Dogma bisericii din principiu (nu scrie undeva in Biblie) respinge orice nu face parte din Biserica.
In VT Dumnezeu se refera la anumite inchinari si se dau exemple de nume si de pacate ,nu se face generalizarea , generalizaea este acuta doar prin versetul din Isaia:
"Mie Mi se inchina toate popoarele de la un capat la celalalt al pamintului."
ceea ce inseamna ca in acele timpuri din vremea lui Isaia mai existau si inchinri corecte aprobate de Dumnezeu.
Dealtfel mai sint si alte versete in VT din care reiese ca toate popoarele astepta mintuirea lui Dumnezeu si ca El le va judeca cu nepartinire.
faptul ca unele inchinari au fost respinse dintre toate cite exista inseamna ca doar unele inchinari nu corespundeau normelor unei inchinari benefice -o inchinare sa zicem la statuia lui Iisus sau la icoana unui sfint este corecta atita vreme cit nu ceri nimic de la statuie ci de la puterea divina creatoare si totodata cit pastrezi intacta invatatura morala aferenta- lucruri care in inchinarile imitative din acele vremuri nu erau implinite poate nici macar in cele originale de la care se inspirau si care poate odata au fost bune la origine .
legat de metode de vindecare energetice -studentii facultatilor de medicina au posibilitatea optarii in ultimul an pentru studierea unui set de metode de medicina complementara diversifcata pe diferite ramuri a caror atestare s-a facut pe baza de cazuistica medicala si psihologica.
BOR in anii 90 in mod oficial a dat raspuns la intrebarea Academiei in legatura cu acupunctura in conditiile in care inca medicina romaneasca nu facuse inca expertiza cazuistica iar raspunsul la acel moment a fost unul pozitiv.
Acupunctura nu se bazeaza atit pe chakre cit pe meridianele care pornesc de la ele.
Vedem asadar ca un simbure de adevar exista insa avem nevoie de o intelegere mai detaliata.
-subiectul nostru in dezbatere este Reiki - sistem spritual japonez care pune accentul pe vindecare pornind din doua directii (energetic-esoteric si conduita morala) - aceste directii in crestinatate sint numite "partea omului" adica ceea ce este dator omul sa faca iar de acolo mai departe este "partea lui Dumnezeu."
Sistemul Reiki presupune mai multe grade de maiestrie, primul grad poate fi obtinut partial si cu ajutorul explicatilor continute in cartile despre Reiki dar si prin traditia maestru -discipol echivalenta cu o hirotonire.
Primul grad nu contine de regula harisme prin care poti vindeca pe altul ci doar pe tine insuti intre anumite limite bineinteles , obtinerea altor harisme presupune o traire spirituala si o conduita mai adinca bazata pe lectii de viata invatate in prealabil sau care sint invatate apoi "la rapid" prin incercari destul de grele si neplacute si care dureaza un anumit interval.
Se resimt ca un efect de rascolire. Dupa care totul sa linisteste intro pace mai adinca si un caracter mai asezat.
In sistemul Reiki nu se vb. explicit despre divinitate fiindca se adreseaza unor categorii de persoane care pot avea diferite religii sau care in acel moment sint atee - din acest punct de vedere nu se impune nimic. Perceptia lucrarii si a existentei divine se face prin practica, intuitie, revelatie si introspectie.
Insa pe linga o moralitate obligatorie si o conduita bine specificata este necesara o buna intuitie si empatie bazata pe o anumita pace interioara, intuitie care apoi se dezvolta pina la revelatie.
Asa incit la primul grad nu se recomanda practicarea punerii palmelor pe alte persoane ci doar pe tine insuti zilnic cite o ora incheiata si bieninteles indeplinirea cerintelor conduitei cerute de primul grad.
Nu oricine asadar este pregatit spiritual pentru obtinerea oricarui grad.
Cu cit practicantul reiki este mai profund spiritual cu atit vindecarile au loc mai rapid iar cazuistica afectiunilor este practic nelimitata si atunci cind pacientul corecteaza si intelege lectia vietii datorita careia a ajuns bolnav atunci boala nu mai recidiveaza- lucru care se intimpla aproape de fiecare data. Altfel nimeni nu il poate ajuta sa nu se imbete daca el merge iar la bodega cu ortacii. De aceea este necesara o intuitie ca sa nu iei bani de la cineva care oricum vrea doar sanatate nu si cizelare spirituala.
