View Single Post
  #533  
Vechi 25.07.2011, 15:50:48
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Draga Cipri,

Faci cum vrei. Sfantul Ioan Gura de Aur a zis foarte clar, negru pe alb chiar, ca nu au pacate copiii, dar cum tu iti permiti sa acuzi de erezie oamenii dupa bunul plac avand in vedere incapacitatea ta de a intelege cele ce ti se spun (si aici am dovada pentru ca niciodata nu am afirmat ceea ce ai tu in cap ci omul iti zice una si tu pricepi alta), ca atare avand in vedere judecata ta nedreapta la adresa altora, exact aceeasi judecata primesti si ca atare nu fac nici cel mai mic efort sa iti arat cuvintele Sfantului referitor la lipsa de pacate a copiilor. O sa le gasesti singur cand o sa-ti mai scada mandria. Pana atunci, celor mandri Dumnezeu le sta impotriva.
Numai bine!
Imi pare rau ca-mi incalc promisiunea de a nu-ti mai da replici. Draga, nu mi-am spus propriile pareri. Am expus doar conceptia orotodoxa cu privire la mantuire. Iar asta nu inseamna mandrie dupa cum spune apostolul:'sa nu-mi fie mie a ma lauda decat cu numele Domnului Dumnezeului meu'. Aceasta nu inseamna mandrie. Spre deosebire inseamana mandrie sa vii acilea pe forum si sa torni la invataturi proprii pe care cu greu le poti incadra nici macar in proportie de 50% intr-o religie existenta, un ghiveci a la Adriana. Mandrie inseamna sa te ridici pe tine mai presus de Dumnezeu(manipulandu-i dupa bunul tau plac cuvintele, alegand doar ce ne convine si tinand in umbra aruncand la gunoi invataturile care contravin propriilor mentalitati, obiceiuri si patimi), Sf. Apostoli sau Sfintilor Partinti. Draga asta inseamna mandrie, si nu a sustine anumite puncte de vedere(scripturistice, patristice) rodate in timp si dovedite valabile, mantuitoare. Draga mandrie inseamna sa-ti creezi propria invatatura de credinta, mandrie mai inseamna ca atunci cand ti se dovedeste ca e construita pe nisip si mai e si evident sa te incapatanezi si sa continuii in acceasi directie.

Si draga nu eu te-am numit eretica. Draga te numeste eretica Biserica prin Sinodul Apostolic din anul 50 apoi prin cele 7 sinoade ecumenice, te mai numesc eretica(si implicit pe cei asemenea tie) scrierile Sf Parinti. Te mai numeste eretica insasi cuvantul Bibliei al carui continut il manipulezi dupa bunul plac. Alegi din Biblie ce-ti place si restul arunci la gunoi completand cu concepte din propria gandire sau din alte religii. Draga cand tagaduiesti cuvintele Mantuitorului cu privire la Euharistie, sau la Botez, sau cand contrazici practica apostolica cu privire la cele doua Taine, draga singura te pozitionezi in postura ereticului. Si draga daca nu cunosti semnificatia cuvantului eretic iata-l(nu-l pretind a fi exhaustiv): se considera a fi eretica persoana ce invata invataturi ce se abat de la preceptele scripturistice, de la hotararile Sf. Sinoade, si implicit de la invatatura de credinta a Sf. Parinti. Draga prin prostiile afirmate l-ai depasit pana si pe Arie. Ai afirmat niste 'enormitati' cu privire la persoana Mantuitorului, la Botez, la Euharistie sau Spovedanie(si lista-i mai lunga) contrazicand flagrant 'stalpii' crestinismului amintiti mai sus.

