View Single Post
  #88  
Vechi 05.08.2011, 09:50:14
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Azzuurra Vezi mesajul
Imi cer scuze. Ai dreptate. Din tot ce-am citit versetele erau aduse in scopul in a nu-ti parasi barbatul daca greseste si nu ca nu ar fi boteazat.

Am citit in alte parti si am vazut ca era vorba despre casatoriile mixte in trecut.

Dar imi asum si sustin tot ce-am scris mai sus, cu diferenta ca in trecut, se facea referire la faptul ca daca cineva era deja casatorit si unul a trecut la credinta sa nu-l paraseasca pe celalat.

Oricum, ei acum nu sunt casatoriti si vor sa-si inceapa casatoria printr-o minciuna, destul de grava. Adica mai bine si-ar asuma-o. Si nu inteleg de ce cineva care vrea sa se casatoreasca religios, din considerente pe care nu le cunosc avand in vedere ca nu crede, poate o face pentru sotul, de ce nu s-ar si boteza daca tot se cununa? Ce o impiedica? As ar fi cununia valabila, sotul fericit, preotul fericit si nu vad ce-ar pierde. Si daca ar lua in considerare ca poate exista, sau chiar daca va crede in continuare ca nu, cu ce ar fi afectata de Botez?

"Canonul 72 al Sinodului Trulan sau V-VI Ecumenic: CRESTINII SA NU SE CASATOREASCA CU ERETICI SI CU NECRESTINI

Sa nu se ingaduie ca barbatul ortodox sa se lege (prin casatorie) cu femeia eretica, nici ca femeia ortodoxa sa se uneasca (prin casatorie) cu un barbat eretic, ci de s-ar si vadi ca s-a facut un lucru ca acesta de catre vreunul dintre toti, casatoria (nunta) sa se socoteasca fara de tarie, si casatoria (insotirea nelegiuita) sa se desfaca – caci nu se cade a amesteca cele ce n-au amestecare, nici oii sa se imperecheze cu lupul, si nici partii lui Hristos cu soarta (ceata) pacatosilor; iar daca cineva ar calca cele oranduite de noi, sa se afuriseasca. Iar daca unii, gasindu-se inca in necredinta si nefiind inca numarati in turma ortodocsilor, s-au legat (potrivit) intreolalta, prin casatoria legiuita, si apoi unul dintre ei alegand binele a alergat la lumina adevarului, iar celalalt a fost tinut (stapanit) de legatura saracirii, nealegand (nedorind) sa vada (sa ia in seama) razele dumnezeiesti; daca sotia cea necredincioasa socoteste ca este bine (consimte) sa vietuiasca cu sotul cel credincios, sau, dimpotriva, cel necredincios cu sotia cea credincioasa, sa nu fie despartiti, dupa dumnezeiescul apostol: „Caci barbatul necredincios se sfinteste prin femeie, si femeia necredincioasa se sfinteste prin barbat” (I Cor. 7,14)."

Aici spune ca daca unul e credincios si celalat nu, sa nu se casatoreasca. Dar daca s-au casatorit doi ateei si unul a hotarat sa fie crestin, celalat sa nu-l lase.



"14. Nu vă înjugați la jug străin cu cei necredincioși, căci ce însoțire are dreptatea cu fărădelegea? Sau ce împărtășire are lumina cu întunericul?
15. Și ce învoire este între Hristos și Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios?
16. Sau ce înțelegere este între templul lui Dumnezeu și idoli? Căci noi suntem templu al Dumnezeului celui viu, precum Dumnezeu a zis că: "Voi locui în ei și voi umbla și voi fi Dumnezeul lor și ei vor fi poporul Meu".
17. De aceea: "Ieșiți din mijlocul lor și vă osebiți, zice Domnul, și de ce este necurat să nu vă atingeți și Eu vă voi primi pe voi.
18. Și voi fi vouă tată, și veți fi Mie fii și fiice", zice Domnul Atotțiitorul. "

Nici copilul la Botez nu stie ce "primeste", dar primeste si contientizeaza dupa ce-a primit( din punct de vedere al cunosterii credintei) si oricum e spre binele lui. Din punct de vedere al simtirii, poate sunt mai aproape de Dumnezeu, n-am de unde sa stiu.

Nu cred ca unui Ateeu i-ar fi frica de Botez, ci doar cuiva care simte si stie, i-ar fi frica. :)

http://apologeticum.wordpress.com/20...esc-astfel-de/

P.S. N-am nimic cu ei, sper sa se casatoreasca, crestini.
Botezul trebuie dat celui ce crede in Iisus Hristos, nu este ca o bomboana care se ia si ce poate face rau ca doar e dulce. Iar a impiedica doi oameni care se iubesc sa se casatoreasca doar pentru ca unul este necredincios, sau este credincios dar in alta religie, este lipsa de iubire si de respect pentru ambele persoane. Daca oamenii ar avea iubire in inima, nu s-ar mai pune astfel de intrebari si nici nu ar mai exista nici un canon.
Si apropos de oamenii necurati: asa era porunca Vechiului Testament iar apostolii nu au inteles imediat ca prin venirea lui Iisus nu mai era nimeni necurat. A fost sf. Petru cel care a primit, prin vedenie, porunca sa nu mai numeasca pe nimeni necurat tocmai pentru ca El curatise toti oamenii. Si i-a curatit tocmai prin faptul ca Legea Sa a fost pusa in inimile tuturor oamenilor prin Noul sau Legamant. Acum nu mai este nimeni necurat si fara de lege ca in Vechiul Testament, poporul ales nu mai sunt evreii ci toti cei care se hotarasc da asculte Legea iubirii sadita in inimile lor. Ori la asta suntem chemati toti acum, nu numai evreii.

Last edited by Adriana3; 05.08.2011 at 09:56:56.
Reply With Quote