Citat:
În prealabil postat de ALEXANDRU ANASTASIU
avem pildă pe Sfântul Atanasie cel Mare care a suferit 5 exiluri din 325 până în 373 tot "doar" pentru un "i".
|
Avem pildă pe Sfântul Atanasie cel Mare care a suferit 5 exiluri din 325 până în 373 tot "doar" pentru un "i".
Este vorba de credința ortodoxă că Fiul este
ὀμοουσιος "de o ființă" cu Tatăl,
această credință fiind diametral opusă arianismului ce zicea că
Fiul este de o ființă asemănătoare cu Tatăl ὀμο
ι ουσιος!
Nimic mai mult doar un "i", pentru atâta a apărut un scandal de 100 de ani cu omorârea atâtor mucenici ortodocși și cu atâtea prigoane înfricoșate din cauza arienilor ce puseseră mâna pe putere!!!
Cea mai mică literă din lume iota, care este un i ce-i lipsește și punctul, (așa de mică este
ι = iota). Cu toate că e cea mai mică din lume totuși traduce în realitate cea mai mare și mai înfricoșătoare diferență posibilă în toate veacurile și lumile și anume aceea între Creator și creatură,
"ι" făcea ca Persoana a II-a a Sfintei Treimi să nu mai fie Creatorul (cum și este) ci să fie doar creatură (cum nu este) căci Iisus Hristos este Dumnezeu și Om.
La fel și cu Iota din Iisus dacă lipsește îl transformă pe Hristos în antihrist, din Creator în creatură.
Cum? Iată cum: fiecărei litere grecești îi corespunde un număr:
Ἰ = I = 10
η = i = 8
σ = s =200
ο = o = 70
ῦ = u =400
ς = s =200
total 888.
Adică de trei ori numărul zilei a 8-a, adică a veșniciei.
O dată 8 pentru Tatăl că e veșnic,
o dată 8 pentru Fiul că e veșnic,
o dată 8 pentru Sfântul Duh că e veșnic deci Dumnezeu.
Dacă scoatem primul Ἰ atunci avem totalul de 878 adică:
primul 8 Pentru Tatăl, Dumnezeu al veșniciei,
7 adică numărul creației fără de păcat, care îl odihnește pe Dumnezeu, dar asociată cu Fiul ne bagă direct în arianism care spunea că Fiul este o creatură perfectă, fără păcat, dar totuși numai creatură,
iar al treilea 8 este Dumnezeu Duhul Sfânt.
Dacă scoatem pe al doilea i, adică η, avem 880 adică
Tatăl Dumnezeu,
Fiul Dumnezeu,
Sfântul Duh fiind 0 înseamnă o putere oarecare iar nu persoană adică ne bagă direct în pnevmatomahism, a doua erezie importantă, ieșită tot din arianism.
Oricum cine zice isus nu este ortodox ci arian pur
Iar dacă vreunii folosesc isus dar cu sensul spus mai sus de Iisus, adică ortodox nu greșesc cu inima, nu greșesc cu gura ci sunt ortodocși la gură dar greșesc cu mâna, cu mâna sunt arieni, și noi îi rugăm să corecteze și mâna ca să fie fără de prihană.
Matei 5:30 Și dacă mâna ta cea dreaptă te smintește pe tine, taie-o și o aruncă de la tine, căci mai de folos îți este să piară unul din mădularele tale, decât tot trupul tău să fie aruncat în gheenă.
__________________
Până aici am arătat că Sfântul Atanasie cel Mare s-a luptat pentru un i care avea aceeași semnificație de hotar între înțelesurile de Dumnezeu sau de creatură referitoare la Hristos. Sfântul Atanasie cel Mare este recunoscut Sfânt chiar și de papiști, fiind Sfânt al Bisericii dinainte de căderea apusului în întuneric. Și modul lui de a acționa a făcut ca noi să ne păstrăm credința minunată că Hristos este Dumnezeu și Om, credință pe care o păstrăm și dacă zicem Iisus iar nu isus. Noi pe el îl avem model în această acțiune a noastră. Cine ne acuză pe noi de fundamentalism, superstiție, nelărgime a înțelesurilor îl acuză și pe el. Noi nu facem decât ce am văzut că fac ortodocșii pentru a fi ortodocși. Iar dacă alții vor altfel treaba lor. Dostoievski spunea că dacă toată lumea spune să mergem într-o parte iar Hristos în alta noi să mergem după Hristos. Iar Hristos a arătat cum să mergem prin sfinții săi.
I.Cor.4:15. Căci de ați avea zeci de mii de învățători în Hristos, totuși nu aveți mulți părinți. Căci eu v-am născut prin Evanghelie în Iisus Hristos.
I.Cor.4:16. Deci, vă rog, să-mi fiți mie următori, precum și eu lui Hristos.
Lupta pentru un "i" nu este așadar pedanterie sau copilărie pentru că Sfințenia vine pe pământ, după cum spune Sfântul Dionisie Areopagitul, pasărea cerului, vulturul de foc al Bisericii, prin: Sfintele Nume ale lui Dumnezeu; prin ierarhia cerească și cea bisericească. Iehoviștii nu greșesc că se luptă pentru nume ci greșesc că stâlcesc numele în iehova din originalul Yahwe și că au înțeles greșit că este vorba de isus, ceatură iar nu Iisus Dumnezeu și Om. Ei mai greșesc pe lângă pocirea numelor și față de ierarhia cerească și bisericească. Și-au tăiat toate sursele de sfințire.
Tot aici apare și gemetria în limba greacă 888 arătându-se că nu ea în sine este importantă ci valoarea ei teologică, iconică. Dacă cineva are același înțeles dar folosește isus face bine pe ½ căci trebuie și mâna și limba să mărturisească la fel:
Rom.10:10. Căci cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se mărturisește spre mântuire.
Vedeți că și trupul trebuie să mărturisească la fel ca și inima pentru a ne putea mântui?
Această gemetrie am luat-o din cărțile Arhimandritului Daniil Gouvalis.
Vedeți că, în duh ortodox, mă feresc de păreri personale, neconforme cu Sfânta Tradiție. De altminteri toată această postare se bazează pe faptul că Sfânta Biserică Ortodoxă, în infailibilitatea Ei, a hotărât să spunem Iisus iar nu isus iar eu, din ascultare de Ea vă explic minunăția deciziei Sale.