Si draga toti Sfintii Parinti inclusiv Sf. Ioan Gura de Aur considera copii fara de pacat personal(pana la o anumita varsta n-au cum sa-l savarseasca), dar ii considera mostenitori ai pacatului original(Adamic) cel care ne-a privat de comuniunea cu Dumnezeu pana la Jertfa Mantuitorului pe Cruce. Iar acest pacat se sterge tocmai prin Taina Sf. Botez. Asta e si unul din motivele pentru care be botezam copii cat mai devreme pentru ca acest pacat sa fie sters, iar copii nostrii sa fie inca din frageda pruncie madulare ale trupului tainic al lui Hrisitos: Biserica si mladite aducatoare de roada ale Vitei: Hristos. Draga abia dupa Botez copii pot fi consierati sfinti. Draga fa o comparatie intre ce spune Sf. Ioan Gura de Aur cu privire la Sf. Botez, cu privire la Sf. Euharistie si pocainta si enormitatile afrimate de persoana ta. Draga cunosc foarte bine pasajul la care faci referire, face parte din omilia a treia baptismala, situata undeva pe la mijlocul acesteia, si draga, cand am timp am sa o postez si pe aceasta in intregime(+ alte scrieri patristice ce privesc subietele discutate de-a lungul acestui thread). Sper ca dupa ce vei citi cele deja postate o vei citi si pe aceasta, poate iti vei lamuri astfel invatura crestina cu privire la Sf Botez. Draga daca doresti sa afli cu adevarat cum e vazut urcusul spre mantuire in Biserica Ortodoxa(asemantor in multe privinte cu cel din BC intrucat avem o istorie comuna), ce inseamna erezia, cum condamna Biserica Ortodoxa invataturile eretice(in mod pasnic prin cuvant si nu prin masuri punitive), cum diferentiaza un sfant intre erezie si adevar, pune mana si-l citeste in intregime pe Sf Ioan Gura de Aur. Daca te nemultumeste modul in care pune problema acest sfant treci la altii. Mai mult ca sigur o sa te nemultumeasca si acestia, nefiind de acord cu credintele dumitale. Nu te limita la lecturi izolate cu atat mai putin la versete sau pasaje desprinse din context(de preferabil alea care ne convin). Draga noi crestinii nu acceptam invataturi paralele cu Sf. Scriptura. Tot ceea ce credem trebuie sa fie perfect fundamentat scripturistic. Respectand cuvintele Mnatuitorului 'chiar de ar venii inger(vezi islamul) din ceruri si ne-ar vesti alta invatura' nu-i dam crezare. Cu atat mai putin am da crezare celor care afirma ca iubirea omeneasca(ne autentica) ar ajungea pentru mantuire iar celelalte invataturi ar fi doar balast. Draga Adriana iubirea(autentica lucrurile aici sunt foarte fine) e importanta in mantuire dar singura iubire autentica e iubirea dumnezeiasca si la aceasta nu poti ajunge de unul singur(asta a daca nu esti plin de mandrie). Pentru a ajunge la aceasta iubire pentru a ajunge hristofor, teofori Mantuitorul ne-a lasat o serie de unelete indispensabile dupa cum insusi afirma: nasterea din nou(Sf Botez) din apa si Duh Sfant(si vezi care e practica atat apostolica cat si cea actuala), iertarea pacatelor prin intermediul slujitorilor Bisericii de catre Sf. Duh('si sufland catre ei le-a zis: luati Duh Sfant carora le veti ierta pacatele, iertate vor fi si in cer iar care le veti tine tinute vor fi si in cer' sau trimiterea la propovaduire a apostolilor cu indemnul de a boteza toate neamurile in numele Tatalui al Fiului si al Sf. Duh) si Sf Euharistie sau impartasirea cu Tupul si Sangele Mantuitorului(vezi ce spune Mantuitorul vezi ce afirma Sf Ioan Gura de Aur(am postat deja un articol) sau ceilalti Sf. Parinti). Draga 99.9999999...% dintre noi muritorii traim o dragoste, o iubire pervertita de multe ori egista. Iubim in fuctie de ce suntem noi ca presoana, de propriile preconcepte, nepurtinte si patimi. Multi iubim ca trebuie sa iubim ca as-i bine, ca asa zice Hristos, sau ca trebuie sa ne vada lumea ca suntem virtuosi, de multe ori iubim posesiv impunand-une vointa peste cea a fratelui nostru de multe ori il iubim pe semenul nostru obligand-ul sa fie asa cum noi dorim netinand seamaa de palnul lui Dumnezeu cu fiecare dintre noi, de ce Dumnezeu a lasat in fiecare si si mai putin de ceea ce doreste sa fie o anumita persoana. Mai iubim iarasi pe cel de langa noi pentru ca are o infatisare placuta sau pentru ca ne satisface anumite placeri, dorinte. Draga majoritatea cand dispare motivul pentru care iubim automat ajungem la racirea sentimentelor iar uni ajung chiar la raca, la ciuda, la ura. Ne apropiem de modul de iubire dumnezeiesc doar facand apel la mijloacele pe care ni le-a lasat Hristos in acest scop. Ai vazut care sunt acelea citiind Biblia si talcuirea Sf. Ioan Gura de Aur(asemnatoare si la ceilalti sfinti) cu privire la Euharistie, pocainta si Sf. Botez.

Si draga la modul in care iti schimbi afirmatiile de la un post la altul e greu sa te intelegem. Nu mi s-a intamplat doar mie. E si cazul lui Catalin. Cu riscul de a ma repeta, draga nici tu nu stii in ce crezi. Catalin ti-a numit credinta la un moment dat o forma de iudaism. Dupa care te-a incadrat in curentul New Age si implicit in paganism. In prezent te localizez si eu in aceeasi categorie. E dificil sa cataloghezi in alt mod ghiveciul de convingeri pe care l-ai expus aicea. Asa ca vezi si tu unde ar putea fi problema la emitator sau la receptor? Si draga e greu sa intelegi pe cineva care minimalizeaza Sf. Euharistie(il contazice flagrant pe Hristos) relativizeaza si minimalizeaza Sf. Botez, face afirmatii contrare cuvintelor Mantuitorului marsand pe invaturi propii sau provenite din alte religii(contrare cuvintelor Mantuitorului), dupa care vine si cu emfaza tranteste un verset scripturistic desprins din context pentru a-si propti elucrubatiile. Cum e draga pana la urma? Azi Hristos nu e bun, pentru ca maine sa fie bun sau anumite afirmatii ale Mantuitorului sunt false pentru ca altele sa fie adevarate? Din pacate draga alegi din toate numa ce-ti place, numa ce nu contravine cu propriul eu cu propriile conceptii, slabiciuni si patimi. Cam asta au facut si contemporanii lui Hristos: i-au ascultat cu placere invatura cand le tamaduia neputintele si nu le certa caderile si pacatele, pentru ca apoi dupa ce Hristos le arata Calea ingusta si grea spre mantuire inselandu-le astepatarile sa-l rastigneasca. Sunt convins ca ar avea aceasi soarta si in zilele noastre.
Reply With Quote