Citat:
În prealabil postat de catalin2
Ti-am scris si tie mesaj, nu ti-am scris direct pentru ca mi-e frica sa nu incepem o alta discutie de 100 de pagini pe tema asta.
Nu ai inteles cu jignirile, spuneam ca tu crezi ca daca ortodocsii spun ca Iisus nu a folosit azimile (sau ca nu exista primat papal) insemana ca avem ceva cu catolicii si chiar ii uram, chiar mie mi-ai spus asta. Si spuneam in continuare ca in virtutea acestei logici, daca tu spui ca BO se inseala, ca ortodocsii gresesc si nu s-a folosit azima, ci paine, nu ar insemna ca ai ceva cu ortodocsii, ca esti impotriva lor? Sper ca ai inteles, ca sa nu mai repet.
|
Ceea ce sigur ti-am spus este ca minti. Niciodata nu am afirmat ceea ce spui tu. Iar logica de dupa iti apartine in exclusivitate. Pornesti deci de la minciuni, apoi aplici o logica absolut personala care iti apartine tie, si apoi rezultatul la toate astea mi-l pui mie in carca, ca si cum mi-ar apartine mie, si inca sub forma de barfa, cu pretextul ca o confruntare directa ar duce la 100 de pagini. Rusine.
Pana una alta, tocmai am fost admisa la Facultatea de Teologie Catolica din oras, o sa pregatesc o diploma de Bacalaureat canonic. Am stat azi de vorba cu cel care tine cursul despre Crez, o discutie foarte interesanta. I-am spus parerea ortodocsilor despre Filioque si mi-a raspuns ca personal considera ca fratii ortodocsi au dreptate, sunt mai fideli Evangheliei
in acest punct , si a subliniat "in acest punct". Dupa care a continuat spunand ca asta nu-l impiedica sa fie catolic. I-am replicat ca tocmai ca acest punct este motiv pentru ortodocsi sa stea in schisma. Mi-a zis ca asa este, Filioque si primatul Papal, onorific si jurisdictional. Daca pe cel onorific ortodocsii nu il contesta, sunt impotriva celui jurisdictional. Si a continuat zicand ca personal considera ca fratii ortodocsi au dreptate in legatura cu cel jurisdictional pentru ca biserica primului mileniu era mai liberala, autocefala, insa puterea romana a vrut sa centralizeze biserica. DAR nu poate sa nu constate si partea negativa a autocefaliei: transformarea in biserici nationale si
nationaliste (si a accentuat cuvantul "nationaliste"). I-am dat dreptate in tot ceea ce a zis. Dupa ce am plecat sa finalizez inscrierea la secretariat, mi-a revenit un gand mai vechi: faptul ca bisericile ortodoxe sunt mai putin afectate de secularismul lumii moderne sta tocmai in aceasta amestecare cu identitatea nationala, fenomen intalnit inca si mai accentuat la evrei si la musulmani.
Si doar ca titlu informativ, la anul ma inscriu si la Facultatea Ortodoxa de la Paris, trebuie sa recitesc Biblia integral caci voi avea intrebari din Vechiul si Noul Testament, si voi termina totul, daca da Domnul, cu un master despre ecumenism la Venetia unde deja m-am interesat si se poate face la distanta. Ca atare, sper ca macar de aici inainte sa incetezi sa ma acuzi cu cuvintele de mai sus tocmai pe mine. Ti-ai gresit clientul.