View Single Post
  #86  
Vechi 27.08.2011, 17:14:06
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Cu toate discutiile despre fizitism si firile cele doua traiesc cu impesia ca lucrurile au fost tratate prea la suprafata -chiar si de catre sfintii citati.

PS.Nu stiu daca au avut daruri de cunoastere sau au teologizat din scrierile altora.

A vorbi despre firea divina este destul de greu de teoretizat si de definit insa a vb despre firea umana ar trebui sa fie mai usor de explicat.

Sa luam de ex ca etalon firea unui sfint arhant. Daca in el locuieste trinitatea golit de firea paminteasca inseamna ca firea divina se manifesta prin el la maximul posibil permis de vasul sau spiritual.
Cita fire omeneasca mai exista in sfintul arhant?
Teologia actuala la nivel de experti spune ca in momentul desavirsirii omului -cea arhanta legata de cele 7 trepte ale sfinteniei- sufletul omului ajunge egal in manifestare cu spiritul din inima noastra (adevarata identificare-cea desavisrita in sine) si ajungind aici scopul pentru care exista (teren de lupta -incercari si ogor al cresterii) inceteaza asa incit el se contopeste/dizolva in spirit. La fel cu trupul fizic al celor ridicati la cer se topeste - slava care a ajuns sa il manifeste se retrage in sine.
De aceea sufletul (care contine pe linga calitatile nostre si egoul atasamentele, inclinatiile rele- patimile etc) trebuie sa dispara , sa nu fie salvat ,sa fie sacrificat ca sa lase loc spiritului curat sa se manifeste in mod deplin.
Daca firea umana tine de suflet si de partea nedesavirsita atunci sfintul arhant nu mai are deloc fire omeneasca ci doar fire ingereasca chiar daca inca nu a devenit inca androgin (prin disparitia trupului fizic-manifestarea unuia sau altuia din cele doua genuri este tot parte din calitatile spiritului) caci firea dumnezeiasca locuieste deja in el pina la identificare deplina.
Evident ca firea lui Dumnezeu depaseste stadiul sfinteniei unui arhant insa asta inseamna ca intruparea ca om a lui Iisus nu inseamna ca El a coborit prin intrupare mai jos decit un sfint arhant ci doar ca restul inaltimii dumnezeiesti nu depinde in nici un fel de existenta sau nonexistenta manifestarii unui trup fizic.
Totul tine doar de numarul calitatilor si de stadiul desavirsirii lor.

Lucrurile pot fi chiar mai complexe de atit findca pentru Dumenzeu nimic nu este imposibil -chiar daca ramine desavirsit daca doreste temporar isi poate crea ego ca sa ii zgindare pe altii (sa ii puna la incercare) dupa care in secunda urmatoare sa il anuleze.
La fel uneori poate manifesta diferite stari umane sau personalitati necesare in functie de context insa ele tin doar de suprafata -cumva doar aparent. Ele pot avea atit rolul de a ajuta oamenii sa devina mai comunicativi alteori de a-si ascunde adevarata natura fata de cei care nu sint inca pregatiti sa Il urmeze.
Reply With Quote