View Single Post
  #3360  
Vechi 12.09.2011, 12:01:14
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Este o concluzie greșită. La Ioan 13:1-2 scrie clar că cina Domnului a avut loc înainte de praznicul Paștilor. Apoi la Ioan 19:14 scrie clar că acea zi în care Iisus a fost dat lui Pilat, iar apoi răstignit era ziua pregătirii Paștilor. Apoi la Ioan 19:31, scrie exact același lucru; de aici se mai înțelege și faptul că paștile cădeau în acel în chiar într-o zi de sabat. Asta este ceea ce se înțelege din acel verset.
Este ceea ce dvs. doriti sa intelegeti din acel verset ignorand toate celelalte 3 Evanghelii care spun cu totul altceva, spun negru pe alb ca Cina a fost exact Pastele sacrificat si gatit in ziua dinainte de Pasti si mancat apoi dupa apus, deci de Pasti. Este altceva decat ceea ce intelegeti dvs. dintr-un singur verset de la Ioan. Doriti sa numar de cate ori Cina este desemnata cu cuvantul "Pasti" in cele 3 Evanghelii? O fac si pe asta daca doriti. Cina a fost de Pasti dupa spusele a 3 evanghelisti, si aceasta prima zi de Pasti in care a fost rastignit Domnul a cazut inainte de Sabat dupa spusele lui Ioan, deci prima zi de Pasti, cu rastignirea, a fost intr-o vineri. Ca atare mentiunea lui Ioan ca zi pregatitoare Sabatului si in acelasi timp zi pregatitoare a Pastelui, nu poate fi inteleasa in acest context decat ca si ziua pregatitoare Sabatului Pascal, al marelui Sabat care a avut loc in 16 Nissan.

Si de aici porneste si controversa catolico-ortodoxa: catolicii vad scris negru pe alb ca este vorba de Cina pascala fara sa-si dea osteneala sa armonizeze aceasta informatie cu ce spune Ioan, iar ortodocsii fac invers, vad ce spune Ioan fara sa armonizeze cu cele spuse de primele 3 Evanghelii. Cand si unii si altii vor armoniza toate Evangheliile si le vor intelege impreuna, se va ajunge la pace.

Last edited by Adriana3; 12.09.2011 at 12:07:58.