Exista mai multe interpretari in legatura cu Iuda , se stie ca el studia VT si ca provenea din rindurile armatei fiind vazut inca de atunci ca un om drept si corect, de cuvint. Isi dorea dreptatea sociala si izbinda evrelor impotriva stapinitorilor romani.
Unele explicatii ar fi ca el ar fi avut un moment de indoiala in divinitatea lui Iisus atunci cind a vazut ca profetiile VT referitoare la razboi si la izbinda poporului lui Israel nu se implinesc si ca Iisus in loc sa le vorbeasca de acestea El le spusese ca tocmai va pleca . aceasta explicatie nu sta intrutotul in picioare fiindca Iisus le-a promis ca se va intoarce cit de curind. Probabil doar in cazul in care el nu era de fata (sau atent) in momentul promisiuni intoarcerii.
Alta explicatie ar fi ca el a fost pacalit de catre farisei in asa fel incit nu a crezut ca Iisus ar putea avea de suferit ceva fizic din moment era insusi Fiul lui Dumnezeu. Probabil ar fi crezut ca de fapt romanii si fariseii voiau sa discute cu Iisus problema regalitatii sale in perspectiva in care El ar fi putut cere indreptatit tronul devenind rege si astfel deschizindu-se un potential drum catre alte impliniri de genul promise in VT (Savaot rege, turnarea Legii pe tot pamintul de catre Fiul Omului, realizarea Imparatiei sfintilor pe pamint si o societate drepta in care mielul sa manince iarba alturi de leu ,etc)
Chiar in aceste conditii faptul ca a luat 30 de arginti pe care apoi i-a dat inapoi este vazuta tot o vindere inclusiv in profetiile VT referitoare la Mesia.
Probabil ca el -spun unii cercetatori- avea indatorirea de a merge la piata dupa bucate iar cind Iisus i-a spus "Mergi si fa-ti treaba ta!" el tocmai trebuia sa mearga dupa merinde. Asa incit nimanui nu i sa parut suspect acest mesaj.
In conditiile in care se ocupa de cumparaturi trebuia sa aibe si o sursa de venit iar acasta sursa probabil ca nu era constanta din moment ce apostolii fosti pescari se ocupau mai rar cu pescuitul traind indeosebi din lucrul pamintului.
Neavind o sursa constanta de venit probabil ca Domnul facea ca ei sa primeasca bucate si daruri de la ceilalti oameni nu doar de la rudele apostolilor asa incit primirea unei cotizatii de 30 de arginti nu ar fi parut o tradare daca ea ar fi fost vazuta de el ca un ajutor si nu ca o cumparare cu intentii ascunse. Suma pe care urma sa o foloseasca pentru comunitatea celor 12 legat de asigurarea bucatelor.
Last edited by Mihai36; 26.07.2011 at 13:19:39.
|