Subiect: Papalitatea
View Single Post
  #1849  
Vechi 12.09.2011, 16:23:49
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Fiindcă asta a fost intenția Domnului nostru. El a chemat 12 apostoli, egali în demnitate apostolică (episcopat), dar pe unul dintre ei l-a chemat la o slujire deosebită de a celorlalți. Numai lui i-a schimbat numele avut înainte (i-a dat nume), așa cum făcuse cu Adam, cu Avraam/Avram, cu Iacob/Isarel. Numai lui i-a spus "pe tine voi întemeia Biserica Mea". Numai pentru el plătește impozit templului, prin pescuirea minunată, când îi spune lui Petru să plătească "pentru Mine și pentru tine". Numai lui îi încredințează corabia care este Biserica Sa cât timp el lipsește o vreme, mergând pe munte și pe el îl ajută, în furtună, când corabia e cât pe ce să se piardă. Lui îi spune pe malul Tiberiadei să pască oile Sale, cheile și puterea de a lega și dezlega, pe care le dă tuturor apostolilor, numai lui le dă în chip deosebit și numai pentru el se roagă, în rugăciunea pentru unitatea Bisericii, numai lui cerându-i "să întărească pe frații săi".

Noi credem că Biserica, instituție ce Îl are pe Cristos în capul unghiului, îl are pe Petru la temelia ei. Episcopii (și preoții) sunt stâlpii de susținere. Iar noi, laicii, asemenea cărămizilor acestui edificiu.

Dincolo de argumentele biblice, mai credem că este necesară comuniunea cu papa, fiindcă Biserica este Armata lui Cristos, este Ecclesia Militans, care are nevoie de un centru unic de comandă. Așa cum o parohie are mai mulți preoți, în principiu egali în preoția lor, dar numai unul este paroh, așa cum o eparhie poate avea mai mulți episcopi, dar unul este capul eparhiei, tot așa, la nivelul ei universal, Biserica este bine să aibă un cap văzut.

Această "Biserică văzută", această Ecclesia Militans, este oglindă și antitip al Bisericii Cerești. Ordinea monarhică de aici, de jos, reflectă și este în comuniune cu ordinea monarhică de sus. În acest sens îl vedem pe papa ca fiind "vicarul lui Cristos".
Petru nu este singurul căruia i se schimbă numele, ci mai este unul căruia i se schimbă numele, și acela este sfântul Paul, din Saul cum era în prealabil.

Apoi, referitor la pasajul cu biserica luptătoare și cu ordinea monarhică, în cartea aposlipsei lui Ioan, la Apocalipsa 21:14 "Iar zidul cetății avea douăsprezece pietre de temelie; și pe ele, douăsprezece nume, ale celor doisprezece apostoli ai Mielului." când se vorbește despre pietrele de temelie ale cetății noului Ierusalim, ca pietre de temelie sunt specificați cei 12 apostoli, și nu doar apostolul Petru. Viziunea catolică este aceea că Petru este fundamentul, piatra de temelie, însă versetul de mai sus ne descoperă ca pietre de temelie ale noului Ierusalim pe cei 12 apostoli, și nu exclusiv pe Petru, și mai mult, piatra lui Petru nu este piatră de temelie a celorlalte pietre de temelie cu numele celorlalți apostoli.