Citat:
În prealabil postat de cipri85
La considerat si Mantuitorul consumandu-l ca pe un aliment in cantitati rezonabile si nu ca pe un drog cum il fac betivii.
|
Unde ai găsit scris că a consumat vin și încă în "cantități rezonabile"? Ai vreun text biblic în acest sens? Bineînțeles în afară de afirmația fariseilor că ar fi fost un bețiv și un mâncăcios.
Citat:
În prealabil postat de cipri85
E posibil sa fi avut astfel de metode, dar inca arheologii nu au gasit dovezi. Au gasit dovezi in schimb care confirma comertul si consuml vinului(must fermentat de cand lumea) in intreg bazinul mediteranean incluziv in Iudea.
|
Poți afirma cu certitudine acest lucru? De consumul vinului fermentat în antichitate sunt de acord și eu, n-am afirmat că se bea doar must.
Citat:
În prealabil postat de cipri85
Recomandarea din legea veche de a consuma paine nedospita nu interzice posesia drojdiei
|
Serios? Ia citește: Exod 12:15, 19-20, 34, 39; 13:3, 7; 23:18; 34:25; Lev. 2:11; Deut. 16:3. Apoi răspunde te rog la o întrebare de cultură (obligatorie) biblică pentru orice creștin:
ce simboliza pîinea (și de ce neapărat nedospită) în cadrul Paștelor evreiești? Răspunsul [corect] la această întrebare va dezlega și misterul pâinii și vinului fără drojdii de la Cina cea de Taină.
Citat:
În prealabil postat de cipri85
Apropo voi adventistii consumati doar paine nedosita?
|
Nu. O consumăm doar în cadrul Cinei Domnului, așa cum a făcut și Hristos la instituirea acestui act sfânt.
Citat:
În prealabil postat de cipri85
Si pentru cultura ta generala: la Cina cea de Taina Mantuitorul a folosit artos(in greceste termenul pentru paine dospita) si nu azima(paine nedospita). Consulta te rog o varianta in limba greaca mai apropiata de original(de dinainte de apritia sectelor precum ciupercile dupa ploaie) si ai sa te convingi.
|
. Pentru cultura ta specifică:
άρτος desemna orice fel de pâine, ba mai mult putea însemna generic
aliment.