View Single Post
  #797  
Vechi 09.09.2011, 04:01:24
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit o mică neînțelegere

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Suntem educati intr-un spirit diferit domnule Anastasiu.Noi am fost invatati ca atunci cand criticam ceva sa fim gata,ca niste barbati,sa stam in fata celor ce vor dori sa ne conteste opinia.
Va las o scena istorica dintr-un film.Sunt convins ca veti sesiza mesajul din ea.Sunt dezamagit,asa ceva este lipsit de onoare.Poate aici a murit definitiv.La noi nu.Puteti invoca ce doriti.Pentru comportamentul dvs noi avem o singura denumire.Da domnule Anastasiu,va consider public un las.
N-ați înțeles mesajul. Nu sunt împotriva discuțiilor cu citate din Sfânta Scriptură ci împotriva discuțiilor cu duh bătăios. Doresc, dacă puteți, să discutăm pe tema predestinării numai cu citate din Sfânta Scriptură, dacă doriți, dar fără ton gen onoare, răzbunare, victorie, asasinat, care pe care etc. În nici un caz nu este constructiv.
Dumneavoastră v-ați supărat că eu nu înțeleg calvinismul iar eu vă răspund: calvinismul cui nu l-am înțeles? Există la dvs. la protestanți moda ca fiecare cititor al Bibliei să o interpreteze, ca un papă infailibil și fiecare să înțeleagă altceva, desigur superior celuilalt. Sunt convins că Jean a crezut altfel decât dumneavoastră și ca atare degeaba îl combat pe el când eu nu știu cum credeți dumneavoastră.

Iar în privința lașității ar însemna să plec de aici și să nu vă răspund. Dar iată stau de față să discutăm. Dumneavoastră până acum ați părăsit terenul discuțiilor de 3 ori și ați intervenit când mă resemnasem că nu putem avea dialog. De altfel, dacă doriți, vă invit la mine acasă pentru o agapă adevărată, vă invit la masă și la discuții autentice din Sfânta Scriptură. Tocmai am avut astfel de dicuții cu o martoră a lui iehova și cu un fost papist actual budist. Comun la ei era o sinceritate a căutărilor adevărului. Oare dumneavoastră o aveți?


Să fac și un mic început, dar vă reamintesc, dacă părăsiți tonul dragostei și iar folosiți praf de pușcă voi întrerupe definitiv discuțiile. Nu-mi place să discut în deșert despre Tainele Duhului Sfânt.

De pildă ne-ați dat două citate ca să susțineți ceea ce înțelegeți dvs. prin predestinare. Eu am să le completez cu cele din jurul lor:


I.Tim.4:1. Dar Duhul grăiește lămurit că, în vremurile cele de apoi, unii se vor depărta de la credință, luând aminte la duhurile cele înșelătoare și la învățăturile demonilor,
I.Tim.4:2. Prin fățărnicia unor mincinoși, care sunt înfierați în cugetul lor.
I.Tim.4:3. Aceștia opresc de la căsătorie și de la unele bucate, pe care Dumnezeu le-a făcut, spre gustare cu mulțumire, pentru cei credincioși și pentru cei ce au cunoscut adevărul,
I.Tim.4:4. Pentru că orice făptură a lui Dumnezeu este bună și nimic nu este de lepădat, dacă se ia cu mulțumire;
I.Tim.4:5. Căci se sfințește prin cuvântul lui Dumnezeu și prin rugăciune.
I.Tim.4:6. Punându-le înaintea fraților acestea, vei fi bun slujitor al lui Hristos Iisus, hrănindu-te cu cuvintele credinței și ale bunei învățături căreia ai urmat;
I.Tim.4:7. Iar de basmele cele lumești și băbești, ferește-te și deprinde-te cu dreapta credință.
I.Tim.4:8. Căci deprinderea trupească la puțin folosește, dar dreapta credință spre toate este de folos, având făgăduința vieții de acum și a celei ce va să vină.
I.Tim.4:9. Vrednic de credință este acest cuvânt și vrednic de toată primirea,
I.Tim.4:10. Fiindcă pentru aceasta ne și ostenim și suntem ocărâți și ne luptăm, căci ne-am pus nădejdea în Dumnezeul cel viu, Care este Mântuitorul tuturor oamenilor, mai ales al credincioșilor.
I.Tim.4:11. Acestea să le poruncești și să-i înveți.
I.Tim.4:12. Nimeni să nu disprețuiască tinerețile tale, ci fă-te pildă credincioșilor cu cuvântul, cu purtarea, cu dragostea, cu duhul, cu credința, cu curăția.
I.Tim.4:13. Până voi veni eu, ia aminte la citit, la îndemnat, la învățătură.
I.Tim.4:14. Nu fi nepăsător față de harul care este întru tine, care ți s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor mai-marilor preoților.
I.Tim.4:15. Cugetă la acestea, ține-te de acestea, ca propășirea ta să fie vădită tuturor.
I.Tim.4:16. Ia aminte la tine însuți și la învățătură; stăruie în acestea, căci, făcând aceasta, și pe tine te vei mântui și pe cei care te ascultă.


