Cind s-a referit la prezenta fizica s-a referit la prezenta sa in chip de om vizibil fiindca Iisus a promis celor care implinesc legea si poruncile ca El va veni si li se va arata (atunci cind un discipol a intrebat -de ce noua si nu lumii?)
Deci venirea Sa este inteleasa ca fiind una fizica -vizibila.
Unii considera ca prioritate este neprihanirea si desavirsirea , altii ca prioritate este credinta in revenirea Lui si a inveirii.
Ambele sint la fel de importante , de ce? fiindca desavirsirea deplina necesara intrarii in Imparatia lui Dumnezeu nu se obtine in locuinta mortilor ci tot aici pe pamint si cum o singura viata nu este deajuns este necesara invierea.
Personal consider ca Pavel nu trebuia canonizat in ciuda faptului ca se pare a avut ceva revelatii insa anumite aspecte ce tin de eschatologie nu le-a inteles f bine.
Ori el le-a inteles dar nu le-a exprimat destul de detaliat ca sa le intelegem si noi la fel. Cert este ca el a crezut ca Iisus si Judecata vor veni in scurt timp pentru ca nu au inteles adevaratul sens al unei fraze a lui Iisus referitoare la "cineva" dintre ei care nu va gusta din moarte chiar de ar veni Judecata -asa incit ei au crezut ca Judecata este in timpul vietii lor.
Asa incit a concluzionat ca o singura viata are omul si apoi vine Judecata-fiindca logic nu mai era timp si pentru alte vieti.
Acest rationament dovedeste ca Pavel nu studiase profetiile VT referitoare la vremurile din urma , sfirsitul timpului, Imparatia sfintilor pe pamint, urgia , razboiul, pustiirea locasului sfint si alte lucruri. Altfel si-ar fi dat seama ca vremea inca nu venise si ca mai dura mult -
"In vrema aceea va fi un drum din Asiria pina in Egipt" "si in Egipt vor mai fi doar 5 orase care vor vorbi limba caldeilor."
"in acele vremuri fluviul cel mare Eufrat va fi secat" pe vrema aceea nu era secat, abia azi cu irigatile intensive a fost secat.
Precum si alte astfel de amanunte.
Studiind Vt ne dam seama ca imparatia sfintilor nu este tot una cu Imparatia lui Dumnezeu desi are legatura tocmai fiindca Imparatia lui Dumnezeu prin intrupare divina vine din nou pe pamint asa cum a fost promis.
In Apocalipsa avem vag explicate doua invieri -prima este a unora a doua a altora.
Noi ne imaginam ca la inviere si rapire vom fi facuti deodata arhanti ca sa putem intra in Impataria lui Dumnezeu insa asa ceva nu scrie nicaieri.
-vedem chipul lui Dumnezeu dar nu pentru ca sintem arhanti ci asa cum si ucenicii au vazut pe IIsus tocmai pentru a fi calauziti spre desavirsirea necesara.
Rapirea inseamna ducerea undeva fara stirea altora.
Rapirea lui Iisus in vremurile Judecatii nu este posibila decit din punct de vedere al trupului fizic pamintesc -caci altfel El ca aspect divin este mereu prezent in Tatal si nu ar avea de unde sa mai fie rapit, iar Tronul este si el pe pamint venit odata cu Cortul sa locuiasca cu oamenii.
A se reciti neaparat Zaharia 14.
Asadar rapirea este de pe pamint pe pamint. iar "rapirea" pentru a intimpina pe Iisus care va imparati pe pamint poate fi explicata si altfel in conditiile in care vom fi albiti si lamuriti si vom trai pe pamint vremurile frumoase promise ale imparatiei sfintilor.
Nimeni nu merge in Imparatia lui Dumnezeu daca nu este deja sfint arhant de pe pamint- la acest lucru s-a referit Iisus cind a spus ca nu va gusta din moarte adica nu va mai merge degeaba in locuinta mortilor ci va intra direct in Imparatia lui Dumnezeu.
Albiti si lamuriti nu inseamna desavirsiti ci doar purificati :"cel incet la minte se va intelepti, cel pacatos se va umple de virtute iar sfintii se vor sfinti si mai mult prin faptele lor."
Faptul ca cei care inviaza sau traiesc in miile de ani ale imparatiei sfintilor si a lui Hristos scapa de a doua moarte inseamna ca au botezul sfint, ceilalti care vor invia peste miile de ani inca nu.
Deasemena scapa si datorita faptului ca nu vor mai fi pacate ci doar inclinatii pozitive.
In aceste mii de ani au destul timp sa fie facuti desavirsiti avind deja asigurata viata vesnica tocmai pentru ca nu vor mai avea de ce sa moara spiritualiceste.
Asta inseamna invierea catre viata vesnica si nu accederea gratuita in Imapartia ingerilor. In acest fel ne primim cununa, treptat treptat.
In VT mai este un verset in care se atara (evreilor) ca Sluga lui Dumnezeu se va aseza si va turna Legea in ei si ei vor imparati. Dar evident nu de unii singuri ci impreuna cu toti sfintii pamintului.
Desemenea mai sint si alte versete care arata ca Sluga lui Dumnezeu nu va obosi pina cind nu va azeza Legea pe pamint.
Sluga lui Dumnezeu nu stim la cine se refera , probabil la Mielul sau la Tronul. Pentru ca in Isaia 52 Sluga lui Dumnezeu este vazut ca avind o infatisare schimonosita fara asemanare cu oamenii de care in prima fara oamenii se vor speria insa apoi vor asculta lucruri (duhovnicesti) pe care nu le-au auzit si care nu li s-au spus.
|