Chakrele sint interfata dintre spiritul inimii noastre si suflet, minte si trup.
Ele contin cite un set de calitati grupate pe 7 nivele principale si altele secundare.
Masura purificarii, manifestarii si a evolutiei catre desavirsire a acestor calitati reflecta trairea noastra si personalitatea nostra, starea de a fi.
Acestea impreuna cu aurele lor sint hainele noastre spirituale- cerurile imparatiei din noi.
Energiile care circula prin chakre, aure si canale sint de 3 feluri :
-energile interioare numite prane intre care si energia electrica
-energiile negative si alte spirite de diferite categorii
-energia duhului sfint care curata, protejeaza, dezvolta si ilumineaza prin daruri si harisme aceste calitati.
Fiecarei calitati ii corespunde cite un segment specific dintre puterile duhului sfint iar aceste fire-atentii ale Duhului grupate pe cite o chakra in traditia ortodoxa sint numite cele 7 duhuri ale lui Dumnezeu -care lucreaza la intreaga capacitate pe masura ce cite o chakra ajunge prin binecuvintare la desavirsirea calitatilor ei. In acest fel nu doar aspectele patern si filial divin locuiesc in noi prin manifestarea calitatilor dar si Duhul Sfint.
Chakrele in procesul evolutiei sint desavirsite treptat iar aceste trepte in traditia crestina sint numite cele 7 trepte ale sfinteniei.
Revenind la cele 7 duhuri ale lui Dumnezeu in Filocalii ele sint numite dupa cite o calitate sau principiu continute de cite o chakra in ordinea lor ascendenta.
In traditia Caballah aceste chakre sint numite Luminarii iar schema functionala prin unele relationari calitative este continuta in plansa numita Arborele Sephitotic. Sephirotii sint principiile divine guvernatoare principale ale Chakrelor si le putem considera ca find cele 7 duhuri sau mai degraba ca fiind aspecte-principii Paterne/Filiale corespunzatoare.
In traditia hindusa Sahaja corespondenta dintre aceste subaspecte divine si aspectele Trinitatii crestine sint mai usor de identificat.
Dumnezu Unic sau nediferentiat este numit Parabrahma sau Brahman.
In Vedele antice scrie ca "La inceput era Brahman si Cuvintul era la Brahman si Cuvintul era Brahman.", dupa care a inceput diferentierea.
Dumnezeu Tatal este numit Sadashiva care are mai multe fatete intre care cele 3 pricipale sint Brahma, Vishnu, Shiva fiecare intruchipind anumite principii-instante-tronuri. Acei 3 Oameni din cele doua revelatii VT.
Aspectul Filial major poarta numele de Copil (Ganesh) corespondent Hristosului-Logos-Cuvint si guverneaza prima chakra ale carei calitati principale sint 4: puritatea virginala, nonviolenta, intelepciunea si bucuria inocentei copilariei.
Hristosul este prezent si in toate celelalte chakre in unitate cu instantele Paterne. Simbolul primei chakre este litera Alpha iar al celei de-a saptea este Omega/potcoava/curcubeul.
Corespondentul Duhului Sfint considerat prin manifestari ca avind o tipologie feminina/materna este zeita Adi Shakti (Puterea Necreata/Primordiala) prin a carei manifestare sint posibile toate lucrarile divine -si care la rindul Ei subsumeaza mii de puteri corespunzatoare unor calitati individuale sau grupate pe principii si care sint vazute tot ca Zeite.
Cei doi Arhangheli principali se afla cumva in subordinea Duhul Sfint si aici poarta numele de Hanuman (Gabriel) si Bhairava (Mihail).
La rindul lor au avut mai multe intrupari pamintesti inclusiv in lumea crestina insa fara a fi insotiti si separat de aspectul lor feminin corespondent.
Cei care au studiat Medicina sau arhetipurile psihologice descoperite de K.G.Jung pot face analogiile intre aceste calitati/chakre si functionarea organelor interne din dreptul fiecarui plex nervos iar in a doua situatie corespiondenta cu arhetipurile pozitive incepind cu cel al copilului. Alte corespondente mai sint intilnite in astrologie.
|