Citat:
În prealabil postat de tara tara vrem ostas
in alte evanghelii non-canonice, relatia dintre Hristos si Maria Magdalena e una senzuala.
|
La care Evanghelie te referi mai exact? Chiar le-ai citit? Evangheliile non-canonice nu vorbesc de o relatie carnala intre Iisus si Maria Magdalena, ci vorbesc de invidia si „gelozia” apostolilor, modul in care au perceput ei „asa zisa” favorizare a Mariei de catre Iisus. De asemenea unii istorici sunt de parere ca este vorba despre Fecioara Maria, ceea ce ar putea explica la fel de bine de ce Isus o iubea pe ea mai mult decat pe ceilalti discipoli, altii spun ca e Maria Magdalena (inclin si eu spre cei din urma).
Petru, de exemplu, e "revoltat" ca Maria ia cuvantul in fata discipolilor, el contrazicand-o vehement pe motiv ca este femeie. Iisus insa spune ca femeia e indreptatita si ea la cunoastere, ca barbatul.
Simon Petru i-a spus: ‚Să iasă Maria dintre noi, căci viața aceea nu-i pentru femei.’ Isus a spus: ‚Iată că eu o voi învăța să se facă bărbat și ea va fi un spirit viu, asemenea vouă, bărbaților. Căci orice femeie care se va face bărbat va intra în Împărăția cerurilor’.” („Evanghelia Tomii”)
Cateva pasaje intalnite in Evanghelii o indica tot pe Fecioara ca fiind discipolul aflat in competitie cu Petru. Neintelegerile privitoare la continutul acestei evanghelii au fost exacerbate si de faptul ca manuscrisului ii lipsesc sase pagini la inceput si inca patru la mijloc, ceea ce inseamna ca scenele de inceput sunt invaluite in mister, lasand loc multor prezumtii in ceea ce priveste locurile si circumstantele acestui dialog, care are loc initial intre Isus si apostoli si, ulterior, intre Maria si apostoli.
De ce o iubești mai mult decât pe toți ceilalți?’ Mântuitorul le-a răspuns: ‚De ce o iubesc mai mult? Când un orb și unul care vede sunt amândoi în întuneric, ei nu diferă unul de altul. Dar când lumina vine, atunci cel care vede zărește lumina, iar cel care este orb rămâne în întuneric.” ( Evanghelia lui Filip sec. II)
In
Evanghelia dupa Maria, de fapt fragmente descoperite, scrise in copta, apare acelasi episodul , mentionat si in Evanghelia lui Filip , cand Petru spune "
Sigur ca invatatorul o cunoaste mai bine. De aceea o iubeste pe ea mai mult decat pe noi.” el fiind ofensat de faptul ca Iisus a optat sa vorbeasca cu o femeie despre viziuni, in loc sa faca acest lucru liber, in prezenta tuturor discipolilor, neintelegand de ce o prefera pe ea pentru a-i interpreta invataturile, in locul altui discipol.
In Evanghelia Mariei se vorbeste despre o neintelegere dintre ea si Petru privind modul de rugaciune, in care intervine Apostolul Levi (Tadeu) cu urmatoarele cuvinte:
"Daca pe ea a iubit-o Mantuitorul mai mult decat pe noi, si i-a dezvaluit ceea ce noua nu ne-a dezvaluit, cine suntem noi sa contestam aceasta? Sa facem ce ne-a zis noua sa facem!".
Dar nicaieri nu se spune ca Maria Magdalena si Iisus ar fi fost casatoriti.
Inteleg ca esti fan
Dan Brown, insa ar fi bine sa studiezi scrierile apocrife (
chiar daca autenticitatea lor e controversata si nu prezinta fiabilitate din punct de vedere istoric), nu doar sa citesti o carte fictiva si comerciala (Codul lui Da Vinci).
Lucrarile considerate gnostice sunt Evanghelia Adevarului, Evanghelia lui Filip, Evanghelia Mariei, Evanghelia lui Petru, scrise in sec. I si II. Gnosticii erau acuzati ca interpreteaza Epistolele lui Pavel in spiritul propriilor pareri, influentate de mediul elenistic. Marul discordiei dintre "canonici" si "gnostici" era Vechiul Testament. Primele biserici (canonicii) recunosteau scripturile iudaice, iar gnosticii le respingeau, in special ideea ca toate neamurile vor fi binecuvantate prin Abraham si credinta in Dumnezeul lui. Cum Biserica Crestina a inclus in Biblie Vechiul Testament, gnosticii si documentele lor, care elaborau o mitologie in dezacord cu cea ebraica, au fost exclusi automat.