Citat:
În prealabil postat de cipri85
Draga am sa ma repet din nou. Se pare ca nu ai inteles. Daca ai sa-mi citesti postarile ai sa afli poate cu stupoare ca am afirmat ca pruncii nu au pacate personale(pana la o anumita varsta ar fi si greu sa le faca) ci sunt doar mostenitorii caderii starmosilor nostri Adam si Eva. Iar aceasta consecinta se anuleaza tocmai prin Taina Sf Botez. Fiecare intelege cat il duce mintea sau il lasa potrivnicul si orgoliul propriu.
Apo, atunci cand botezul se face la maturitate(la inceputurile crestinismului erau foarte comune convertirile la maturitate) prin acesta se iarta toate pacatele savarsite de neofit de-a lungul intregii sale vieti si inclusiv sunt anulate consecintele caderii lui Adam din Rai. La asta se refera pasajul din Crez 'marturisesc un Botez spre iertarea pacatelor'.
|
Daca si tu ai afirmat ca nu au pacate copiii, de ce atunci m-ai acuzat pe nedrept ca as vorbi neadevaruri in ce il priveste pe Sf. Ioan Gura de Aur in conditiile in care am zis ca el a afirmat lipsa de pacate la copii si ca atare a dat alte motive pentru botezul copiilor? In continuare nu vrei pasajul de la Sf. Ioan Gura de Aur? :-P
Ultima parte a postarii este foarte corecta, Botezul se facea adultilor la primii crestini si era spre iertarea pacatelor. Crezul a fost scris in 325 la Niceea si imbogatit ulterior la Constantinopol, in 381, si in loc sa scrie ca marturisim un Botez pentru stergerea urmarilor pacatului stramosesc, s-a scris exact marturisirea adultilor care se botezau: spre iertarea pacatelor si asa spunem pana astazi.
Deci repet intrebarea: daca in cazul nostru, celor botezati de bebelusi, botezul este spre stergerea urmarilor pacatului stramosesc si nu spre iertarea pacatelor avand in vedere ca nu aveam pacate cand ne-am botezat, cum de marturisim cu buzele ceva ce nu este adevarat in ceea ce ne priveste? Ca doar tu marturisesti pentru tine si nu pentru primii crestini. Aceia au marturisit pentru ei si au marturisit bine. Dar tu?