Pentru cocacoc
Un argument în favoarea opiniei dumneavoastră ar putea fi textul de la Matei5, 17: "Să nu socotiți că am venit să stric Legea sau Proorocii. N-am venit să stric, ci să plinesc". Vă propun să analizăm acest verset scripturistic, înțelegându-l în context.
Hristos n-a venit să strice/desființeze Legea (lui Moise), ci să o plinească, adică să o desăvârșească. Că acesta este sensul textului este ușor de argumentat căci, chiar în următoarele versete, Domnul Iisus precizează faptul că "de nu va prisosi dreptatea voastră pe cea a cărturarilor și a fariseilor, nu veți intra în Împărăția Cerurilor". Ce înseamnă "a prisosi"? A întrece. Deci, dacă ne vom limita la dreptatea fariseilor (se știe că aceștia erau deosebit de stricți în respectarea Legii), nu vom intra în Împărăția iubirii lui Dumnezeu. De ce? Tocmai pentru că fariseii, aplicând doar Legea lui Moise, rămâneau în stadiul de copilărie spirituală, dovedindu-se incapabili de a trece de la stricta dreptate, la dragoste. Se mărgineau la interdicția de a ucide, neînțelegând că respectarea acestei norme morale elementare este necesară, dar nu și suficientă pentru dobândirea mântuirii. Nu trebuie doar să nu-i ucizi pe cei ce te urăsc, ci este absolut necesar, pentru atingerea stării de sfințenie, să înveți a-i și iubi. Nu trebuie doar să nu te închini idolilor, ci ai datoria de a-L iubi pe unicul Dumnezeu adevărat, dăruindu-I Lui, cu deplină încredere, întreaga ta ființă și viață. Nu este suficient, pentru credincioșii lui Hristos, respectarea interdicției de a săvârși adulter... și exemplele pot continua.
Cum reușesc creștinii să "prisosească", prin dreptatea lor, "dreptatea cărturarilor și a fariseilor"? Tot Mântuitorul nostru Hristos ne oferă răspunsul, chiar în continuarea textului evanghelic pe care-l comentăm. Astfel, începând cu versetul 21 din capitolul 5 al Evangheliei lui Matei, Mântuitorul Hristos ne explică (pentru cei care doresc să I se încredințeze) modul în care, depășind etapa Legii Talionului, putem deveni "desăvârșiți" (5, 48) din punct de vedere moral, asemănându-ne astfel cu Tatăl nostru Cel din ceruri. Am citat textul la care mă refer... pe pagina 7 a acestui topic.
Vă rog să observați, în textul de la Matei5, 21-48, în special expresia "ați auzit că s-a zis... Eu însă vă spun vouă".
Sper că ceea ce v-am scris în aceste mesaje v-a fost de folos.
Aștept cu interes răspunsul dvs.
I Timotei1, 8-11:
8.Noi știm că legea este bună, dacă se folosește cineva de ea potrivit legii;9.Știind aceasta, că legea nu este pusă pentru cel drept, ci pentru cei fără de lege și răzvrătiți, pentru necredincioși și păcătoși, pentru necuvioși și spurcați, pentru ucigașii de tată și ucigașii de mamă, pentru omorâtorii de oameni,10.Pentru desfrânați, pentru sodomiți, pentru vânzătorii de oameni, pentru mincinoși, pentru cei care jură strâmb și pentru tot ce stă împotriva sănătoase,11.După Evanghelia slavei fericitului Dumnezeu, cea încredințată mie.
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17)
"Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul)
"Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!"
"Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis)
Câteva gânduri scrise de mine:
http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca
|