Citat:
În prealabil postat de Adriana3
Draga Cipri85,
Mai inainte sustineai sus si tare ca se strapezesc dintii copiilor pentru agurida mancata de parinti si veneai cu argumentul binecuvantarii pana nu mai stiai a cata generatie, si a pedepsei iar nu mai stiai pana la a cata generatie. Acu' ca ai vazut ca nu-i asa, schimbi discursul si o dai cu botezul, ba te mai ascunzi si dupa cele spuse de un alt user.
|
Draga se pare ca uiti de la mana pana la gura, sau ai un fel foarte 'special ' de a intelege. Draga sunt solutii pentru astfel de probleme: s-a descopirit lecitina. Am sustinut si sustin in continuare ca mostenim urmarile pacatelor parintilor(agurida) si implicit pe cel a lui Adam, iar aceste urmari(strepezeala, blestemul pentru pacatele inaintasilro) se anuleaza prin botez. Am repetat asta de n ori. A spus-o si Catalin.
Citat:
În prealabil postat de Adriana3
Daca stii sa citesti macar romaneste, Legamantul cel Nou este pus in inima tuturor oamenilor, nu numai a Botezatilor. Si asta tocmai pentru a nu-i mai invata nimeni legea lui Dumnezeu pentru ca scrie negru pe alb ca Testamentul Nou consta in faptul de a scrie Legea lui Dumnezeu in inimile oamenilor.
|
Citeste cu atentie citatele postate, sunt chiar evidente. Acolo se spune foarte clar ce inseamana Noul Legamant, cum devii partas al Noului Legamant, si cum te mentii.
Acolo se spune foarte clar ca prin Botez(a vazut si practica apostolica identica cu cea actuala), prin harul Duhului Sfant, prin pecetea Duhului Sfant, Legamantul cel Nou se pune in inima tuturor oamenilor Doar posedand Harul Duhului Sfant precum apostolii nu vom mai avea nevoie de a fi invatati de altii, Duhul Sfant fiind cel ce ne va invata. Dar pana acolo cale lunga. Cincizecimea a fost o exceptie randuita de Hristos atunci cand ii roaga pe apostoli sa se reuneasca tocmai petru a primi darurile Duhului Sfant: toate harurile sfintitoare pe care le poseda Biserica. Aceste haruri au fost apoi pogorate prin apostoli(si ucenicii lor intrucat apostolii au randuit prin localiatatile unde propovaduiau pretoti, episcopi si diaconi) si sunt pogarate in prezent prin episcopii si preotii Biserici asupra tuturor membrilor Bisericii, in functie de chemarea fiecaruia: unii sunt doar Botezati, altii chemati la o slujire mai inalta pe langa harul primit la Botez primesc prin punerea mainilor episcopului harul preotiei sau arhieriei fiind hirotoniti diaconi, preoti sau episcopi. Dupa ce citesi ce te-am rugat cu atentie poate mai stam de vorba. Se pot aduce si alte citate dar cele deja postate sunt mai mult decat evidente, si nu si-ar avea rostul. Numa ochi si urechi sa ai. Daca astea lipsesc Adriana nu mai e vina mea ca n-ai stiut sa-ti pastrezi harul primit la Botez. Poate daca stateai aproape de Biserica, treceai prin Baia Pocaintei te imapatseai cu vrednicie din Trupul si Sangele Mantuitorului 'haina primita la botez' o pastra-i curata si mereu noua. Sper sa ma insel totusi.
Citat:
În prealabil postat de Adriana3
Tu ai dreptul la parerea ta personala insa tu nu esti Biserica. Iar Biserica ii contrazice pe sfinti acolo unde le convine, sustinand sus si tare ca se bazeaza pe parerea lor neschimbata de la inceputuri. Iata cum se face manipularea!
|
Draga fiind crestin ortodox n-am pareri proprii in ce priveste credinta. Ar fi prea periculos ne avand calificarea necesara si nici o statura duhovniceasca pe masura. Deocamdata ma limitez la parerile uneia sobosniceasca si apostoleasca Biserica. Am pareri proprii doar in ce priveste viata particulara. Dar se pare ca tu ai atat statura duhovnicesca dar si calificarea necesara si propui noi adevaruri de credinta. Esti mai presus de toti: de Hristos, de sf. parinti si de Biserica.
