Citat:
În prealabil postat de penticostalul
Cum o mai duci, grasule?
|
Multam fain de intrebare. Sunt la cura de slabire.
Citat:
În prealabil postat de penticostalul
Ai chef de un duel?
|
Cum sa nu frate. Mai ales ca este vorba de un „duel” fratesc, din care nu avem decat de castigat.
Citat:
În prealabil postat de penticostalul
1. Se zice ca Isus a facut o afirmatie cu autoritate divina si prin ea a facut toate bucatele curate, Marcu 7:19. Dar tu ce zici ?
|
Vezi ce inseamna sa nu iei in seama tot contextul si tot ce a spus Mantuitorul, referitor la acel aspect (al curatirii)? Uite la ce concluzii ajungi. Dupa tine, se poate spune ca poti manca, fara nici o rezerva, sobolani flambati si fudulii de cimpanzeu cu sos de cucuta.
Ca sa intelegem corect mesajul Mantuitorului, trebuie sa luam pasajele din Marcu 7:1-23 si din Matei 15:1-20 (pasaj in care se trateaza aceeasi problema, dar care se pare ca ti-a „scapat”). Asta este maniera neo-protestanta (pe care adventistii o practica) de intelegere a Scripturii: sa nu scoti nimic din context si sa iei totul „in calcul”.
Citind cele doua pasaje vedem ca
se pune in discutie problema unui ritual (datina): spalarea mainilor inainte de a manca (Matei 15:2 si Marcu 7:2,3). In conceptia iudaica, a manca fara sa faci spalarea ritualica a mainilor (dupa datina batranilor) face bucatele necurate
.”Fariseii, insa, si toti Iudeii nu maninca fara sa-si spele cu mare bagare de seama miinile, dupã datina batrinilor...Sunt multe alte obiceiuri pe care au apucat ei sa le tina” (Marcu 7:3) Asta era problema lamurita de Domnul Iisus. EL desfiinteaza ritualul spalarii mainilor (nu era vorba de igiena). De aceea cocluzioneaza:
„dar a manca cu mainile nespalate, nu spurca pe om” (Matei 15:20). Mai limpede nici ca se putea.
O observatie, facuta tot in contextul larg al Sfintei Scripturi (maniera neo-protestanta de intelegere): la aceste discutii ale Mantuitorului cu fariseii (cei care erau partizanii spalarii ritualice a mainilor – de nepracticarea careia erau acuzati ucenicii Domnului) au fost de fata si ucenicii (inclusiv Petru). Mai tarziu (in Fapte 10) il gasim pe Sfantul Apostol Petru refuzand categoric sa manance orice lighioaie ("
Nicidecum, Doamne" a raspuns Petru. "Caci niciodata n-am mincat ceva spurcat sau necurat.”Fapte 10:14). Cine nu a inteles bine invatatura Mantuitorului, referitoare la curatie: tu sau Sfantul Apostol Petru?
Citat:
În prealabil postat de penticostalul
2. Voiam sa te intreb: Daca te invita un necredincios la o masa tu mananci din tot ce-ti pune inainte sau respingi ceva din pricina cugetului? Era un verset, il stii tu...
|
Stiu foarte bine versetul (in 1 Corinteni cap.10). Numai ca se refera la problema consumului carnii de pe piata, provenita de la templele pagane.
In ceea ce ma priveste (ca sa raspund totusi la intrebarea ta, desi nu are legatura cu versetul pe care l-ai sugerat), eu nu consum ceea ce Dumnezeu a spus ca este necurat. Dar, nici nu caut sa explic de ce fac acest lucru si nici nu judec pe cei care consuma. Nu deranjez cu nimic. Pur si simplu nu consum, respectandui-i pe cei care consuma. Fiecare stie ce are in cuget.
Asta nu inseamna ca refuz o discutie linistita, daca cineva doreste sa o purtam.
Citat:
În prealabil postat de penticostalul
P.S. Ce-a mai facut pretenul tau de l-au banat iar?
|
Prietenul meu cel banat a facut o greseala, cu ceva timp in urma, care nu i se poate ierta. S-a facut adventist de ziua a saptea si s-a apucat sa cerceteze Scriptura (lucru pe care il arata, spre nemultumirea multora).