Citat:
În prealabil postat de nutucutu
In primul rind multumesc pentru completari, mult mai bine documentate si exprimate. Pe de alta parte, am tot asteptat si eu raspunsurile la intrebarile ridicate. Pentru ca in afara de faptul ca adventistii sustin ca Isus nu mai ramine impreuna cu cel care moare, ei sustin ca Isus, dupa ce a fost rastignit pe cruce, a fost mort. El, Viata insasi, era in fapt mort.
Atunci intreb si eu: cum poate Dumnezeu sa moara? Cel necreat, necuprins, care a creat cerul si pamintul? Practic adventistii il reduc pa Domnul nostru Isus Cristos la conditia de om obisnuit (nu e nici macar primul care a inviat din morti. I-am intrebat si eu cum a fost posibil ca ucenicii sa-i vada pe Moise si Ilie la Schimbarea la Fata, in conditiile in care nu exista viata dupa moartea fizica, iar ei mi-au spus ca acestia au inviat din morti inaintea Domnului nostru). In fapt ajung la concluzia ca acestia nu vad si nu sustin Dumnezeirea Domnului nostru;iar sfintul apostol Ioan spunea in una din epistole ca antihristul e acela care marturiseste ca Dumnezeu nu s-a intrupat.
|
Nutucutu, n-ai pt. ce sa-mi multumesti. Am mai zis pe aici, cred ca erezia adventista cu inconstienta lui Hristos provine din intelegerea gresita a dogmei Intruparii, a unirii celor doua firi ale lui Hristos intr-un singur ipostas.
In zadar i-am tot intrebat pe adventisti cum se poate ca Singura Persoana din Univers care are 2 Firi (si umana si divina), 2 firi strans si indisolubil unite, nedespartite si nedespartibile, adica fire umana indisolubil unita cu Firea celorlate Doua Persoane ale Sfintei Treimi (Tatal si Duhul Sfant), cum se explica ca atunci cand i-a murit DOAR firea umana, a ramas totusi inconstienta, ca si cum in Hristos, latura spirituala a firii Lui umane nu e unita cu firea divina cea vesnic vie si vesnic constienta de sine?
In zadar i-am tot intrebat cum se poate sa nu se opuna cu vehementa unei asemenea elucubratii halucinante ca Hristos ar putea fi in stare de inconstienta pe timpul mortii, in conditiile in care diavolii sunt tot timpul constienti? E o imposibilitate ontologica ca Cel Vesnic Viu sa fie mort iar diavolii sa fie vii.
Cum se poate sa nu se opuna cu vehementa, necum sa mai si popularizeze erezia ca insusi Unul din Treimea cea nedespartita poate fi imobil sufleteste, inconstient, nu se poata manifesta, in timp ce diavolii pot bine-mersi sa se manifeste cum au chef?
Daca Hristos a fost inconstient cand a murit, inseamna ca nu are fire divina, intrucat firea divina e VESNIC VIE SI VESNIC CONSTIENTA. Daca Hristosul in care cred adventistii nu are fire divina vesnic constienta, INSEAMNA ca nu e Dumnezeu si om si deci e un hristos mincinos si fals, altul decat Hristosul in care credem noi.
Ori recunosc pe fata ca Hristos nu are doua firi nedespartite, ci doar fire umana si atunci nu e Dumnezeu, ori
daca nu se opun public inconstientei, trebuie sa recunoasca, tot pe fata ca un Ipostas divin s-a auto-desfiintat pe Sine prin moarte, ceea ce duce la concluzia ca a existat un timp cand Sf. Treime a devenit Sf. Doime.
Eu, una nu-mi dau seama cum de nu sesizeaza in ce erezie demonica cred cu atata vehementa! Doamne Sfinte, miluieste!
Cu durere si cu dragoste.