View Single Post
  #2643  
Vechi 27.08.2011, 23:12:26
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lavrentiu Vezi mesajul
Repet din primul citat:
"Căci nu Se pogorâse încă peste nici unul dintre ei, ci erau numai botezați în numele Domnului Iisus.
17. Atunci își puneau mâinile peste ei, și ei luau Duhul Sfânt."

Mirungerea este in vesetul 17 (punerea mainilor apostolilor asupra celor botezati).

Botezul nu inseamna primirea Duhului Sfant, ci este Taina prin care omul este "nascut din nou" in Hristos. Mirungerea este prelungirea Pogorarii Sfantului Duh. La Apostoli s-a facut in chip minunat si vazut (limbile de foc). In cazul nostru, a celor ce ne-am botezat, Apostolii si mai apoi episcopii ne transmit lucrarea Duhului Sfant. Aceasta au lasat-o Apostolii si se continua in Biserica pana la sfarsitul veacurilor.

Citatul arata ca diaconii puteau boteza (Filip era diacon), dar nu puteau administra Mirungerea.

Ulterior perioadei apostolice, Mirungerea se face cu Sfantul si Marele Mir, pe care doar episcopii il sfintesc, odata pe an. Chiar daca preotii administreaza Mirul, episcopii sunt de fapt savarsitorii Tainei. La fel si cu diaconitele, daca intr-adevar administrau si Mirul.

In alta ordine de idei, vad ca continuati sa confundati masa comuna (agapa) cu Euharistia. Te intreb si eu: tu la masa de pranz cand mananci supa de pui te impartasesti cu Hristos?
Si era sa uit: spuneti ca "Botezul nu inseamna primirea Duhului Sfant, ci este Taina prin care omul "este nascut din nou" in Hristos."
Dvs. stiti ce a spus Hristos insusi? Ca nimeni nu poate intra in Imparatie daca nu se naste din nou din Duhul Sfant. Cum impacati cuvintele dvs. cu cele ale Domnului? O nastere "din nou" fara participarea Duhului Sfant asa cum afirmati dvs.?

Last edited by Adriana3; 27.08.2011 at 23:16:16.