Subiect: Purgatoriul
View Single Post
  #87  
Vechi 14.09.2011, 18:42:38
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Referitor la blogul respectiv, al lui Mihai Sârbu. Și la articolul său despre purgatoriu.

http://mihaisarbu.wordpress.com/2010...luare-biblica/

Referitor la versetele cunoscute de la întâia epistolă către corinteni, autorul trage următoarea concluzie:
Citat:
In concluzie, Avem de-a face in acest pasaj cu trei rezultate posibile ale eforturilor noastre de a cladi Templul lui Dumnezeu (care e Biserica in general si fiecare credincios in special): Iad, Rai si inca ceva. Acel ceva, care este un foc purificator, catolicii il numesc Purgatoriu.
Concluzie care nu se suține și am să spun și de ce, deși am mai scris și în mesajul anterior.

Întâi autorul induce acea idee comună despre cele trei "locuri", chiar dacă nu le numește, dând impresia doar unor trei rezultate sau stări. Totuși, destinații finale nu pot fi decât două, și anume mântuirea sau nemântuirea. Luat așa mai mult la mișto, pentru că aici este vorba despre aceia care au zidit pe temelia care este Hristos. Însă cum se vor mai mântui cei care nu au zidit pe această temelie? Dacă se vor mântui.

În al doilea rând ceea ce autorul se face că nu vede este faptul că "focul" acestei judecăți, acestei încercări, acestei "purificări", dacă vreți, este același foc prin care vor trece și cei care moștenesc Raiul. Practic vorbim despre unul și același foc atât pentru cei care primesc răsplată, cât și pentru cei care suferă pierdere. Nu sunt două focuri diferite, nu sunt două spații diferite. Focul este unul singur. Întâlnirea cu focul judecății sau al încercării divine este experimentată în chip diferit în funcție de calitatea persoanei. Adică de felul în care a zidit pe temelia pusă de apostoli. Dar focul celor "purgați" nu este altul decât focul care i-a încercat pe cei răsplătiți. Și nu este nici altul decât focul care îi va condamna pe cei vrednici de condamnare.

Cum înțeleg aceste versete, nu există un loc sau un spațiu al purgatorului. În exact același foc care pe alții îi duce la răsplătire, alții sunt duși la a suferi pierderea răsplății. Prin focul încercării, prin focul judecății, al cântăririi, al "purgației", trec atât cei care vor fi răsplătiți, cât și cei care vor suferi, temporar se înțelege pentru că în cele din urmă s-ar mântui (cam "în fundul gol", dar să trecem peste asta deocmadată). Dar focul este unul și același și vizează ambele categorii, nu doar una dintre ele. Ambii trec prin focul încercării, dar interacțiunea cu același foc al "dovedirii" este diferită. Răsplătirea sau suferința temporară pe care pare a o indica sfântul Paul nu sunt decât urmări ale încercării aceluiași foc. Nu se poate deduce că ar exista nu știu ce locuri, focuri sau spații distincte.
Reply With Quote