View Single Post
  #7  
Vechi 27.08.2011, 23:09:56
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Mai frate pe la sinodiconul ortodoxiei se zice ca Dumnezeu Iisus Hristos aduca ca jertfa firea sa umana si ca primeste aceasta jertfa impreuna cu Tatal si Sfantul Duh ca Dumnezeu.
Acum Sfantul Grigorie Teologul zice ca nu e cuvincios sa zici ca Dumnezeu Iisus Hristos si-a dat sangele Tatalui sau Satanei.
Dumnezeu Cuvantul s-a intrupat,a luat fire omeneasca din Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu,spre a fi noul Pom al vietii,din care oamenii mancand sa traiasca spre vecie.Ca accesul la vechiul Pom al vietii din Rai s-a taiat oamenilor prin inselarea lui Satan.Ce inseamna aceea nu stiu,dar e clar Satana cine stie ce a facut ca a inselat primi oamenii de au cazut din uniunea cu Dumnezeu,care e Pomul vietii.
Nu ca sa se jertfeasca s-a intrupat Dumnezeu Cuvantul,ca dinainte de a fi rastignit zice ca cine nu mananca trupul Sau si nu bea sangele Sau nu are viata intr-ansul.
Iar Sfanta Impartasanie se face prima data de Dumnezeu Iisus Hristos inainte de rastignirea Sa,deci de unde "jertfa"?
Iar preotul pentru ce se roaga la Sfanta Epicleza?
Se roaga pentru vreo jertfa?
Nicicum,ci se roaga Duhului Sfant sa se pogoare sa faca din painea si vinul acela trupul si sangele lui Dumnezeu Iisus Hristos.
Dupa epicleza,acea paine si acel vin sunt din trupul si sangele lui Dumnezeu Iisus Hristos,apartin de trupul lui Dumnezeu Iisus Hristos,de persoana lui Dumnezeu Iisus Hristos.
Pentru ca asa zice la Crez,ca Dumnezeu Iisus Hristos s-a intrupat din Fecioara Maria si de la Duhul Sfant,iar painea si vinul fiind curate,fara pacat,arata trupul si sangele Preasfintei Fecioare.
Duhul Sfant le face in trupul si sangele lui Dumnezeu Iisus Hristos.
Iar daca zice ca le-a primit Preasfanta Treime,aceste daruri,"in cel mai presus de ceruri si duhovnicescul Sau altar(jertfelnic)" acest altar(jertfelnic) inseamna firea omeneasca a lui Dumnezeu Iisus Hristos,care e mai presus de ceruri,adica Dumnezeu Iisus Hristos in firea sa umana e fara sfarsit sfant,e o taina,mai mult ca Maica Domnului si toti Sfinti si ca toate puterile ceresti (sfinti ingeri) care sunt "cerurile".
Si acesta (Sfanta Impartasanie) este sfintire fara sfarsit,o picatura de aceea de Sfanta Impartasanie desi e mica are oceanul fara fund si fara sfarsit al harului lui Dumnezeu intr-ansa,acesta e noul Pom al vietii,pe care Dumnezeu ni l-a oferit,dupa inselatoria lui Satana care despartise pe oameni de Dumnezeu mai in urma.
Oare nu zice Sfantul prooroc David,inspirat de Duhul Sfant la pocainta :
"arderile de tot nu le vei binevoi.Jertfa lui Dumnezeu e duhul umilit,inima infranta si smerita Dumnezeu nu o va urgisi."
Si in alt loc Duhul Sfant zice prin gura unui sfant prooroc:
"6.Cu ce mă voi înfățișa înaintea Domnului și mă voi pleca înaintea Dumnezeului celui Preaînalt? Înfățișa-mă-voi cu arderi de tot, cu viței de un an?
7.Dar, oare, Domnului Îi vor plăcea miile de berbeci, zecile de mii de râuri de untdelemn? Oare Îi voi da pe cel dintâi născut al meu ca preț pentru fărădelegea mea și rodul pântecelui meu pentru păcatul sufletului meu?"
8.Ți s-a arătat, omule, ceea ce este bun și ceea ce Dumnezeu cere de la tine: dreptate, iubire și milostivire și cu smerenie să mergi înaintea Domnului Dumnezeului tău! "
iar la alt Psalm Dumnezeu zice:
"14.Oare, voi mânca carne de taur, sau sânge de țapi voi bea?
15.Jertfește lui Dumnezeu jertfă de laudă și împlinește Celui Preaînalt făgăduințele tale.
16.Și Mă cheamă pe Mine în ziua necazului și te voi izbăvi și Mă vei preaslăvi"."
Acestea cerea Dumnezeu cel Preainalt,Preasfanta Treime si in VT de la oameni,dreptate,iubire si milostivire si smerenie,iar nu arderi de tot pe care nu le voi binevoia.
Deci Dumnezeu Preasfanta Treime nu binevoia acele jertfe sangeroase nici a fi rastignit cu trupul pe cruce nu a binevoit,dar a ingaduit iar de ce a ingaduit nu stim.
Ca nu a fost bineplacuta lui Dumnezeu acea rastignire a Sfantului Sau trup pe cruce si ca Dumnezeu Cuvantul intrupat a ingaduit-o dar nu a binevoit-o se vede din eclipsa de soare si luna facute atunci,deasupra Israelului.
Poate ca sa arate ca are putere deplina si asupra mortii trupesti,una din nascocirile cele mai groaznice ale Satanei,ca a inviat si morti a ingaduit sa fie omorat Sfantul Sau trup si a inviat si Sfantul sau trup din morti dupa 3 zile dupa Scripturi.Iar ca are putere sa invie si din moartea sufleteasca a aratat-o cand a iertat pacatele la atatia pacatosi,la toti care i-au cerut si nu numai.

Deci ia mai zi o data mai frate cine modifica Sfanta credinta crestin ortodoxa in stil catolicesco-judaicesc?
Ca se vede de aci ca cel putin o parte din Sinodicon e discutabila si probabil ca probabil si aruncarea cu anateme asupra altora de credinciosi tot discutabila e,ca se arunca cu anateme in mod ofensiv,iar nu ca si constatare.
Ca Dumnezeu Iisus Hristos e acum Pomul vietii, a se vedea icoana Sfantului Andrei Riublov,a Preasfintei Treimi.
Adica ce e Sinodiconul acela,se pun credinciosii sa desparta pe altii de Dumnezeu?
Dumnezeu e cel care hotareste cum lucreaza lucrarile Sale fara sfarsit.
Dumnezeu e supra-persoana, Dumnezeu e fara sfarsit, etc cum oare am putea noi sa facem aceasta,adica prin faptul ca zicem anatema,acelora sa nu mai vie harul?
Preasfanta Treime savarseste Sfintele Taine in Biserica,ca Dumnezeu Iisus Hristos zice:
"1.Eu sunt vița cea adevărată și Tatăl Meu este lucrătorul.
2.Orice mlădiță care nu aduce roadă întru Mine, El o taie; și orice mlădiță care aduce roadă, El o curățește, ca mai multă roadă să aducă."
Deci Preasfanta Treime hotareste daca nu mai trimite cuiva un har,iar nu noi,oamenii.
Oamenii pot sa constate aceasta.
(cand zice Dumnezeu Iisus Hristos ca "Tatal Meu este lucratorul" adica Preasfanta Treime savarseste Sfintele Taine).
Iar daca nu se mai citeste Sinodiconul in BOR nu e cenzura,ci eliminare a adaugirilor neortodoxe din credinta ortodoxa.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.