Citat:
În prealabil postat de valentin.viliga
17. Și aceasta poruncindu-vă, nu vă laud, fiindcă voi vă adunați nu spre mai bine, ci spre mai rău.
18. Căci mai întâi aud că atunci când vă adunați în biserică, între voi sunt dezbinări, și în parte cred.
19. Căci trebuie să fie între voi și eresuri, ca să se învedereze între voi cei încercați.
20. Când vă adunați deci laolaltă, nu se poate mânca Cina Domnului;
21. Căci, șezând la masă, fiecare se grăbește să ia mâncarea sa, încât unuia îi este foame, iar altul se îmbată.
Aici Adriana se vorbeste de 2 lucruri distincte, pe deoparte Cina Domnului, iar pe de alta despre mancare pe care fiecare o aduce de acasa pentru agapa, ce urma Cinei
|
Agapa PRECEDA Euharistia pentru ca Cina o imita pe cea facuta de Domnul in care Euharistia s-a facut la sfarsit ("la urma luand painea..."). Asta unu la mana.
Doi la mana, daca dati citatul complet, o sa vedeti ca Euharistia se lua dupa un examen de constiinta, aceasta era Spovedania.
Si trei la mana, la Cina cea de Taina Iisus nu a slujit pe post de bucatar/ospatar ci a slujit Euharistia ca atare tot Euharistia o slujeau la mese si apostolii cu atat mai mult cu cat, in citatul dat, Ap. Pavel desfiinteaza partea cu Agape si lasa doar Euharistia. Si exact aceasta slujire Euharistica la mese este lasata apoi in grija diaconilor, barbati si femei, de aceea slujirea era sacerdotala prin calitatile care li se cereau.