Citat:
În prealabil postat de Adriana3
Ma bucur ca ati raspuns pentru ca exact la fel cred si eu, ca si dvs. dar am fost contrazisa. Sunteti partinitor deci :))
Intrebarea era pentru a-i deschide ochii celui care m-a contrazis, el zicand ca prin Euharistie vestim doar moartea pentru ca Ap. Pavel asa a zis, ca vestim moartea Domnului. El nu intelesese ca vestim nu numai moartea dar SI Invierea. Acum ma intreb daca macar pe dvs. va crede pentru ca, dupa intrebarea cu care mi-a raspuns, nu imi pare convins si de partea cu Invierea in ceea ce priveste Euharistia.
Deci revenind, ce baze are in cazul asta sarbatoarea anuala a Patelui?
|
Aici greșești capital. Dacă teologia euharistică e sintetică, înglobând simultan taina pascală mai presus de înțelegerea umană, evenimentele istorice sunt consecutive ca orice evenimente istorice.
Biserica, de-a lungul timpului, n-a urmărit suprapunerea matematică a semnificațiilor peste fapte. Noi nu prăznuim narațiuni, povești pioase, ci înțelesuri "de deasupra cerurilor" cum se arată în icoană, aceasta nefiind o poză a unui eveniment pentrecut undeva, cândva și pierdut în negura trecutului, ci perspectiva înveșnicită a evenimentului ca realitate duhovnicească complexă (și tainică).