În prealabil postat de Adriana3
Pasajul in discutie din 1 Timotei 4 este:
"1. Dar Duhul graieste lamurit ca, in vremurile cele de apoi , unii se vor departa de la credinta, luand aminte la duhurile cele inselatoare si la invataturile demonilor,
2. Prin fatarnicia unor mincinosi, care sunt infierati in cugetul lor.
3. Acestia opresc de la casatorie si de la unele bucate , pe care Dumnezeu le-a facut, spre gustare cu multumire, pentru cei credinciosi si pentru cei ce au cunoscut adevarul,
4. Pentru ca orice faptura a lui Dumnezeu este buna si nimic nu este de lepadat, daca se ia cu multumire;
5. Caci se sfinteste prin cuvantul lui Dumnezeu si prin rugaciune."
Deci arata ca se refera la cei care sunt credinciosi si au cunoscut adevarul, adica la crestini, pentru acestia bucatele din carne sunt facute sa fie luate spre gustare cu multumire, si arata de ce, pentru ca orice faptura este buna, deci controversa se referea la anumite animale care ar fi fost considerate de unii ca nefiind bune, si de ce sunt bune aceste fapturi pentru cei care sunt crestini, in adevar? Pentru ca sunt sfintite prin cuvantul lui Dumnezeu (Cuvantul lui Dumnezeu este Iisus Hristos) si prin rugaciune si ca atare, daca se iau cu multumire totul este ok.
Ce animale sunt considerate ca nefiind bune? Pana acum, eu nu am auzit decat de cele de la evrei cu copite despicate (ex. porcul) si taratoarele, si cele de la musulmani. Si desi musulmanii inca nu erau inventati, pasajul vorbeste oricum de "vremurile de apoi" in care se vor intampla toate astea, deci nu vorbeste strict de vremurile in care au fost spuse cuvintele, asa ca nu este exclus sa se fi referit si la musulmani.
Cat despre faptul ca deosebirea intre carnuri nu ar fi fost evreiesc, are prea putina importanta in acest context in care se arata ca cei care sunt in adevar pot manca orice faptura pentru ca toate sunt sfintite de Cuvantul lui Dumnezeu, prin rugaciune, si daca se mai adauga si o multumire totul este ok. Obiceiul evreiesc si musulman il dadusem ca exemplu pentru ca nu cunosteam un altul, dar poate ca or mai fi si altii care deosebesc carnurile si dvs stiti mai bine. Oricum are putina importanta pentru ca erau niste exemple, cu cat sunt mai multe exemple cu atat mai bine.
Ca atare, paragraful nu aduce in discutie postul ci exact controversa asupra deosebirii intre carnuri. Cine face deosebire intre carnuri, fiind crestin, pai numai de la cel rau ii vine gandul deosebirii.
|