View Single Post
  #2108  
Vechi 20.08.2011, 09:41:32
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lavrentiu Vezi mesajul
Iata dispozitiile din Didahie cu privire la Sfanta Euharistie:

Iata deci, se vede limpede, ce insemna frangerea painii, era chiar actul Sfintei Euharistii.

Aici putem intra evident intr-o discutie lunga, deoarece este clar un punct in care invatatura ortodoxa, care urmeaza invataturii apostolice, este clar diferita de invatatura neortodoxa. Putem discuta daca credeti ca este cazul. Tot ce ma voi limita sa spun acum este ca nu a exista niciodata neoranduiala in Biserica, astfel incat oricine se credea "batran" sa savarseasca Liturghia. Nicidecum. Ba la inceput toate functiile preotesti le faceau Apostolii, inclusiv cele ce tineau de randuiala agapei, astfel incat doar atunci - si ei insisi - au hirotonit diaconi.



Deci dumneavoastra vreti sa spuneti ca Sfantul Apostol Pavel scrie intai un fel de pareri mincinoase, dupa care ii vine mintea la cap si scrie ceva contrar? Sa nu fie!

Trebuie cercetat cu atentie. Faptul ca in Hristos nu mai sunt femeie sau barbat, rob sau stapan, evreu sau iudeu nu inseamna ca oamenii nu sunt in continuare asa. Adica eu voi fi barbat in veci, iar sotia mea va fi femeie in veci, precum si Adam si Eva erau barbat si femeie, inainte de cadere. Ce spune Pavel aici este ca mantuirea lui Hristos transcende orice granita, fie ea legata de cele naturale, cum este impartirea pe sexe, sau politice sau etnice. Se stie ca una din conditiile interpretarii Sfintei Scripturi este corelarea textelor, astfel incat sa intelegem parerea completa a Scripturii. Asa, orice text scos din context poate justifica orice. Cate nelegiuiri nu s-au intemeiat pe cate un verset interpretat anapoda!
Multumesc de texte. Deci este exact asa cum am dedus eu pe cale absolut logica citind Biblia si am scris intr-un poster anterior: epicleza nu exista ci singurul lucru pe care probabil ca il faceau este binecuvantarea asa cum fusesera invatati, sa ia orice hrana si bautura cu binecuvantare si cu multumire. Nimeni nu a zis ca Euharistia nu ar fi Trupul si Sangele Domnului, am zis doar ca Cina era la inceput o cina in toata regula dar din cauza discrepantelor economice, in care unii se imbuibau iar altii mureau de foame, Cina a fost redusa la Paine si Vin iar singura conditie era ca omul sa fie botezat, nici urma de spovedanie la Batran. Ap. Pavel cerea un examen al constiintei inainte pe principiul intalnit apoi si la Sf. Ioan Gura de Aur care zicea ca daca ne amintim noi pacatele noastre nu si le mai aminteste Dumnezeu si viceversa. Si cui se adreseaza acest text cand zice "asa sa faceti"? Nu cumva tuturor credinciosilor? Acum va rog sa imi dati un text in care sa specifice ca doar batranii aveau voie sa franga paine. Cat despre diaconi pai tocmai ca existau si diaconite dar ca de obicei, femeia a fost apoi desconsiderata.

Cat despre Ap. Pavel nu am vrut sa spun decat un singur lucru: era evreu din Diaspora care martiriza crestinii tocmai pentru ca nu respectau Legea si datinile evreiesti. Spune ca Scripturile sunt pentru lamurirea si instructia noastra dar apoi el, cu Scripturile in brate a martirizat crestinii. Apoi Domnul l-a convertit insa intelegerea lui nu a fost instant asupra tuturor lucrurilor si ca de obicei femeia a fost lasata la coada pentru prescriptiile date ei spune clar apostolul ca sunt pentru ca "asa spune Legea". Care lege daca nu cea evreiasca? Ori tocmai el a spus ca nu mai sunt obligati crestinii sa tina datini evreiesti. Abia in epistola catre Galateni, la vreo 9 ani dupa convertirea sa a inteles ca in Hristos nu mai exista deosebiri, deci daca barbatul nu mai trebuia sa tina datini si randuieli vechi, pai nici femeia, nici grecul, nici evreul, nici sclavul si nici stapanul. Ceea ce a dat Hristos a dat pentru toata lumea.

Si uitasem, unde este altarul in textul pe care l-ati dat? Unde este Liturghia la Altar etc?

Last edited by Adriana3; 20.08.2011 at 09:43:43.