Intradevar s-a divagat prea mult din dorinta de a cauta noduri in papura celuilalt.
Esenta discutiei ramine topicul.
Asadar avem in discutie mai multe concepte: Iisus, viata, moarte, inviere, Judecata.
Judecata fiindca invierea are legatura cu Judecata. Unii invie, altii abia dupa miile de ani si altii nu.
Judecata se face dupa Lege iar ea trebuie sa se afle in caracterul nostru rezultat in urma faptelor, atitudinilor, trairilor si binecuvintarilor.
Deci Iisus ne ajuta in privinta Legii deci a caracterului nostru iar asta inseamna ca El, Trupul sau si Singele Sau reprezinta in primul rind modelul divin al caracterului ideal. Cu cit noi avem un caracter si o stare cit mai buna de pirificare a lui cu atit manifestam in noi dumnezeirea.
In al doilea rind El a venit sa aduca iertarea in toate formele ei probabil inclusiv in caracterul nostru intro oaecare masura - deci se poate spune ca El intruchipeaza iertarea ca principiu divin. Insa dincolo de acest lucru oamenii trebuie sa creada in El ca sa Il urmeze prin viata lor spirituala ca sa Il asimileze in caracterul lor -aici oile pierdute sint vizate cu precadere.
Deci cind El spunind aceste lucruri nu se refera la o favorizare nemeritata a crestinului (numit asa doar ca a crezut si atit) comparativ cu alt credincios ci la toti oamenii chiar si cei necredinciosi care prin caracterul lor Il manifesta.
In primul rind trebuie sa credem in acest ideal de perfectiune- necesar inca de pe acum- apoi in iertare -iertare care ne absolva greselile inerente datorate insuficientei caracterului nostru si a incecarilor grele ale acestei epoci despre care s-a profetit in vechime -iertare care ne permite sa fim iertati daca caracterul nostru a fost stirbit -iertati prin refacerea lui la forma intiala continuind cu cizelarea lui pe mai departe pina la desavirsirea deplina, treapta cu treapta.
Cu cit omul prin caracterul lui manifesta mai multa iertare (asupra faptelor celorlalti si asupra faptelor proprii) cu atit este un canal de manifestare a iertarii divine asupra sa si asupra oamenilor- fie ca acest lucru este institutionalizat fie ca nu.
Mesia inseamna Salvator.
Iisus este Hristosul fara nici un dubiu insa poate este mai mult decit atit.("Daca M-ati vazut pe Mine ati vazut pe Tatal. Cum intrebi tu arata-ne pe Tatal?"
Insa ce este Hristosul? Este Fiul dar care este natura Sa intrinseca? care Ii sint caracteristicile si esenta?
Grecii au numit Logos. VT si chiar si Vedele numeste ca fiind Cuvintul.
Cit de mult cuprinde Logosul din idealul desavirsiri noastre omenesti si cit anume Iisus este mai inalt decit treapta a 7 -a a sfinteniei arhante ? Noi putem deveni Hristosi sau Iisusi? Probabil ca nu. Insa trebuie sa Ii manifestam prin caracterul nostru.
Last edited by Mihai36; 09.08.2011 at 12:59:24.
|