View Single Post
  #786  
Vechi 30.08.2011, 04:21:10
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Doamne ajută!

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Stimate Domnul Atanasiu

Am observat
Scotland The Brave

Iartă-mă că nu ți-am răspuns până acum deoarece am desființat alarma la abonamente din lipsă de timp. Mi-a scris Cătălin și de aceea am revenit.

De ce n-ai vrut să discutăm de la inimă la inimă? Una este să discuți intim, înțelegând neputințele celuilalt și deshizând ușa tainei și adevărului necondiționat, și alta public, unde ești nevoit să demonstrezi că ai dreptate chiar dacă vezi pe undeva, prin rafturile conștiinței că nu ai, dar ești orbit fiincă vrei să arăți celorlalți că învingi.
Cele care ți le-am scris ți le-am scris cu durere și dragoste din totă inima mea. La noi la ortodocși asta înseamnă ca și cum ți-ai vărsa sângele pentru cineva. Cum spun Sfinții: "a te ruga pentru cineva înseamnă a-ți vărsa sângele pentru el". Și cuvântul din inimă este o rugăciune, trimisă în dar destinatarului.

M-am amuzat de linkul tău de aici semnalul de incepere foarte mult.
Ca glumă desigur că este caraghioasă, dar apoi, citind postările tale următoare, am plâns. Am văzut, după cuvintele tale că nu era de fapt nici o glumă, decât poate una în estetică. Noi ortodocșii suntem mult ajutați de Sfânta Biserică prin canoane în a ne comporta după Dumnezeu. Iată ce spune unul din ele:

DUELUL
700. - Duelul este lupta declarată între doi inși cu scopul, se zice, de a-și apăra onoarea lezată. El pornește din orgoliu exagerat, și este împotriva minții sănătoase, a legilor vieții și a poruncilor lui Dumnezeu (Ex. 20, 13; Deut. 5, 17; Matei 5, 21; Rom. 13, 9). Cel ce Ucide în duel se canonisește ca un adevărat criminal, iar cel ucis este un sinucigaș, căruia nu i se poate face nici-un fel de slujbă bisericească, și nici nu se îngroapă în cimitir ca alți creștini, căci fapta lui nu poate avea iertare. (V. Sinuciderea).


Desigur că nu e vorba de a ne ucide reciproc sau a ne sinucide dar duhul cu care tu ai scris a fost ca din partea unui fel de erou-victimă a unei prigoane pe forum: Tu și restul contra. Care este folosul unei astfel de discuții? Din start duce la moartea dragostei, deci la dărâmare, oare n-ai citit:

I.Cor.8:1. Cât despre cele jertfite idolilor, știm că toți avem cunoștință. Cunoștința însă semețește, iar iubirea zidește.
I.Cor.8:2. Iar dacă i se pare cuiva că cunoaște ceva, încă n-a cunoscut cum trebuie să cunoască.



Cui folosește un duel de citate din Sfintele Scripturi? Eu am să-ți aduc contraargumente pe care tu nu ai să le crezi deoarece pornești de la înțelesul tău, la care nu vrei să renunți, mai ales că te va sili postura de apărător al calvinismului pe un forum ortodox. Nu ai citit oare:

II.Petr.3:15. Și îndelunga-răbdare a Domnului nostru socotiți-o drept mântuire, precum v-a scris și iubitul nostru frate Pavel după înțelepciunea dată lui,
II.Petr.3:16. Cum vorbește despre acestea, în toate epistolele sale, în care sunt unele lucruri cu anevoie de înțeles, pe care cei neștiutori și neîntăriți le răstălmăcesc, ca și pe celelalte Scripturi, spre a lor pierzare.
II.Petr.3:17. Deci voi, iubiților, cunoscând acestea de mai înainte, păziți-vă, ca nu cumva, lăsându-vă târâți de rătăcirea celor fără de lege, să cădeți din întărirea voastră,
II.Petr.3:18. Ci creșteți în har și în cunoașterea Domnului nostru și Mântuitorului Iisus Hristos. A Lui este slava, acum și în ziua veacului! Amin.

II.Petr.1:19. Și avem cuvântul proorocesc mai întărit, la care bine faceți luând aminte, ca la o făclie ce strălucește în loc întunecos, până când va străluci ziua și Luceafărul va răsări în inimile voastre,
II.Petr.1:20. Aceasta știind mai dinainte că nici o proorocie a Scripturii nu se tâlcuiește după socotința fiecăruia;
II.Petr.1:21. Pentru că niciodată proorocia nu s-a făcut din voia omului, ci oamenii cei sfinți ai lui Dumnezeu au grăit, purtați fiind de Duhul Sfânt.


vezi așadar că nu Sfânta Scriptură se tâlcuiește pe sine, ci unii o tâlcuiesc din mintea omenească limitată, mincinoasă, proprie iar Biserica o tâlcuiește prin harul cunoașterii dat celor sfinți, prin Duhul Sfânt?