Se spune că toată făptura lui Dumnezeu este bună, dacă este bună cum așadar să fie vreuna predestinată la iad. Oare din făpturi nu fac parte și oamenii, ei sunt nefăcuți? Sau poate și iadul este pentru cei buni.

Hristos este așadar Mântuitorul tuturor oamenilor în virtualitate. Se spune mai ales al credincioșilor nu pentru că i-ar mântui pe necredincioși ci pentru că numai ei primesc darul mântuirii fiincă numai ei îl vor. Îl lasă pe Hristos să-l actualizeze în ei. Ceilalți nu vor și de aceea merg în iad, care este locul celor ce refuză veșnic mântuirea.

La sfârșit Sfântul Apostol Pavel îl îndeamnă pe Sfântul Apostol Timotei să ia aminte ca să se mântuie și pe el și pe cei ce îl ascultă. Dacă oricum ar merge la iad sau la rai ce rost ar mai avea luarea aminte și învățătura? Zadarnice ar fi că n-ar modifica nimic din hotărârea lui Dumnezeu!

În același capitol așadar se spune că Dumnezeu este mântuitorul tuturor dar totuși oamenii se mântuie și pe ei înșiși și pe alții. Calvinismul rămâne perplex la aceasta. Cum să se mântuie oamenii singuri?

Numai Ortodoxia care ia toate Contradicțiile părute din Sfânta Scriptură și le explică în Duhul Sfânt, (pentru că nu poate fi adevărat doar ce ne convine din Biblie ci totul ca un întreg) a explicat corect: sinergia. Omul nu poate face nimic fără Dumnezeu dar nici Dumnezeu nu poate face nimic cu mântuirea lui dacă aceasta nu se învoiește. Depinde la fel de mult și de Unul și de altul ca să ne mântuim. Cum Dumnezeu vrea ca toți să ne mântuim înseamnă că decizia finală este a omului să primească sau nu darul. Altfel nici n-ar fi pedepsit în iad omul dacă vinovat ar fi Dumnnezeu că la predestinat acolo. Ar însemna că Dumnezeu este nedrept. Să nu fie în veac! Dar în același timp dacă cel ce decide de vrea sau de nu vrea este omul, acesta însă nu poate să se mântuiască singur pentru că mântuirea este îmbrățișarea lui Dumnezeu și doar Acesta ca un Atotputernic îl poate smulge din iad pe neputinciosul om. Acesta este Adevărul Omul nu poate face nimic ca să se mântuiască decât să se învoiască să fie mântuit de Dumnezeu iar Dumnezeu face totul ca Să-i mântuiască pe toți mai puțin să-i oblige, pentru că nu vrea din dragostea de a-i vedea desăvârșiți dumnezei după har, desăvârșiți liberi. Mântuirea fiind asemănarea cu Dumnezeu dacă omul ar fi silit să se mântuiască n-ar mai fi asemenea cu Dumnezeu pe Care nu-L poate constrânge nimeni și nimic. Tocmai ca să-i facă pe oameni asemenea Lui i-a făcut atât de minunați încât să nu-i poată constrânge nici satana cu tot iadul nici alți oameni și nici măcar El Însuși. De aceea și ajung în iad sau rai pentru că este rodul libertății lor de a decide.

I.Tim.2:3. Că acesta este lucru bun și primit înaintea lui Dumnezeu, Mântuitorul nostru,
I.Tim.2:4. Care voiește ca toți oamenii să se mântuiască și la cunoștința adevărului să vină.
I.Tim.2:5. Căci unul este Dumnezeu, unul este și Mijlocitorul între Dumnezeu și oameni: omul Hristos Iisus,
I.Tim.2:6. Care S-a dat pe Sine preț de răscumpărare pentru toți, mărturia adusă la timpul său.
I.Tim.2:7. Spre aceasta am fost pus propovăduitor și apostol (adevăr grăiesc în Hristos, nu mint) - învățător neamurilor, în credință și adevăr.
I.Tim.2:8. Vreau deci ca bărbații să se roage în tot locul, ridicând mâini sfinte, fără de mânie și fără șovăire.
I.Tim.2:9. Asemenea și femeile, în îmbrăcăminte cuviincioasă, făcându-și lor podoabă din sfială și din cumințenie, nu din păr împletit și din aur, sau din mărgăritare, sau din veșminte de mult preț;
I.Tim.2:10. Ci, din fapte bune, precum se cuvine unor femei temătoare de Dumnezeu.


Vezi că S-a dat Hristos preț de răscumpărare pentru toți, că noi nu putem aduce nimic ca să ne răscumpărăm, noi nu putem decât doar ca să acceptăm (dacă vrem) darul (iar nu să-l merităm, că nimeni nu merită un asemenea dar, noi toți suntem datori să facem ce facem) adică să zicem da prin primirea Credinței și Adevărului (= Ortodoxie) propovăduite de Sfântul Apostol Pavel, fără șovăială, prin rugăciune și fapte bune.

Așadar ca să nu vorbim în deșert, ne spuneți și nouă ce credeți dumneavoastră prin predestinare, să aflăm și noi cum este confesiunea numită scotlandism?
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.

Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 09.09.2011 at 04:53:12.
Reply With Quote