View Single Post
  #834  
Vechi 19.09.2011, 02:58:30
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Dragului meu Scoțian care preferă să meargă la polul nord, decât la Hristos 1

Din start, sunt două greșeli:
1. Numele Domnului Iisus Hristos este mutilat, arătând necredința în realitatea că este Dumnezeu. Așadar vă întreb: credeți că este Creatorul cerului și al pământului? Pentru amănunte despre numele lui Iisus vezi:
Citat:
În prealabil postat de ALEXANDRU ANASTASIU Vezi mesajul
Maica Domnului și Biblia sectară. Citat: În prealabil postat de Scotianul
2. Sfânta Evanghelie nu este proclamată de scoțieni ci de Sfinții Apostoli. Deci important este ca să nu avem o confesiune scoțiană, locală, apărută în timp, precum ciupercile după ploaie, ci una apostolică, de pe timpul lui Hristos.
Gal.3:28. Nu mai este iudeu, nici elin; nu mai este nici rob, nici liber; nu mai este parte bărbătească și parte femeiască, pentru că voi toți una sunteți în Hristos Iisus.

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Cine conduce astazi mersul lumii?
Acum urmează o filozofie deșartă, o succesiune de truisme, pe care o poate face și un elev din liceu. Diferența o face tonul care este foarte disprețuitor. Tipic de altfel celor ce se închină unui Dumnezeu mânios.

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
[font=Verdana]Scripturile afirma ca Dumnezeu sade pe scaunul Sau de domnei si ca deciziile sunt in mainile Lui.EL conduce toate lucrurile,dupa sfatul voii Sale.Vointa lui este ireversibila,EL este absolute suveran in fiecare domeniu al vastei lui Imparatii.Nu sunt decat doua alternative:Dumnezeu sa stapineasca sau sa fie stapinit,sa implinesca voia Sa sau faptura sa-I zadarnicesca planurile.
Deja când încep să expună teologia calvină textul se zbate spectaculos și fraudulos la extreme care nicidecum nu sunt caracteristice pinguinilor darămite celor ce primesc cinstea de a avea Sfinte Moaște.
Libertatea omului este deplin anulată, nepomenindu-se nimic de ea. Este tocmai vederea extremă care anulează adevărul. Nu se pune problema ca omul să decidă pentru Dumnezeu și restul făpturii, mutilând libertatea lor dar nici Dumnezeu să fie suveran peste libertatea omului. Deci nu e valabilă nici o extremă nici cealaltă. Decizia lui Dumnezeu pentru întreaga făptură este cu adevărat absolută, dar o decizie a absolutei iubiri iar nu a absolutei mânii. În decizia lui, fiindcă atotputernicia Sa constă în smerenia Sa uriașă, este ca în mod absolut omul să decidă cele privitoare la soarta sa personală, istorică și veșnică. Așadar Dumnezeu Se supune voii făpturii Sale pentru a o face și pe ea, de fapt pe om, asemenea Sieși, adică deplin liber la modul absolut pentru sine. Deci amândouă extremele de fapt nu se împlinesc ci este valabilă uriașa dragoste a lui Dumnezeu care le îmbină pe amândouă și încă pe Sfânta Cruce.
Ps.5:12. Că Tu vei binecuvânta pe cel drept, Doamne, căci cu arma bunei voiri ne-ai încununat pe noi.

nici iadul, nici satana cu toți dracii și nici însuși Dumnezeu nu pot a sili pe om să facă ceva, dacă omul nu vrea pentru că așa ne-a iubit Dumnezeu:

Fac.1:26 Și a zis Dumnezeu: “Să facem om după chipul și după asemănarea Noastră, ca să stăpânească peștii mării, păsările cerului, animalele domestice, toate vietățile ce se târăsc pe pământ și tot pământul!”

Vedeți, deși Dumnezeu:

I.Tim.2:4. voiește ca toți oamenii să se mântuiască și la cunoștința adevărului să vină.

Nu-i poate sili, lăsându-le deplina libertate să voiască sau să respingă

Marcu 8:34. Și chemând la Sine mulțimea, împreună cu ucenicii Săi, le-a zis: Oricine voiește să vină după Mine să se lepede de sine, să-și ia crucea și să-Mi urmeze Mie.

Apoc.3:20. Iată, stau la ușă și bat; de va auzi cineva glasul Meu și va deschide ușa, voi intra la el și voi cina cu el și el cu Mine.

Dumnezeu nu este violator ci Mire.
Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Ajungand la acesta concluzie realizezi ca orice boala grava are nevoie de un remediu pe masura.Oamenii sunt satui de platitudini si generalitati si nu exista ceva care sa dea mai multa vigoare spirituala decat o intelegere scripturala a intregului character al lui Dumnezeu:
E adevărat, dar scoțienii, deși rude în istorie cu noi, dar fiind mutilați de calvinism nu o au. Sunt plați și generali și nu înțeleg defel Sfânta Scriptură. Dacă nu înțeleg esența Ei:

I.Ioan 4:8. Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire.

