View Single Post
  #824  
Vechi 12.09.2011, 07:42:07
Scotland The Brave
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit PARTEA a-II-a.TEZA II:ALEGEREA NECONDITIONATA

PARTEA III

Mantuirea vine de la Domnul(Iona 2:9)dar Dumnezeu nu-I mantuieste pe toti.De ce?EL mantuieste intradevar pe unii,de ce nu-I mantuieste si pe altii?Pentru ca sunt prea pacatosi si inraiti?Nu,fiindca apostolul a scris : ,,O, adevarat si cu totul vrednic de primit este cuvantul care zice: "Hristos Isus a venit in lume ca sa mantuiasca pe cei pacatosi", dintre care cel dintai sunt eu.”(I Timotei 1:15).Prin urmare daca Dumnezeu l-a salvat pe cel dintai dintre pacatosi,inseamna ca nimeni nu este exclus din pricina pacatoseniei lui.Atunci de ce nu-I mantuieste Dumnezeu pe toti?Fiindca unii au inima prea impietrita pentru a fi castigati?Nu,fiindca despre poporul cu inima cea mai impietrita Dumnezeu a spus: ,, Le voi da o alta inima si voi pune un duh nou in voi. Voi lua din trupul lor inima de piatra si le voi da o inima de carne”(Ezech 11:19).Atunci sa fie din cauza ca unii sunt atat de incapatinati,atat de indaratnici,atat de sfidatori(Iov 21:14-15),incat Dumnezeu este incapabil sa-I castige pentru Sine?Nu,fiindca harul lui Dumnezeu nu poate fi oprit: ,, Si asa erati unii din voi! Dar ati fost spalati, ati fost sfintiti, ati fost socotiti neprihaniti, in Numele Domnului Isus Hristos si prin Duhul Dumnezeului nostru.”(I Corinteni 6:11).

Cei nemantuiti sunt pierduti pentru ca refuza sa creada.Ceilalti sunt salvati pentru ca au crezut.Dar de ce acestia din urma cred?Sa fie din cauza ca sunt mai inteligenti decat semenii lor si discern mai repede nevoia de mantuire?Sa piara gandul acesta caci :,, Caci cine te face deosebit? Ce lucru ai pe care sa nu-l fi primit? Si daca l-ai primit, de ce te lauzi ca si cum nu l-ai fi primit?”(I Corinteni 4:7).

Dumnezeu Insusi este diferenta intre cei alesi si cei lasati in voia sortii lor,fiindca este scris despre cei ce sunt ai Lui: ,, Stim ca Fiul lui Dumnezeu a venit si ne-a dat pricepere sa cunoastem pe Cel ce este adevarat. Si noi suntem in Cel ce este adevarat, adica in Isus Hristos, Fiul Lui. El este Dumnezeul adevarat si viata vesnica.”(I Ioan 5:20).Credinta este darul lui Dumnezeu(Efeseni 2:6-8)si nu toti au credinta(II Tes 3:2),si prin urmare Dumnezeu nu acorda tuturor darul acesta.Atunci cui ii ofera EL acesta favoarea mantuitoare? Raspunsul nostru este ca o ofera alesilor Lui: ,,Neamurile se bucurau cand au auzit lucrul acesta si preamareau Cuvantul Domnului. Si toti cei ce erau randuiti sa capete viata vesnica au crezut.”(FA 13:48).De aceea citim despre ,, credinta alesilor lui Dumnezeu”(Tit 1:1).

Este Dumnezeu suveran sau nu in deciziile Sale?Sunt unii care se vor ridica impotriva judecatii si voii Sale?Raspunsul este simplu si clar,dureros pentru mandrie,dar este raspunsul lui Dumnezeu: ,, Nu pot sa fac ce vreau cu ce-i al meu? Ori este ochiul tau rau, fiindca eu sunt bun? Tot asa, cei din urma vor fi cei dintai, si cei dintai vor fi cei din urma; pentru ca multi sunt chemati, dar putini sunt alesi”(Matei 20:15-16).Unul din capitolele biblice clasice care afirma cu cea mai mare tarie suveranitatea absoluta a lui Dumnezeu in mantuire,cu privire la faptul ca EL a hotarat destinul fapturii Sale, este capitolul 9 din Romani.O sa dam spre exemplu fie si versetele 21-23: ,, Nu este olarul stapan pe lutul lui, ca din aceeasi framantatura de lut sa faca un vas pentru o intrebuintare de cinste, si un alt vas pentru o intrebuintare de ocara? Si ce putem spune, daca Dumnezeu, fiindca voia sa-Si arate mania si sa-Si descopere puterea, a suferit cu multa rabdare niste vase ale maniei, facute pentru piere; si sa-Si arate bogatia slavei Lui fata de niste vase ale indurarii pe care le-a pregatit mai dinainte pentru slava”.

Versetele citate il prezinta pe omul cazut la fel de inert si neputincios ca si o bucata de lut fara viata.Nu exista nici o diferenta intre cei alesi si cei lasati,lucru conformat de Efeseni 2:3.Versetele arata ca destinul fiecaruia este hotarat doar de voia lui Dumnezeu si slava Lui ca este asa,fiindca daca ar fi fost dupa voia omului nu se mai mantuia nimeni.Recunoastem ca este umilitor pentru inima mandra a fapturii,sa vada ca in mainile lui Dumnezeu toata omenirea este precum lutul in mainile olarului.In zilele noastre,pline de fala omeneasca,de mandrie intelectuala si zeificare a omului,noi declaram ferm ca olarul face vasele pentru sine si ca oricat s-ar lupta omul cu Ziditorul sau,realitatea este ca omul nu este decat lut in mainile Olarului Ceresc,si ca EL isi modeleaza vasele doar dupa voia si Sfatul Sau.

Dumnezeu isi revendica dreptul indisputabil de a face ce vrea cu ce-I apartine.Revolta nu face decat sa confirme ca vasele de manie exista si ca graul si neghina,prin intelepciunea si planul Sau,vor sta impreuna pana la final cand Dumnezeu le va desparti pentru totdeauna.Dumnezeu nu numai ca are dreptul de a face ceea ce doreste ci si ca efectiv face acest lucru.Inainte de intemeierea lumii,neamul omenesc a stat in fata Lui iar dintre ei a ales un popor pe care l-a predestinate sa fie asemenea chipului Fiului Sau si i-a randuit spre viata vesnica.Toate artificiile ingeniozitatii omenesti au fost folosite pentru a toci adevarul unor afirmatii precum cea din FA 13:48.

Nimic nu va reconcilia adevarul majestuos din ele cu mintea si firea umana. Astfel de incercari agreseaza atat limba cat si logica elementara.Noi citim: ,, Si toti cei ce erau randuiti sa capete viata vesnica au crezut.”Nu vom denatura textul pentru satisfacerea iluziilor omenesti,a invataturilor si traditiilor care preamaresc vointa omului in detrimental dreptului divin absolut.Textul arata clar ca era un numar,erau stabiliti dinainte si ei si doar ei au crezut,conform la ceea ce era stabilit.Este gresit sa dea Dumnezeu harul Sau intentionat?Ar fi mai bine sa-l dea la intimplare sau cui considera omul?Lasam cui doreste a doua posibilitate,daca asta ii satisface orgoliul si firea sa pacatoasa si noi vom sustine,pana vom ajunge-n fata Domnului, prima optiune,a suveranitatii Lui absolute.

Last edited by Scotland The Brave; 12.09.2011 at 08:00:16.
Reply With Quote