Citat:
În prealabil postat de Adriana3
Sfantul zice clar ca nu au pacate copii, si exact in subsolul textului apare "Biserica" care sa contrazica.
|
Nu apare ca sa contrazica, ci apare ca sa lamureasca citatul respectiv astfel ca sa fie inteles in conformitate cu intreaga invatatura despre botez a sfantului. Adriana tu cand caracterizezi o imagine, sa-i zicem o poza sau un tablou, il caracterizei in functie de intreg, sau in functie de o mica parte, sa zicem un centimetru patrat. Cum iti dai seama ce reprezinta imaginea analizand intregul sau o mica parte?
Adriana atat in interpretarea Sf. Scripturi dar si in ce privesc operele sfintilor ai in vedere doar partea si neglijezi intregul. Te mai si incapatanezi sa faci aceasta. Ai vazut o mica particica si ti s-a nazarit ca imaginea ar reprezenta sa zicem un ghiveci cu flori dar in realiatate privind intreaga imagine e un pom inflorit.
Citat:
În prealabil postat de Adriana3
Si astept omilii a Sf. Ioan Gura de Aur in care sa predice iertarea pacatelor prin Spovedanie la preot si iertare de pacate data de preot. Omilii si nu pareri personale ale tale sau ale "Bisericii". Pentru ca acum fiecare raspunde strict de cele spuse de el insusi. Tu nu esti Biserica ci doar o parte a ei, partea care se cheama Cipri85, deci parerile generale ale "Bisericii" nu exista.
|
Nu sunt Biserica, dar sunt madular al Bisericii, sunt o mladita a Vitei. Si in aceasta caliatate am dreptul sa sustin parerile Bisericii din care fac parte. N-am expus pareri personale, am expus doar acele pareri ale bisericii pe care le cunosc si care sunt in total contradictie cu erzeiile matale. Cand o fi timp am sa postez cum invata sfantul Ioan Gura de Aur pocainta(sfantul are foarte mule omilii despre pocainta). Dar orcat 'te-ai screme' iarta-mi exprimarea, dar e singura expresie gasita pentru a-ti caracteriza demersul, n-ai sa gasesti in toti sfintii parinti invataturi care sa anuleze practica actuala a bisericii fie ca vizeaza Euharistia, Botezul sau alta taina.
Citat:
În prealabil postat de Adriana3
Si in plus de asta, ma intereseaza parerile partii din Biserica numita Sf. Ioan Gura de Aur. Pana acum nu mi-ai demonstrat ca Sf. ar fi zis altfel ci doar ca "Biserica" Cipri85 crede altfel decat cele scrise negru pe alb de catre sfant.
|
Din pacate dovedesti contrariul. Te-ar interesa parerea sfantului daca i-ai citi in inregime scrierile si ti-ai adapta credintele in functie de ce spune sfantul. Dar matale faci exact contrariul, selectezi un citat si neglijezi intreaga opera care e in totala contradictie cu ineptiile debitate de tine. Unde in scririle sfantului acesta arata un alt botez decat cel practicat in prezent in Biserica Ortodoxa? Unde in scrierile sfantului acesta desfiinteaza Sovedania asa cum o stim noi astazi, conforma cu cuvintele Mantuitorului: <b>'Luati Duh Sfant carora le veti ierta pacatele iertate vor fi si in cer iar carora le veti tine tinute vor fi si in cer'. Dimpotriva citita in intregime opera sfantului iti va arata pe langa importanta spovedaniei si cele ale Botezului(asa cum e cel din Biserica Ortodoxa) dar si a Euharistiei(ortodoxe). Ti-am postat deja cateva omilii(2 despre botez si un articol despre Euharistie) mai mult decat evidente in sensul enunatat mai sus. Cand am sa am timp si daca am sa consider ca discutia merita continuata am sa adaug si o parte a omiliilor despre pocainta.