Cum ar putea ei să dea la alții ceea ce nu au.
Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Multi presupun ca EL nu este decat un spectator de la distanta,care nu se implica direct sau daca o face o face limitat,la granita cu vointa omului pacatos.Ce impietate.Omul are vointa dar si Dumnezeu are.Omul este inzestrat cu putere dar Dumnezeu este atotputernic.Lumea materiala este guvernata de legi dar in spatele lor este Legiuitorul.Omul este o simpla faptura iar Dumnezeu este Creatorul iar ,, Dumnezeu tare”(Isaia 9:6) exista cu ere nesfarsite inainte ca omul sa vada lumina.EL avea facute planurile Sale inainte de intemeierea lumii iar pentru ca EL este infinit in putere,iar omul finit,planul si scopurile Lui nu pot fi zadarnicite de faptura mainilor Sale.Daca porniti de la lume in cautarea lui Dumnezeu atunci s-ar putea ca Dumnezeu sa para a nu avea nici o legatura cu ea.Insa daca incepi cu Dumnezeu si apoi iti indrepti privirea spre lume atunci se va face lumina.Fiindca Dumnezeu este sfant,mania Lui arde impotriva pacatului.Fiinca este neprihanit Judecata Lui se abate impotriva celor ce se razvratesc.Fiindca EL este credincios EL isi va tine promisiunile neschimbate pana la capat.Fiindca este omnipotent nimeni nu poate sa i-se impotriveasca sau,si mai putin,sa rastoarne sfatul Voii Lui.Pentru ca este omniscient nici o dificultate nu-I descumpaneste intelepciunea.
Presupunerea că este doar spectator la distanță este a papiștilor. Iar opinia că omul nu este atotputernic în decizia privind soarta sa și că nu este veșnic în alegerea sa este a calvinilor și a altor protestanți, dar nu a Sfintelor Scripturi:
Matei 25:46. Și vor merge aceștia la osândă veșnică, iar drepții la viață veșnică.
Osânda și răsplata este veșnică din cauză că oamenii au decis să fie veșnic cu Dumnezeu sau să fie veșnic fără de Dumnezeu. Dumnezeu n-a putut să-i silească, după cum ar fi vrut. Adică să fie toți cu El.
După cum și greșesc când spun că Dumnezeu este neschimbător în hotărârea Sa. El se schimbă după a noastră pocăință:
4 Reg.20:1. În zilele acelea s-a îmbolnăvit Iezechia de moarte și a venit la el Isaia proorocul, fiul lui Amos, și i-a zis: “Așa grăiește Domnul: Fă testament pentru casa ta, căci nu te vei mai însănătoși, ci vei muri!”
4 Reg.20:2. Atunci s-a întors Iezechia cu fata la perete și s-a rugat Domnului,
4 Reg.20:3. Zicând: “O, Doamne, adu-ți aminte că am umblat înaintea feței Tale cu credință și cu inimă dreaptă și am făcut cele plăcute în ochii Tăi!” Și a plâns Iezechia tare.
4 Reg.20:4. Isaia însă nu plecase încă din cetate, când a fost cuvântul Domnului către el și i-a zis:
4 Reg.20:5. “Întoarce-te și spune lui Iezechia, stăpânul poporului Meu: Așa zice Domnul Dumnezeul lui David, strămoșul tău: Am auzit rugăciunea ta și am văzut lacrimile tale; te vei vindeca și a treia zi te vei duce în templul Domnului;
4 Reg.20:6. Și voi mai adăuga la zilele tale cincisprezece ani și din mâna regelui Asiriei te voi izbăvi pe tine și cetatea aceasta o voi apăra pentru Mine și pentru David, robul Meu!
Iar exemplele sunt nenumărate, aproape la tot pasul în viață și în Sfânta Scriptură.
De aceea scoțienii și calvinii într-un glas ajung iarăși la aceeași concluzie hulitoare că Dumnezeu este mânios și răzbunător. Îl văd „inflexibil” pentru că inflexibili sunt ei.
Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Iar pentru aceste considerente,pentru ca Dumnezeu este Cel ce este si asa cum este,se poate vedea pe pamint ceea ce se vede-n present:judecatile Lui incep sa se reverse iar dreptatea lui inflexibila in fata raului si Sfintenia Lui imaculata determina tot ceea ce se desfasoara acum in fata ochilor dvs.Diferenta fundamentala dintre omul credintei si necredincios este ca necredinciosul este din ,,lume”judeca totul dupa standardele lumii,vede lumea din perspectiva simturilor si a timpului si cantareste totul in balanta intelegerii lui firesti,dorind sa decida asa cum vrea.Omul credintei il aduce pe Dumnezeu in toate,priveste totul din punctual Lui de vedere,evalueaza valorile dupa standardele spirituale si priveste viata doar in lumina vesniciei.Procedand astfel el primeste ceea ce vine din mana lui Dumnezeu,linistea in mijlocul furtunii,bucuria in nadejdea Slavei Lui.
Aici iar observăm un snobism de tip gnostic. Omul credinței trece prin cele trei faze, dacă vrea, iar nu dacă e silit de predestinația lui Dumnezeu, de la cunoștința trupească la cea sufletească la cea duhovnicească. Și de multe ori pleacă spre cunoașterea lui Dumnezeu de la această lume, care este o carte minunată pentru contemplația lui Dumnezeu:
Ps.18:1. Cerurile spun slava lui Dumnezeu și facerea mâinilor Lui o vestește tăria.
Ps.18:2. Ziua zilei spune cuvânt, și noaptea nopții vestește știință.
Ps.18:3. Nu sunt graiuri, nici cuvinte, ale căror glasuri să nu se audă.
Ps.18:4. În tot pământul a ieșit vestirea lor, și la marginile lumii cuvintele lor.
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
Reply With Quote