Citat:
În prealabil postat de nutucutu
1.Nu este nici o justificare: porunca Domnului ori o indeplinesc in intregime, ori nu; nu imi aleg doar partea care imi place. Daca minunile se fac cu cei care cred (adevarat), iar eu nu pot face minuni, atunci din doua una: ori eu n-am suficienta credinta, ori ei n-au suficienta credinta. Datoria mea de crestin este sa ma cercetez intii pe mine; s-ar putea sa ajung la concluzia ca marturisirea credintei nu trebuie sa o fac prin vorbe. A ne scutura praful de pe picioare la o parada gay cind, poate, noi nici macar nu am fost la biserica in acea duminica, nu e decit o aroganta care nu are nici un efect asupra celor carora vrem sa le atragem atentia.
2. EU nu am vorbit nici o secunda de utilizarea fortei. Una din poruncile lui Dumnezeu incrimiata si de legea civila este sa nu furi. Este o lege si gata. Pina la a incrimina vrajitoria ar fi frumos daca am incrimina crima (avortul), daca am incrimina lipsa de grija fata de parinti, daca am incrimina minciuna, concubinajul, pornografia, homosexualitatea, injuraturile si asa mai departe. Tot ce am enumerat sint lucruri care contravin poruncilor Domnului. Iar in numele "libertatii", unii fac legi care vor sa demonstreze ca legea DOmnului e gresita. Iar noi, ca si crestini, daca tot sintem majoritari, cred ca prin Biserica avem datoria sa ne impunem propriile valori si nu valorile pe care ni le impun altii si care sint contrare poruncilor DOmnului.
|
Nutucutu,
Violenta nu inseamna numai unele masuri violente luate de Inchizitie, ci chiar ideea de a obliga un om sa faca dupa porunca lui Dumnezeu. A obliga inseamna a utiliza forta, nu musai forta fizica. Dumnezeu nu obliga pe nimeni si iata cum a venit la noi in Trup de om pentru a ne arata inca o data ca El nu obliga. El va judeca la sfarsitul acestei lumi, insa pana atunci il asteapta pe fiecare om sa-si intoarca fata catre El fara a obliga in nici un fel. A aratat-o atat prin predici cat si prin fapte.*
Inchizitia despre care vorbim aici nu s-a limitat la predica, rugaciune si exemplu propriu ci a trecut la forta, chiar si fizica. Nu are nimeni dreptul sa se apuce sa investigheze credinta altuia si sa-i mai dea si sentinte in locul lui Iisus si inainte de vreme. Revenind la parada gay, "a scutura praful" nu inseamna a-i lasa cu totul in plata Domnului ci inseamna a nu-l bate pe om la cap cu o predica pe care in mod evident nu o primeste. Parada gay stie care este voia lui Dumnezeu cel in care cred crestinii iar parada lor este facuta tocmai pentru a arata cs ei nu cred si nu vor sa creada in acest Dumnezeu. Deci predicarea a fost facuta chiar inainte de inceperea paradei, nu are sens continuarea ei, se scutura praful si se merge mai departe. Scuturarea prafului nu inseamna insa renuntarea la celelalte doua arme: rugaciune si exemplul personal. Si sunt cazuri de homosexuali care au ajuns heterosexuali tocmai cu ajutorul acestor arme utilizate de oameni care le-au vrut binele si nu i-au batut la cap ci i-au acceptat cu iubire, iar prin exemplul personal si rugaciune, ochii si mai ales inima li s-au deschis incetul cu incetul.*
Valorile noastre crestine nu se pot impune nimanui, ele se pot doar trai si explica. In momentul in care se impun, isi pierd deja valoarea tocmai pentru ca valoarea lor consta in a alege binele de bunavoie si nesilit de nimeni.