Așadar Sfânta Biserică, prin oamenii Ei sfinți a scris Sfânta Scriptură și S-a străduit să-i păstreze înțelesul timp de aproape 2000 de ani. Cum putea oare un om chiar și Jean Calvin (n. 10 iulie 1509, Noyon — d. 27 mai 1564, Geneva), cu urmașii săi să fure Sfânta Scriptură de la Autorul Ei Hristos Capul și Biserica Trupul și să-i dea înțelesuri mai bune decât Însuși Autorul?

Desigur că noi ortodocșii cunoaștem mai bine Sfintele Scripturi, având înțelesul lor ne rupt prin desprinderi de text în afara contextului, cum se face în erminia protestantă, de aceea existând pe temeiul aceluiași text atâția protestanți care se combat, certându-se între ei.

Erminia Ortodoxă înseamnă a privi un text în legătură cu paragrafele vecine, cu capitolul în care este conținut, cu testamentul din care este luat (Vechi sau nou), cu Întreaga Scriptură, cu Sfânta Tradiție (și nu cu tradiția unor oameni de pe la 1500) care niciodată nu S-a contrazis pe Sine deci nici cu Biblia care este rodul Ei, în legătură cu întreaga creație care este o altă Carte a lui Dumnezeu și în sfârșit cu Teologia (nu cea secundară prin studiu ci cea primară) care vine din vederea duhovnicească a realităților celor veșnice.
Pot lua toată mărturisirea voastră, de acolo de unde m-ai trimis și să o demontez scripturistic, s-o fac arșice, așa, biblic, cum dorești tu. Și... urmarea... tu vei contraargumenta, te vei tulbura, nu vei crede pentru că nu vrei să crezi indiferent de ce ți-am spune și vei pleca, precum ne tot ameninți atât de trist. Nu văd vreun folos nici pentru mine nici pentru tine. Este ca și cum aș vorbi despre Duhul Sfânt în deșert și l-aș întrista.


Dacă însă vrei să abordăm problema așa:



sau așa:



adică cu dragoste, fără prejudecăți, de la inimă la inimă, chiar și folosind minunatele Scripturi, (cele care spun același lucru ca Sfintele Icoane de mai sus, dar în scris), este cu totul altceva.

Ce treabă am eu cu calvinismul. Nu are oare el dreptul să existe în ignoranța lui (după cum ai scris) față de ortodocși? El va da socoteală pentru prostie și lipsă de interes.

Pe mine altceva mă interesează: sufletul tău. Cu tine, nu cu calvinismul, doresc, cu sete, să discut. Chiar acum, înainte de a redeschide calculatorul să dau peste emailul lui Cătălin, am citit o carte foarte frumoasă a unui evreu care a trecut de la iudaism prin calvinism, fiind chiar un pasionat misionar al lor dar până la urmă, pentru că a fost sincer iar nu cu prejudecăți , căutând cu sete adevărul, a ajuns preot ortodox și care chiar pune exact problemele predestinării și altele, după Scripturi dar și după sufletul omenesc, descriind chiar starea prin care a trecut și el, fiind protestant, și care se vede la tine, răzbate din postările tale. Și mă gândeam să te abordez pe mesageria privată să-ți trimit cu poșta, dacă desigur mi-ai fi dat adresa, cartea menționată: "Uimit de Hristos" Pr. James Bernstein

http://www.librarie.net/carti/163872...ames-Bernstein

Și când colo, când mă pregăteam să fac aceasta... ce găsesc... o invitație la duel.

Dragul meu, te refuz de duel! Poți să crezi că sunt laș, că nu sunt cavaler, că nu-mi apăr onoarea... etc. Treaba ta.

În schimb te invit la o agapă de cuvinte. Hai să începem așa. Eu ți-am scris din inimă la ce ești chemat de Hristos. Ți-am dat trimiteri în Sfânta Scriptură. Nu mi-ai răspuns. Acum facem o altfel de agapă, inversă dar în același duh. Tu îmi scrii ce crezi tu, iar nu ce crede unul Calvin, deja mort de 500 de ani, fără să folosești documente linkuri și alte lucruri complicate. Ce crezi tu în inima ta, folosind cuvintele tale iar nu citate. Doar nu vrei să dialoghez cu un PC îndesat cu citate. Eu îți voi răspunde omenește, de la inimă la inimă ce cred eu, folosind cuvintele mele, pe înțelesul tău și de va fi nevoie fi desigur că mă voi folosi de Sfânta Scriptură dar nu ca o armă ci ca o podoabă preaînfrumusețată a dragostei. Așa facem noi ortodocșii, admirăm în tot omul nespusa lui frumusețe de chip al lui Dumnezeu, din care face parte și înfricoșata lui libertate de a refuza pe Dumnezeu. Mărturisim adevărul iar nu silim la el.
Apologia se folosea în alte veacuri, când ereticii omorau pe ortodocși, le distrugeau cărțile și puneau în pericol credința ortodocșilor mai simpli. Apologeții cu tărie combăteau ereziile, nu pentru a convinge pe eretici ci pentru a întări pe ortodocși. Iar acum când (încă, dar pentru cât timp oare?) nu se mai omoară confesiunile între ele ci se apropie prin discuții este timpul pentru o mărturie cum deja cred că ai înțeles că o facem noi:

SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.

Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 30.08.2011 at 04:28:34.
Reply With Quote