Subiect: Inchizitia
View Single Post
  #315  
Vechi 08.07.2011, 11:43:57
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Așa cum un alt user v-a mai spus, părerea dv că nu ar trebui să existe judecători, nici tribunale, deoarece judecătorii sunt păcătoși, nu este o părere ortodoxă, ci o părere personală a dv. Eu nu am auzit de niciun sinod ortodox, nu am citit la niciun sfânt părinte ideea aceasta că tribunalele ar trebui desființate, ori că cei care fac cu bunăștiință rău ar trebui să fie nepedepsiți. Premiza de la care plecați dv este una utopică. Nici nu am auzit că ar fi ceva dezonorant a fi judecător ori procuror. Dimpotrivă, creștinii au privit mereu pe magistrați ca pe niște persoane chemate la o muncă foarte onorabilă.

În ceea ce privește exemplul pe care îl tot reproduceți, cel cu Isus și femeia păcătoasă, vă amintesc că acela nu a fost un proces drept, ci un proces nedrept. Fiindă Legea prevedea că atât bărbatul, cât și femeia trebuie uciși cu pietre în cazul crimei de adulter. A se citi Deuteronomul și Leviticul. Or, în acel proces lipsea bărbatul, era prezentă numai femeia. Bărbatul, de fapt bărbații, fiindcă erau mulți cei cu care ea păcătuise, erau acum judecători în loc să fie de cealaltă parte a boxei. Probabil că asta scria Isus pe nisip, atunci când unul dintre ei, simțind în conștiință că ceva nu e în regulă cu acel simulacru penal, L-a întrebat pe Isus ca pe un învățător: ce trebuie făcut ?

Închipuiți-vă că eu am furat o mașină. Dar nu am fost singur, ci am acționat în bandă. Singur sunt acum, în boxa acuzaților. Cine mă judecă de furt ? Exact coautorii și complicii mei. Ei, plini de sfânta mânie proletară, îndreaptă degetul lor acuzator spre mine, revoltați de cât de mult am greșit furând. Este exact același lucru cu ceea ce s-a întâmplat atunci.

În concluzie, Isus nu ne spune că legile nu mai sunt valabile în general, nici că oamenii păcătoși nu mai pot judeca de aici înainte crime în general. Niciodată Biserica nu a susținut că adulterul nu ar trebui incriminat. Valabil și pentru Biserica Ortodoxă. Nu neapărat incriminat cu lapidarea, dar dispariția lui completă din Codul Penal nu e ceva ce vine de la Dumnezeu, ci de la Epoca "Luminilor", care vede în căsătorie un contract, iar în adulter vede cel mult ruperea unui contract.
Deci, dacă adulterul, infracțiune consensuală, se cuvine incriminat de un stat care e chemat de Dumnezeu să apere familia, cu atât mai mult trebuie incriminată vrăjitoria, faptă cu mult mai gravă. Mai gravă și prin consecințe, mai gravă și pentru că, dacă de bine de rău adulterul e ceva omenesc, vrăjitoria este ceva diavolesc.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 08.07.2011 at 11:48:51.
Reply With Quote