuia.
Adică dracii te ''ajută'':
1.Să uiți să faci binele, promisiunea, lucrul tău... din iubire sfântă.
2. Daca totusi il faci, să nu il faci cum trebuie, nicidecum dupa voia Domnului și felul și timpul și rostul cu care ar fi trebuit făcut.
3.Daca totusi faci binele cum trebuie, întreg, te bagă la socoteli unde te încearca mandria vicleniei ca esti tu autor al binelui și te visează frumos că iată ai intrat în ispistorie și numai tu ai merite in fața lui Dumnezeu, uneori chiar mai mari ca ale Lui sau ale altora cu atât mai mult cu cât tu ai un păcat mai mic decât a celui căruia i-ai făcut binele.
Așa-i cu
prietenul... deci nu te împrieteni cu gândul, cu gândul răzbunării ci dacă tot ai ajuns victimă, măcar stai așa și nu răzbuna răul cu rău căci cade pe nevinovat și nu întărâtându-vă unii pe alții la dezbinare și ceartă pentru ca să acoperiți fățărnicia păcatelor cu păcatele... mele, ci stai așa nu ca o victimă supărată așteptând de frică scuzele care oricum nu vor mai venii niciodată, ci fii ca o victimă care din vina ei a ajuns cea mai mare victimă a tuturor timpurilor. Asemănați-vă cu Iuda Iscarioteanul dar fără să-L vindeți pe Dumnezeu cu ce știu eu ce mijloc și fără să vă puneți gâtul în laț apoi ci acceptați-vă situația de victimă care nu vrea să știe de bărbat, nu vrea să cunoască îndeletnicirile păcatelor ascunse puse la cale... în cale... drept răzbunare ca model de uitare.
E rău când te bate ''tata''... ca să te
mustre definitiv.
Și ce-i mai place supăratului ca să fie pururea supărat...... de ce? Păi pentru ca să aibă motiv. Motiv de ceartă. Ce artă, păi artă marțială și joială, așa ca-ntre farisei și pigmei.