Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
Dragul meu, mai bine oprește-te și studiază atent problema, căci seamănă a blasfemie ce încerci să demonstrezi. Elementele folosite de Mântuitorul la Cina cea de Taină, excludeau din start drojdia (fie în pâine, fie în vin). În acele zile ale Paștelui, dacă se găsea drojdie, ori ferment în casele evreilor, respectivii erau pasibili să plătească cu viața această încălcare de poruncă.
|
Dragul meu pentru inceput ceva ce tine de o minima cultura generala: in cadrul procesului de fermentatie atat al vinului cat si al berii intervine drojdia. Uneori pentru o mai buna calitate a vinului sau berii(produsa in Europa pentru prima oara de catre niste calugari catolici) se adauga drojdie.
Recomandarea din legea veche de a consuma paine nedospita nu interzice posesia drojdiei(care are si alte utilizari). Apropo voi adventistii consumati doar paine nedosita? N-ati inteles inca ca "framantatura cea noua" n-are de-a face cu cea veche iar vinul nou nu-si gaseste locul in burdufurile vechi(Luca 5, 37: Și nimeni nu pune vin nou în burdufuri vechi, altfel vinul nou va sparge burdufurile; și se varsă și vinul și se strică și burdufurile. )
Si pentru cultura ta generala: la Cina cea de Taina Mantuitorul a folosit artos(in greceste termenul pentru paine dospita) si nu azima(paine nedospita). Consulta te rog o varianta in limba greaca mai apropiata de original(de dinainte de apritia sectelor precum ciupercile dupa ploaie) si ai sa te convingi.