View Single Post
  #16  
Vechi 31.08.2011, 01:29:32
cz4000 cz4000 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 21.01.2011
Mesaje: 94
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Calendarul nu este nicidecum o tema dogmatica, ci fiind una stiintifica trebuie tratata din puct de vedere stiintific, adica folosind matematica, astronomia etc. Reamintesc ca Sfintii Parinti de la Primul Sinod Ecumenic (325 d.Hr. Niceea) au preluat intocmai calendarul laic (numit calendarul iulian) folosit de Imperiul Roman, intocmint de oamenii de stiinta ai vremii respective (astronomul Sosigene in anul 46 i.d.Hr in vremea imparatului Iuluius Cezar. Iata deci ca Sfintii Parinti si Biserica Ortodoxa, nu au confundat stiinta cu dogmatica (teologica ortodoxa).
Aici nu discutam despre calendarul civil, ci despre cel bisericesc, care este parte a Sfintei Traditii si exprima si el unitatea Bisericii lui Hristos. De la Niceea s-au intimplat multe lucruri intre timp, crestinii au ajuns sa tina toti sarbatorile la aceeasi data, s-au fixat posturile si s-au mai tinut niste sinoade ecumenice. Asa a ajuns calendarul bisericesc parte a Traditiei, care la noi, la ortodocsi, este Sfinta si de neschimbat. Papa si-a taiat ultimele legaturi cu Ortodoxia la 1582. Ca urmare a acestui eveniment, Parintii Bisericii s-au adunat in trei sinoade ecumenice, la 1583, 1587 si 1593, si au ajuns la concluzia ca nu exista suficienta motivatie din punct de vedere stiintific pentru a opera modificarea unor canoane si a perturba o componenta foarte sensibila a Credintei, Sfinta Traditie, in scopul schimbarii calendarului. Si pentru ca o asemnea initiativa ar fi afectat unitatea Bisericii intr-una din formele sale de manisfestare, i-a anatemizat pe aceia care ar intentiona sa schimbe calendarul. Pentru ca implicatiile intirzierii astronomice a calendarului iulian nu se vor face simtite decit peste multe mii de ani, si parintii bisericii de mai tirziu, in sinoade ecumenice si locale, au confirmat deciziile parintilor de la 1583, 1587 si 1593 (ultima data in 1919). In ciuda acestora, ca urmare a unui “congres” nereprezentativ, patriarhii masoni ai vremii sprijiniti de puterile lumesti impun adoptarea noului calendar in scop declarat ecumenist (vezi documentele “congresului” de la 1923) (n.b. incercarea de justificare din punct de vedere astronomic a venit mult mai tirziu!) Ca urmare a acestor actiuni, Biserica intra in schisma, iar Statul si Biserica Schismatica declanseaza prigoana impotriva celor care au ramas fideli Sfintei Traditii, in anumite perioade violent, si care a durat pina in 1953 in Grecia si 1990 in Romania . Schisma de la 1923 s-a transformat repede in apostazie si prin marturisirea ereziilor ecumenismului si prin subordonare totala puterilor lumesti (in special in tarile comuniste). Astfel, in 1965 anatemele impotriva papei sint ridicate, in ciuda faptului ca ereziile de la 1054 continuau sa fie marturisite si ca multe altele au fost adoptate intre timp, Bisericile Schismatice devin membre active ale Consiliului Mondial Bisericesc, organizatie ecumenista mondiala care isi propune aducerea la acelasi numitor a tuturor religiilor prin compromis, si incheie acorduri cu biserica romano – catolica, cu cele protestante si cu monofizitii prin care se dezic de la invatatura ortodoxa conform careia numai Biserica Ortodoxa este pastratoarea Adevarului si a Adevarului intreg, iar unele Biserici Locale trec la aplicarea acestor decizii administrind taine ereticilor si recunoscindu-le acelora validitatea tainelor.

Calendarul bisericesc a devenit dogma prin deciziile consiliilor ecumenice (ai caror parinti au fost inspirati de Duhul Sfint) de la 1583, 1587 si 1593 care au pus sub anatema orice incercare de schimbare. Toate aceste anateme, confirmate in repetate rinduri de-a lungul anilor, nu au fost ridicate niciodata, sint vii si astazi. Pastrarea pascaliei dupa calendarul iulian a fost o solutie de compromis pentru a evita si intrarea sub anatema Sfintilor Parinti de la Niceea.

Justificarile stiintifice sint total gratuite, ceea ce este dovedit si de faptul ca nu s-a incercat nimic, niciodata, din punct de vedere eclesiologic pentru a crea cadrul necesar care sa permita schimbarea, lucru de inteles, pentru ca este putin probabil sa existe ortodox cu frica de Dumnezeu care sa accepte compromiterea Sfintei Traditii pentru a evita anomalii care vor deveni evidente peste mii si mii de ani! Si-atunci singurul mod de-a deschide o bresa pentru ecumenism prin noul calendar a devenit posibil numai prin samavolnicie si violenta. Ceea ce s-a si intimplat.
Reply With Quote