Citat:
În prealabil postat de Kronos
Asta dacă Învierea și minunile sunt adevărate și nu fabulații. Dvs. credeți că sunt adevărate și de aici concluzia că Iisus e Dumnezeu. Dacă ele nu sunt adevărate, întregul raționament (și creștinismul) se duc(e) de rîpă. Eu încă nu-mi explic cum se poate ca un asemenea om cu așa puteri, să învie morții, să nu fie consemnat de vreun scrib evreu și cum era el asuprit din toate părțile.
|
Cum susțineți că n-a fost menționat de niciun scrib evreu? Istoricitatea lui Iisus Hristos nu mai este pusă la îndoială nici chiar de către cei mai aprigi și vehemenți contestatari ai dumnezeirii Sale, deoarece existența Sa este atestată în multe documente ale vremii. Există, în acest sens, documente creștine, iudaice și romane, care-L menționează clar pe Domnul nostru Iisus Hristos. De exemplu, istoricul iudeu Iosif Flavius a amintit, în lucrarea sa "Antichități iudaice", despre existența lui Ioan Botezătorul și a lui Iisus Hristos. De asemenea, Talmudul Îl menționează pe Domnul Iisus, deși referirile la Persoana Sa sunt destul de... nefavorabile, din cauza polemicii de atunci dintre iudaism și creștinism. Era normal ca evreii din acea perioadă, dornici să-și apere credința, să scrie cuvinte denigratoare la adresa Celui Care, prin întreaga Sa învățătură și viață, a îndepărtat mii de credincioși de la religia iudaică. Totuși, oricât de mult au încercat să-L nege pe Hristos, nu I-au putut contesta existența.
Există, de asemenea, istorici romani renumiți, contemporani cu viața pământească a Mântuitorului, care-L menționează drept Întemeietorul creștinismului. Astfel, Tacitus (55-120 d. Hr.), în scrierea sa "Anale", prezentând domnia lui Nero (54-68 d. Hr.) și persecuția declanșată de către acesta împotriva creștinilor, menționează faptul că cei prigoniți, creștinii, "își au denumirea de la Hristos, Conducătorul lor Care, în vremea lui Tiberius, a fost răstignit de către Pontius Pilat". Suetonius, relatând viața împăratului Claudius (37-41 d. Hr.), menționează faptul că acest cezar i-a alungat pe toți evreii din Roma, pentru că aceștia aveau conflicte între ei "din cauza lui Hristos". Din acest text, reiese faptul că, în vremea lui Claudius (deci, la doar câțiva ani după Învierea lui Hristos), creștinismul se răspândise atât de mult, încât unii dintre evreii stabiliți în Roma aderaseră la noua religie.
Un alt document foarte interesant și important pentru istoricii religiilor este scrisoarea trimisă de către guvernatorul Plinius cel tânăr împăratului Traian (98-117). În acea epistolă, guvernatorul îl înștiința pe împărat de practicile creștinilor care, spunea el, se adunau în fiecare duminică, înainte de răsăritul soarelui, pentru a-L adora pe Hristos ca pe un Dumnezeu. De asemenea, Plinius cel Tânăr îl informa pe Traian că adepții religiei creștine nu fac nimic împotriva legilor romane și că numărul lor crește din ce în ce mai mult, cu toate că sunt persecutați de către autorități.
O descoperire arheologică recentă atestă faptul că, în vremea domniei lui Tiberius (14-37 d. Hr.), urmașul lui Octavianus Augustus (27 î. Hr. - 14 d. Hr.), guvernatorul Iudeei era, într-adevăr, Pontius Pilat, cel menționat în Sfintele Evanghelii.
Mai doriți și alte argumente? Dacă doriți în mod sincer și profund să aflați adevărul, puteți găsi în orice manual de teologie dogmatică (chiar și într-un manual pentru seminariile teologice) argumentele Bisericii în favoarea Învierii lui Hristos. Menționez aici, dintre toate acele argumente, doar faptul că Sfinții Apostoli nu au mințit atunci când au afirmat că L-au văzut pe Hristos înviat, deoarece ei au mărturisit acest fapt, știind că-și riscă viața pentru propovăduirea lor. Toți Apostolii, cu excepția Sfântului Ioan, au murit ca martiri pentru Mântuitorul nostru Hristos. Cine ar fi dispus, oare, să-și dea viața pentru o idee pe care o știe neadevărată? Deci, mărturisirea Apostolilor că L-au văzut cu ochii lor pe Domnul înviat este întru totul adevărată.
Am încercat să vă ofer câteva argumente raționale, dar voi încheia prin cuvintele Sfântului Grigorie Teologul care, în polemica sa cu arienii (o grupare care susținea, prin argumente complicate și sofistice, tot cam ceea ce spuneți dvs. acum: că Hristos nu este Dumnezeu), îi îndemna pe interlocutorii săi: "Fără credință, așadar, nu există înțelegere desăvârșită. Să credem, deci, dacă vrem să înțelegem".