Citat:
În prealabil postat de cipri85
Ti s-a explicat cum se savarsea Spovedania in vechime: in comun. Fiecare membru al bisericii is marturisea pacatele in plen in timpul Sfintelor Slujbe dupa care primeau dezlegare de pacate. Ti s-a explicat dupa aceea de ce s-a trecut la spovedania individuala(rusinea unora de a i se cunoaste pacatele de catre intreaag comunitate si ca urmare marturisirea incomleta ramanand astfel si impovarti cu pacatee nemartursite dar si cu osanda). Din motive obiective s-a schimbat doar modul de marturisire harul prin care se face iertarea pacatelor ramanand aceleasi si anume cel transmis de Hristos apostolilor: 'Luati duh Sfant carora le veti ierta pacatele iertate vor fi si in cer iar caroara le veti tine tinute vor fi si un cer'.
Draga cand o fi timp(sfantul a scris foaret multe omilii despre pocainta si e greu de selectat(nu cred ca ar fi in regula sa postez peste 10 omilii pentru a arata care este opinia sfantului in ce priveste poacainta ), dupa cum ai vazut deja pentru a posta o singura omilie baptismala a sfantului a fost nevoie de vreo 5 postari) .
La fel cand ai timp te-as ruga sa ne prezinti omilii, epistole sau talcuiri ale sfintilor parinti care anuleaza spovedania, Euharistia, sau alte Sf. Taine ale Biserici. Spor la cautat dar te avertizez de pe acum ca n-ai sa gasesti.
Ce ai citat matale din Sf. Ioan reprezinta doar cateva aspecte ale pocaintei ale pregatirii pentr Spovedanie si pentru intalnire cu Hristos euharistic.
|
Cipri85,
Crezi ca daca te repeti ca papagalul devii mai credibil? Nu-i nevoie sa repeti postarile, ca eu tot parerea Sf. Ioan Gura de Aur despre Spovedanie vreau sa o aud. Nu are sens sa repostezi parerea ta. Si atata timp cat tu o scrii, este si ramane parerea ta.