Cine a spus asta? Din cîte îmi amintesc, Părintele Cleopa ne îndeamnă să ne împărtășim 
cel puțin o dată la 40 de zile.
Să nu uităm de Canoanele lăsate de Sfinții Apostoli și de Sfinții Părinți de mai tîrziu, care hotărăsc așa:
Canonul 9 Apostolic: Toți credincioșii care intră în biserică și ascultă scripturile (Apostolul și Evanghelia –n.n.),  dar nu rămân în continuare la slujbă și la Sfânta Împărtășanie, aceia  trebuie să se excomunice ca făcând neorânduială în Biserică. Unii  canoniști mai moderni au văzut aici interdicția de a ieși din biserică  înainte de sfârșitul slujbei. Canoniștii bizantini însă (Balsamon,  Aristen, Zonara ș.a.) au văzut în acest canon obligativitatea mirenilor  de a se împărtăși la fiecare Liturghie; iar Cormiciaia Slavă (1787)  aduce în sprijinul acestui canon alte două (80 Trulan și 2 Antiohia),  interpretându‑le astfel: „Să se afurisească (excomunice) cel ce nu  rămâne în biserică până la rugăciunea finală și cei ce nu se  împărtășesc”.
Canonul 2 al Sinodului din Antiohia (341), de care deja am amintit, excomunică pe cei care „se feresc de Sfânta Euharistie potrivit unei neorânduieli”, iar Canonul 80 Trulan (691‑692) caterisește  clericul și excomunică mireanul care trei duminici la rând a lipsit de  la biserică și s‑a lipsit de Sfintele Taine, fără a avea un motiv  binecuvântat. Același lucru îl prevede și Canonul 11 de la Sardica (343).
Deci Canoanele Bisericii Ortodoxe au văzut întotdeauna săvârșirea  Sfintei Liturghii legată de actul împărtășirii întregii Sinaxe. Același  lucru reiese și din textul Sfintei Liturghii.