Descrierea zeitei kali si a principiului Ganesha nu se face dupa povesti occidentale exagerate si tendentioase sau luind de bune povestile simbolice indiene.
Am citit si eu o carte intreaga scrisa de un roman vinduta la taraba bisericii in care autorul (am vb apoi cu el pe net) a adaugat de la el tot felul de exagerari aberatii si minciuni ca sa prezinte rau intentionat.
Daca este sa criticam aiurea putem spune conform Vt ca Dumnezeu este gelos razbunator si singeros asa incit lucrurile trebuie cintarite mai atent si nu cum apar la prima vedere.
Zeitatile indiene pot fi cu greu intelese fiindca cunoasterea crestina nu cuprinde numele si functiile Tronurilor si instantelor si nici explicarea detaliata a celor 7 duhuri ale lui Dumnezeu.
Zaharia spunea ca in fata Tronului sint ei doi Fii unsi insa dogma crestina nu spune nimc despre ei si nici despre natura divina a lui Melchisedec.
Acesti doi Fii in terminologia hindusa au fiecare cite un nume.
Iar din moment ce dogma crestina este o cunoastre in parte cum poti emite judecati pe ceva partial?
Intelegerea profunda a puterilor divine necesita o cunoastere de sine mai detaliata. Fiecare are un numit tip de manifestare necesar speificului calitatii careia este arondata.
Toate zeitatile feminine formeaza una singura ca manifestari ale Ei si anume Adi Shakti (Puterea Necreata/Primordiala) si care in crestinism poarta numele de Sfinta Sfintelor sau Duhul Sfint.
Toate aspectele paterne (cei 3 Oameni care sint Domnul) sint ipostaze ale Tatalui (Sadashiva).
iar in rest sint cei doi Fii, arhangheli si ingeri la fel ca in crestinism (al pamintului , al apei, etc)
Ganesha este Hristosul insa poetic este vazut ca un copil cu cap de elefantel calare pe un soricel , de ce? fiindca intruchiepeaza inocenta copilului , puritatea virginala, intelepciunea, bucuria si umilinta.
Puterea lui este duhul intelepciunii -primul dntre cele 7 duhuri ale lui Dumnezeu numite fiecare dupa cite o calitate in Filocalii ,insa se stie ca in realitate fiecare guverneaza mai multe calitati .
Dumnezeu are si puteri teribile, feroce in lupta cu demonii , razbunatoare daca vreti ele se mai numesc Coroana lui Iisus , puteri justitiare.
Kali ca subsegment al Duhului Sfint este una dintre aceste puteri care are sarcina ca in interiorul sfintului sa lupte cu tenebrele si sa le invinga.
De aceea trebuie a fie feroce in lupta cu demonii ca o mama in lupta cu atacatorii copilor sai ,insa mai este un aspect matern care lupta cu curaj impotriva fricilor si neincrederii (Durga) find vazuta simbolic calare pe un tigru (deci nu e tigru) sau un leu si cu o sabie in mina ,dusmanii ei intre altele sint si virusii prin intermediul sistemului imunitar.
Ganesha este prezent in orice aspect divin este alfa si omega -(simbolirile primei si celei de-a 7-ea chakre ), intruparea sa impreuna cu guvernatorul chakrei iertarii este Iisus (daca M-ati vazut pe Mine a-ti vazut pe Tatal) iar urmatoarea Sa venire ca guvernator al celei de-a sapte -care contine si totalitatea puterilor justitiare -este simbolizat de un calaret calare pe un cal alb cu o sabie in mina al carui chip nu se vede din cauza haloului sfint- supranumit Kalki.
Aspectul matern corespunzator lui Kalki este duhul desavirsirii numit aici cu numele Nirmala (Imaculata) dar care nu se intrupeaza in aceasta forma singulara ci doar impreuna cu absolut toate aspectele divine pina la cea mai inalta instanta (a 22 a) adica ca Dumnezeu Unic in forma aparenta de Mama Divina (Duhul Sfint care nu ar trebui hulit/Savaot rege/Sluga lui Dumnezeu cu chip schimonosit fara asemanare cu oamenii).
O profetie antica indiana spune asa: "Mahavishnu si Mama sa Mahalakshmi vor veni de doua ori pe pamint iar prima data Ea va asista la uciderea lui de catre oamenii poporului in care se vor naste. A doua oara vor veni cu puteri depline."
Mahavishnu este unul din numele aspectului guvernator al chakrei iertarii.
Iar Mahalakshmi este aspectul matern care guverneaza tendinta evolutiei spirituale -una din cele 3 tendinte generale ale omului.
In Apocalipsa Cineva care sta pe tronul acoperit de curcubeu are chipul asemuit cu doua pietre pretioase ale caror culori in stare naturala sint brun, negru si rosu.
Desemenea sint vazute -tot simblic -4 fiinte in mijlocul tronului si imprejurul lui.
7. Și ființa cea dintâi era asemenea leului, a doua ființă asemenea vițelului, a treia ființă avea față de om, iar a patra ființă era asemenea vulturului care zboară.
Daca facem o paralela cu simbolistica indiana intre aceste 4 fiinte vedem o posibuila corespondenta
-cea dintâi asemenea leului fiind tigrul
-a doua ființă asemenea vițelului fiind elefantelul
-a treia ființă cu față de om find maimuta -simbolizarea capacitatilor fizice si indeminarea in lupta a unuia dintre Arhangheli.
-cea asemenea vulturului fiind vulturul Garuda
Last edited by Mihai36; 19.07.2011 at 17:28:26.
|