Intradevar pare o traducere anevoioasa -"peste tot trupul" sau "peste toate trupurile" sau "peste orice faptura" sint citeva din traducerile mai intilnite.
Insa mai important de comentat mi se pare contextul adica asta s-a intimplat sau o sa se intimple in viitor? Sau tocmai se intimpla deocamdata cumva gradat?
Referitor la "Spiritul Duhului Sfint" pe de-o parte mi se pare a fi un pleonasm din moment ce spirit si duh sint sinonime. Daca se urmarea aspectul constiintei se putea spune Constiinta.
Din punctul meu de vedere cuvintul Spirit l-as atribui mai degraba Tatalui caci Spiritul si Duhul sfint care sfinteste pe oricine Voieste se completeaza unul pe celalalt asa cum spritul nostru omenesc este intregit de duhul sfint interior care trebuie si el intarit si care face toate lucrarile, Duh Sfint fara de care nici o lucrare sfinta nu este posibila oricit de desavirsiti am fi in calitatile noastre.
Ambele avind aceeasi natura, micro sau macro. Asta inseamna ca sintem facuti dupa chipul Lor- parte barbateasca si parte femeiasca. Cu diferenta ca avem mult mai putine calitati si ele inca ne sint doar potential desavirsite.
Daca este sa impartim spiritul si duhul sfint intro categorisire dupa gen am putea asemui spiritul cu partea masculina iar duhul sfint cu cea feminina.
Asa incit Tatal si Duhul Sfint s-ar putea numi Tatal si Mama (sau Sfinta Sfintelor). Tatal fiind recunoscut deja ca fiind patern- in conditiile in care viata imateriala este androgina.
Sfinta Sfintelor scris cu initiale fiind un termen existent deja in VT in versetele care se refera la la faptul ca Sfinta Sfintelor locuieste in camaruta cea mai de jos si mai dinapoi a cortului - cortul ca prototip.
In vechime in acea camaruta preotul nu pasea decit o singura data pe an.
Cortul este numit in cazul nostru trupul fizic iar in cazul lui Dumnezeu trupul spiritual. Apoi avem si termenul de Cortul lui Dumnezeu care vine pe pamint sa locuiasca cu oamenii. Cort in care se afla si Tronul (scaunul de domnie) si Mielul. Cumva in legatura cu o perioada de 42 de luni.
Daca vasul nostru (vas purtator al duhului sfint) nu este trupul material perisabil ci un altfel de trup care nu piere odata cu trupul fizic atunci nu poate fi vorba decit de hainele spirituale. Haine care ramin impreuna cu spiritul si cu duhul sfint in mod vesnic indiferent de existenta sau nonexistenta hainelor materiale (trupul fizic). De aceea se si numesc haine fiindca imbraca spiritul. Spiritul nostru fiind adevarata noastra identificare -acel punct comun prin care sintem desavirsiti iar ceea ce ne diferentiaza -si prin care inca mai trebuie sa devenim desavirsit-i sint hainele care au legatura cu calitatile prin care spiritul ni se poate manifesta la adevatul lui potential si pe baza carora duhul sfint face lucrari din ce in ce in ce mai mari pe masura ce ele se apropie de maximul dezvoltarii lor in caracterul nostru.
Last edited by Mihai36; 10.08.2011 at 18:34:00.
|