Masura in care Iisus (ca Dumnezeu si ca Hristos) este in noi este masura in care noi prin personalitatea-caracterul nostru manifestam desavirsirea.
Doar cunoscind aceasta desavirsire -prin trairea ei - putem cunoaste pe Dumnezeu.
Apostolul scria ca trebuie sa atingem desavirsirea inaltimii plinatatii lui Hristos.
Chiar daca e posibil ca inaltimea Sa sa fie un pic mai mare decit potentialul desavirsirii omenesti -fiindca nu vom putea fi Iisusi sau Dumnezei -insa acest potential uman implinit ne este destul in cunosterea naturii existentei divine. Avind dar si intelepciunea desavirsita vom fi doar "ca Dumnezeu"- dupa cum spunea si sarpele cu dreptate adamilor.
Daca nu nu vom fi Iisusi sau dumnezei atunci ce vom fi?
In VT la un moment dat intro proorocie Dumnezeu se ia la intrecere cu unii falsi prooroci ca sa se vada "care sintem dumnezei."
Deci dintr-un anume punct de vedere proorocii sint considerati ca facind parte intro oarecare masura din dumnezeire.
In NT Iisus prin Apocalipsa lui Ioam ii numeste pe mai marii celor 7 biserici ingeri. "Spunei ingerului din.."
Ceea ce inseamna ca in realitate sfintii arhanti vor putea fi ingeri implinind lucrari "mai mari chiar decit Mine."
Referitor la vamesul de pe cruce despre care Iisus a spus ca in acea zi el va vedea Imparatia lui Dumnezeu- trebuie inteles si ca o pilda caci vamesul nu era inca desavirsit ca sa poata intra in imparatie -poate cel mult intro revelatie (vizita) ca sa vada cam cum e dupa puterea lui de perceptie nedesavisrita. Pilda se referea la sinceritatea spirituala.
Exagerarea este si ea o forma de stil prin care se doreste accentuarea unui lucru. In acest caz "minciuna" se numeste diplomatie divina.
O posibila manifestare a diplomatiei poate fi prezenta si in situatia referirii la Ioan Botezatorul- despre care ni s-a spus ca el in imparatie este mai mic decit cel mai mic inger.
Aici este posibil ca lucrurile sa nu fi stat chiar asa caci interesul si aprecierea trebuia mutata de pe Ioan Botezatorul pe Iisus -care trebuia preamarit iar Ioan "preamicsorat".
Pentru ca deja el isi facuse o seama de discipoli care trebuiau trasnferati catre calauzirea lui Iisus.
Si deasemnea fructificata la maxim situatia nasterii miraculoase din fecioara in sensul in care ea trebuia considerata un semn important- un mare avantaj.
|